probleem met openen kap 9.3
-
Tippe
- Geregistreerd lid
Hallo mede cabrio liefhebbers.
Ik heb een 9.3 van 1999. Als de kap open of dicht gaat blijft ie hangen op de afdekklep. Die afdekklep zou ca. 3 cm verder open moeten, dus als je hem met de hand even helpt gaat het goed. Weet iemand of die klep bijgesteld kan worden?
Ton
Ik heb een 9.3 van 1999. Als de kap open of dicht gaat blijft ie hangen op de afdekklep. Die afdekklep zou ca. 3 cm verder open moeten, dus als je hem met de hand even helpt gaat het goed. Weet iemand of die klep bijgesteld kan worden?
Ton
-
fwwierckx
- Geregistreerd lid
Re: probleem met openen kap 9.3
Ik zou ook eens kijken of de breekpen niet gebroken is. Heb ik gehad en was niet duur om te laten maken. Ik heb het bij van Donegen in zeeland laten doen.
Groet en succes frits wierckx
saab 9.3 cabrio blauw met blauwe kap en beige leer
Groet en succes frits wierckx
saab 9.3 cabrio blauw met blauwe kap en beige leer
-
Tippe
- Geregistreerd lid
Dank jullie voor de tips. Oliestand is het eerste wat ik ga bekijken.
Waar zit die breekpen?
Ik heb rechts in de kofferruimte achter de bekleding het mechanisme voor de klepbediening gevonden maar daar lijkt alles goed.
Waar zit die breekpen?
Ik heb rechts in de kofferruimte achter de bekleding het mechanisme voor de klepbediening gevonden maar daar lijkt alles goed.
-
jansen
- Donateur (7x)

Maar kan ook zijn dat ie half of iets getordeert is bij de breekpen, de breekpen zit in de onderste bevesteging van het kniestuk als ie daarin iets verdraaidt heeft dat direct invloed op het maximale openen van de afdekklep, de breekpen is een stalen pen die als ie te zwaar belast wordt af hoordt te breken, daar heb ik je reeds een pbtje over gestuurt.maar daar lijkt alles goed.
-
Tippe
- Geregistreerd lid
Olie heb ik bijgevuld, was wel nodig. Maar maakte geen verschil.
Bij het openen van de afdekklep gaat die klep eerst helemaal naar achteren en "veert" dan een beetje terug zodat de kap hem gaat raken. Voorlopig opgelost door de rubbers tussen scharnieren afdekklep en plaatwerk van de kofferbak (direct zichtbaar bij geopende afdekklep) 90gr te draaien. Daardoor zijn ze effectief nog maar een halve centimeter ipv anderhalf. Nu veert de klep minder terug en gaat de kap er goed langs zonder te raken.
Bedankt voor het meedenken. En ik heb mijn Caap weer beter leren kennen.
gr
Ton
Bij het openen van de afdekklep gaat die klep eerst helemaal naar achteren en "veert" dan een beetje terug zodat de kap hem gaat raken. Voorlopig opgelost door de rubbers tussen scharnieren afdekklep en plaatwerk van de kofferbak (direct zichtbaar bij geopende afdekklep) 90gr te draaien. Daardoor zijn ze effectief nog maar een halve centimeter ipv anderhalf. Nu veert de klep minder terug en gaat de kap er goed langs zonder te raken.
Bedankt voor het meedenken. En ik heb mijn Caap weer beter leren kennen.
gr
Ton
-
werli
- Donateur (2x)

heey
en 9 op 10 dat je straks met een volledig kapotte breekpen staat ,daar spreek je niet meer over
ach het is jou auto
mvg werner
en 9 op 10 dat je straks met een volledig kapotte breekpen staat ,daar spreek je niet meer over
ach het is jou auto
mvg werner
-
0240613
- Geregistreerd lid
Bij mij precies dezelfde klachten. Toen was de kruiskoppeling kapot, breekpen nog heel. Gauw naar (laten) kijken. Nieuwe kruiskoppeling kost een paar honderd euro!
-
werli
- Donateur (2x)

heey
en net zit die breekpen in de kruiskoppeling
mvg werner
ps ; ik heb nog een kruiskoppeling
en net zit die breekpen in de kruiskoppeling
mvg werner
ps ; ik heb nog een kruiskoppeling
-
arnoldhassebas
- Geregistreerd lid
Zelfde melding gehad, even naar de Saab dealer geweest voordat er meer kapot ging. eo andere schakelaar defect. Tja alles gaat een keer kaputt
-
Tippe
- Geregistreerd lid
Hij doet het nu wel goed maar ik ga van 't weekend zeker naar de breekpen op zoek en controleren. Dank voor de tip Werner.
Ton
Ton