Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
-
DV 9-3
- Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
Jammer Arthur...
Ik kon erg genieten van je openhartige verhalen en je zelfspot. Maar misschien begrijp ik je keuze wel...
Ik hoop je snel nog eens ergens tegen te komen.
Ga goed en hartelijke groet! David.
Ik kon erg genieten van je openhartige verhalen en je zelfspot. Maar misschien begrijp ik je keuze wel...
Ik hoop je snel nog eens ergens tegen te komen.
Ga goed en hartelijke groet! David.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Ik snap je reactie Arthur. Kom nog maar eens een rondje Zeeland doen als het weer beter wordt. 
-
DV 9-3
- Donateur

En laat 't mij dan weten als je wilt. Sluit ik gezellig aan. 
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Begrijpelijk, ooit zijn ze eens af en dan is het gewoon genieten. Blijf genieten.
-
1001760
- Donateur (2x)

Heb dit topic altijd met veel interesse gevolgd.
Voor sommigen begint er gewoon weer een nieuw hoofdstuk (en topic) doordat ze een ander project kopen.
Gaaf dat deze cabrio en zijn onderkomen helemaal naar je zin zijn.
Snap ik wel, is ook een verschrikkelijk mooie auto.
Heel veel plezier gewenst
Voor sommigen begint er gewoon weer een nieuw hoofdstuk (en topic) doordat ze een ander project kopen.
Gaaf dat deze cabrio en zijn onderkomen helemaal naar je zin zijn.
Snap ik wel, is ook een verschrikkelijk mooie auto.
Heel veel plezier gewenst
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Zomaar nog wat fotootjes;
Toch maar meegenomen op 8 mei naar St. Oedenrode;

En dat ging dus goed met een goede 1.500 + kg aan de haak;

Maar vooraf moest er eerst nog een beugel voor de breekkabel aan de haak;

Uiteraard eerst goed gepast en gemeten want je wilt dat ding het liefst niet zien;

Maar op de camping was het prima (leuke tourtjes gemaakt);

Maar met moederdag maar snel gewisseld gezien de weersvoorspellingen, en dat was maar goed ook;

SAAB daarna eerst maar eens weer HELEMAAL op punt gezet;

En omdat dit jaar hoogstwaarschijnlijk maar drie seizoenen lijkt te gaan hebben... Kenteken en verzekering maar weer geschorst en SAAB veilig onder een frisse, zachte en ademende stretchhoes opgeborgen;

Uiteraard aan de druppellader en gezien de aanstaande zomervakantie blijft ze zeker tot medio augustus binnen. Daarna zien we wel weer.
In 2024 556 km gereden en totaal nu 57.954 km vanaf 27-06-2006. Klokje rond gaat nog wel even duren op deze manier
Toch maar meegenomen op 8 mei naar St. Oedenrode;

En dat ging dus goed met een goede 1.500 + kg aan de haak;

Maar vooraf moest er eerst nog een beugel voor de breekkabel aan de haak;

Uiteraard eerst goed gepast en gemeten want je wilt dat ding het liefst niet zien;

Maar op de camping was het prima (leuke tourtjes gemaakt);

Maar met moederdag maar snel gewisseld gezien de weersvoorspellingen, en dat was maar goed ook;

SAAB daarna eerst maar eens weer HELEMAAL op punt gezet;

En omdat dit jaar hoogstwaarschijnlijk maar drie seizoenen lijkt te gaan hebben... Kenteken en verzekering maar weer geschorst en SAAB veilig onder een frisse, zachte en ademende stretchhoes opgeborgen;

Uiteraard aan de druppellader en gezien de aanstaande zomervakantie blijft ze zeker tot medio augustus binnen. Daarna zien we wel weer.
In 2024 556 km gereden en totaal nu 57.954 km vanaf 27-06-2006. Klokje rond gaat nog wel even duren op deze manier
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Ach, zo lang het streven niet het klokje rond is, is het prima toch. Lekker genieten van de kilometers die je maakt.
-
evo
- Donateur (2x)

-
caspar
- Donateur (5x)

Mooie auto!! Zou me erg moeten inhouden om er niet meer mee te rijden.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

2024 Herkansing
Gezien het 'prachtige' voorjaars- en zomerweer het kenteken/verzekering per 2 juni maar geschorst. Opnieuw onder het rode scharlaken (of scharlaken rood). Met de weersvoorspellingen en de zomervakantie in aantocht maar wat kosten 'besparen'. Maar na terugkomst van de zomervakantie (en beter weer) 2024 maar een herkansing gegeven. Het doek kan weer gehesen worden;

Beetje bij beetje want ook het doek moet perfect blijven;

Geduld is een schone zaak;

Maar het resultaat mag er uiteindelijk zijn;

Zo onder het doek vandaan (zonder gepoets);

Gewoon een middagje rijden zonder plan/route. Uit de losse pols in Turnhout beland en zowaar.... geparkeerd in een parkeergarage in België;

Viel best tegen, we moesten een extra verdieping naar beneden, scherpe bochtjes, oppassen geblazen dus! Maar uiteraard geen risico genomen, een SAAB mag best twee plaatsen gebruiken in het kader van veiligheid; SAFETY FIRST;

En zowaar kermis op de Grote Markt;

Na een heerlijke Westmalle weer naar Tilburg gereden, kwaliteitskilometers erbij;

Vorige week zondag weer op pad geweest, nu regio Chaam/Ulicoten/Baarle Nassau, we werden ineens 'geconfronteerd' met een stuk onverharde weg... en die rijd ik niet! Maar goed, omkeren en terug was best een 'stukje' dus de stoute schoenen maar aangetrokken.... Na een meter had ik al spijt als haren op mijn hoofd.... een gekras.... waarschijnlijk de bumperlip al op de grond! Voorzichtig achteruit, omdraaien en alsnog het stuk terug gereden... Dat was dus echt de laatste keer onverhard!
Maar al met al ook weer kwaliteitskilometers extra;

Vandaag maar eens de lijnen uitgezet;

Tijd om de SAAB binnen de lijntjes te houden; veilig en strak;

Volgens mij kan het nog net iets beter;

Volgende week zondag de tourrit van de SCN Noord-Brabant, die begint in Gilze en dat is nagenoeg om de hoek, ingeschreven dus. Weersvoorspellingen zijn vooralsnog prima dus we hebben er zin in. Maar.... even de route bekeken, er zit één kort stukje onverharde weg in... eens kijken of ik dat kan omzeilen (zou moeten kunnen op 150 km) want anders.... KOMT GOED verwacht ik.
Daarna aftanken, banden op stallingsspanning en hup, naar binnen tot het voorjaar maar weer, in oktober begint het afsluitende caravanseizoen
Gezien het 'prachtige' voorjaars- en zomerweer het kenteken/verzekering per 2 juni maar geschorst. Opnieuw onder het rode scharlaken (of scharlaken rood). Met de weersvoorspellingen en de zomervakantie in aantocht maar wat kosten 'besparen'. Maar na terugkomst van de zomervakantie (en beter weer) 2024 maar een herkansing gegeven. Het doek kan weer gehesen worden;

Beetje bij beetje want ook het doek moet perfect blijven;

Geduld is een schone zaak;

Maar het resultaat mag er uiteindelijk zijn;

Zo onder het doek vandaan (zonder gepoets);

Gewoon een middagje rijden zonder plan/route. Uit de losse pols in Turnhout beland en zowaar.... geparkeerd in een parkeergarage in België;

Viel best tegen, we moesten een extra verdieping naar beneden, scherpe bochtjes, oppassen geblazen dus! Maar uiteraard geen risico genomen, een SAAB mag best twee plaatsen gebruiken in het kader van veiligheid; SAFETY FIRST;

En zowaar kermis op de Grote Markt;

Na een heerlijke Westmalle weer naar Tilburg gereden, kwaliteitskilometers erbij;

Vorige week zondag weer op pad geweest, nu regio Chaam/Ulicoten/Baarle Nassau, we werden ineens 'geconfronteerd' met een stuk onverharde weg... en die rijd ik niet! Maar goed, omkeren en terug was best een 'stukje' dus de stoute schoenen maar aangetrokken.... Na een meter had ik al spijt als haren op mijn hoofd.... een gekras.... waarschijnlijk de bumperlip al op de grond! Voorzichtig achteruit, omdraaien en alsnog het stuk terug gereden... Dat was dus echt de laatste keer onverhard!
Maar al met al ook weer kwaliteitskilometers extra;

Vandaag maar eens de lijnen uitgezet;

Tijd om de SAAB binnen de lijntjes te houden; veilig en strak;

Volgens mij kan het nog net iets beter;

Volgende week zondag de tourrit van de SCN Noord-Brabant, die begint in Gilze en dat is nagenoeg om de hoek, ingeschreven dus. Weersvoorspellingen zijn vooralsnog prima dus we hebben er zin in. Maar.... even de route bekeken, er zit één kort stukje onverharde weg in... eens kijken of ik dat kan omzeilen (zou moeten kunnen op 150 km) want anders.... KOMT GOED verwacht ik.
Daarna aftanken, banden op stallingsspanning en hup, naar binnen tot het voorjaar maar weer, in oktober begint het afsluitende caravanseizoen
-
Barten
- Donateur (12x)

Wat een heerlijke wagen. Hij lijkt verdacht veel op die van ons, al is die van jou echt tot in de puntjes verzorgd en dat zal het grootste verschil zijn tussen mijn hobby en jouw “obsessie” zoals je het zelf omschrijft. Ik kan wel genieten van jouw streven naar perfectie.

Toch zou ik me om een klein stukje onverhard niet al te veel zorgen maken. Daar kan die best tegen. Veel plezier en geniet van de nazomer!

Toch zou ik me om een klein stukje onverhard niet al te veel zorgen maken. Daar kan die best tegen. Veel plezier en geniet van de nazomer!
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Heeft de post-rit inspectie nog opgeleverd waar het geluid van de kras vandaan kwam?
Maar leuk dat je hem weer onder de hoes uitgehaald hebt. Hij verdient ook wel weer een beetje buitenlucht.
Ga je nog wat speciaals doen met de lijnen in de garage?
Maar leuk dat je hem weer onder de hoes uitgehaald hebt. Hij verdient ook wel weer een beetje buitenlucht.
-
Barten
- Donateur (12x)

Bij drempels moet je altijd proberen ruim op tijd af te remmen, omdat de neus bij het afremmen altijd iets duikt. Hierdoor voorkom je dat jouw spoilerlip met de drempel (hard) in aanraking komt. Met een beetje beleid is ook met een Aero redelijk schadevrij over oneffenheden te rijden.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Meer dan prachtige SAAB ook Barten, van genieten net zoals ik, ik probeer perfectie te benaderen, maar dat lukt natuurlijk maar ten delen.... En ja, onverharde wegen zou prima moeten kunnen, maar het voelt niet goed (It's in My Head), alleen de beste ondergrond voor deze oude dame is goed genoegBarten schreef: ↑za 07 sep, 2024 17:42Wat een heerlijke wagen. Hij lijkt verdacht veel op die van ons, al is die van jou echt tot in de puntjes verzorgd en dat zal het grootste verschil zijn tussen mijn hobby en jouw “obsessie” zoals je het zelf omschrijft. Ik kan wel genieten van jouw streven naar perfectie.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

De lijnen staan er, meer voor veiligheid en strak binnen hebben staan. Wellicht dat het in de toekomst nog uitnodigt tot verdere inrichting van de vloer (binnenvlak rood en buiten zwart) maar vooralsnog nog geen plannen. Al blij zat ze binnen de lijnen binnen staat. Voorheen akelig dicht bij de verwarming (en veel manoeuvreren, gevoelsmatig niet fijn voor de stuurinrichting) dus daar wilde ik wat verandering in brengen (lees het knopje van de 208 GTi).ghulst schreef: ↑za 07 sep, 2024 17:48Heeft de post-rit inspectie nog opgeleverd waar het geluid van de kras vandaan kwam?