Welke 900 classic cabrio meest geliefd?
-
jeroen93
- Donateur

Welke 900 classic cabrio meest geliefd?
900 Classic cabrio: welke uitvoering, motor, kleur, etc. meest geliefd?
Voordat de goede exemplaren echt schaars beginnen te worden overweeg ik er een aan te schaffen, doch naar welke kan ik het beste zoeken?
Groeten,
Jeroen.
Voordat de goede exemplaren echt schaars beginnen te worden overweeg ik er een aan te schaffen, doch naar welke kan ik het beste zoeken?
Groeten,
Jeroen.
-
r.wery
- Geregistreerd lid
-
hanswim
- Donateur

Smaken verschillen, ik zou zeggen de Commemorative Edition.
Zie: http://www.ricdidonato.com/Downtime/Large/SaabCE.html
TECHNICAL SPECIFICATIONS
1994 SAAB 900 Turbo Convertible Commemorative Edition
ENGINE
Four cylinder; 2.0-liter engine. Breakerless electronic ignition system. Electronic fuel injection. Turbocharger with water-cooled bearing housings and integrated waste gate.
Intercooler SAAB APC system for continuous boost pressure control. Double overhead camshafts. Four valves per cylinder
Power rating 185 bhp at 5500 rpm.
Peak torque 201 ft. lb. at 2800 rpm.
TRANSMISSION
Front wheel drive. Five-speed manual gearbox.
CHASSIS
Front: Double wishbones, with pivot-mounted, progressive action coil springs and gas shock absorbers. Stabilizer bar
Rear: Lightweight, beam-type rear axle with coil springs, gas shock absorbers, two leading and two trailing arms and a Panhard rod.
BRAKES
Disc brakes all around, ventilated in front. Asbestos-free pads. SAAB Anti-lock Braking System. Power-assisted rack-and-pinion steering.
WHEELS
Polished asymmetric wheels 5.5j x 15" light alloy.
TIRES
195/60 VR15 high-speed, low profile steel belted radials.
LUGGAGE COMPARTMENT
EPA Luggage Capacity, 10.7 cu. ft.
STANDARD EQUIPMENT
Electrically operated top. Air-conditioning. Electrically operated front seats. Electrically adjustable door mirrors. Electrically operated windows. Cruise control. Driver's side air bag.
Leather upholstery with black piping. Removable AM/FM stereo cassette and compact disc player/7-band graphic equalizer with CD changer controls. Walnut instrument panel.
COLORS (EXTERIOR/INTERIOR)
Metallic Black/Tan
Zie: http://www.ricdidonato.com/Downtime/Large/SaabCE.html
TECHNICAL SPECIFICATIONS
1994 SAAB 900 Turbo Convertible Commemorative Edition
ENGINE
Four cylinder; 2.0-liter engine. Breakerless electronic ignition system. Electronic fuel injection. Turbocharger with water-cooled bearing housings and integrated waste gate.
Intercooler SAAB APC system for continuous boost pressure control. Double overhead camshafts. Four valves per cylinder
Power rating 185 bhp at 5500 rpm.
Peak torque 201 ft. lb. at 2800 rpm.
TRANSMISSION
Front wheel drive. Five-speed manual gearbox.
CHASSIS
Front: Double wishbones, with pivot-mounted, progressive action coil springs and gas shock absorbers. Stabilizer bar
Rear: Lightweight, beam-type rear axle with coil springs, gas shock absorbers, two leading and two trailing arms and a Panhard rod.
BRAKES
Disc brakes all around, ventilated in front. Asbestos-free pads. SAAB Anti-lock Braking System. Power-assisted rack-and-pinion steering.
WHEELS
Polished asymmetric wheels 5.5j x 15" light alloy.
TIRES
195/60 VR15 high-speed, low profile steel belted radials.
LUGGAGE COMPARTMENT
EPA Luggage Capacity, 10.7 cu. ft.
STANDARD EQUIPMENT
Electrically operated top. Air-conditioning. Electrically operated front seats. Electrically adjustable door mirrors. Electrically operated windows. Cruise control. Driver's side air bag.
Leather upholstery with black piping. Removable AM/FM stereo cassette and compact disc player/7-band graphic equalizer with CD changer controls. Walnut instrument panel.
COLORS (EXTERIOR/INTERIOR)
Metallic Black/Tan
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Re: Welke 900 classic cabrio meest geliefd?
Wat dacht van naar die je zelf het mooist vindt in plaats van welke het meest geliefd is?Jeroen Segers schreef:naar welke kan ik het beste zoeken?
-
karel koekjes
- Geregistreerd lid
Staar je niet blind op een uitvoering,de technische staat is het aller belangrijkste.Probeer er een te zoeken van na ong 1990,die met de 9000 stoelen,deze hebben een technische upgrade gehad.Stoelen, pook,elektra,isolatie,dash zijn de grootste verschillen.Echte mc 900 zijn er niet veel.De laatste zijn bijna allemaal aero uitgevoerd,zowel lpt als fpt.Neem de tijd om te zoeken .
-
jeroen93
- Donateur

-
karel koekjes
- Geregistreerd lid
Behalve de normale saab 900 kwaaltjes moet je goed kijken of de kap al vervangen is,hij gaat ong.10/12 jr mee.Als de kap een afgestikt is met plastic langs de randen is hij nog origineel.De vervangen kappen hebben bijna altijd stoffen randen.Als de kap gerepareerd/geplakt/gescheurd is kost het veel pegels om te laten vervangen.De stof moet ook nog goed aan het achterruitje onderaan gelijmd zitten ivm lekkage.Ik heb nog nooit een niet lekkende 900 cv gezien,dus een inspektie van de bodemplaat van binnen kan geen kwaad...Even de dorpellijst er af schroeven en het tapijt optillen.De rubber isolatiematten onder het tapijt kunnen maanden! vocht vasthouden.Heb destijds mijn cabrio gemodificeerd en rubber ringmatten onder het tapijt gelegd en de originele verwijderd.Als er ooit vocht onder het tapijt komt kan het ook weer weg.Er lekt water langs de achterruit en langs de geniete rand onder de bekleding door naar de bodem.Check ook voor roest onder de teermatten in de kofferbak. 
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

vind de CE edition persoonlijk niet de mooiste... in mijn optiek moet een cabrio skirts hebben... ben geen fan van wijve aero's, hoe two tone uitgevoerd dan ook en die beige cabriokap in combi met zwarte koets kan me ook niet bekoren (itt tot de combi met bv. talladega)
zou persoonlijk gaan voor een 91-er T16s cabrio uit Italie... lange bak, katloos, indien red apc 190 pk, vaak roestloos, lage km standen bij invoer
(goed voor waardebepaling bij total loss)... beetje geluk tref je een zwarte cabrio met bordeaux rood interieur...
draaaaag me weeeeeeeeeg... zo mooi!
zou persoonlijk gaan voor een 91-er T16s cabrio uit Italie... lange bak, katloos, indien red apc 190 pk, vaak roestloos, lage km standen bij invoer
-
jeroen93
- Donateur

-
jelger
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Re: Welke 900 classic cabrio meest geliefd?
haha ja lijkt me ook!Ewout900 schreef:Wat dacht van naar die je zelf het mooist vindt in plaats van welke het meest geliefd is?Jeroen Segers schreef:naar welke kan ik het beste zoeken?
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Vrij simpel: er is geen enkele reden om boekjes zoek te raken; deze zijn dus vaak zoek gemaaktJeroen Segers schreef:Is een importauto wel aan te raden? Ze zien er ogenschijnlijk (op de foto's) vaak goed uit, maar zijn ze in werkelijkheid echt goed? De historie is vrijwel nooit aanwezig (km-stand correct??) en is zo'n Italiaan wel goed onderhouden?
Dus geen aantoonbare km. stand door middel van een regelmatig gestempeld en ingevuld onderhouds boekje?
NIET TE VERTROUWEN
Helaas is dit in ongeveer in 8 van de 10 Classic en 900 NG cabrio's het geval en dan gaat het in verreweg de meeste gevallen om IMPORT exemplaren.
Mijn advies: niet doen wanneer er geen boekjes bij zitte!