Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » zo 07 apr, 2024 21:34

MVE schreef:
zo 07 apr, 2024 21:08
Ik zou hem achteruit de garage inparkeren. Dat rangeert makkelijker naar binnen, beter zicht bij het naar buiten rijden, en de loop van de garage is logischer. En… Het neusje naar voren klopt natuurlijk beter. :O:
Rechts voorin (aan de kant van de radiator) hangt een keukenkastje (boven). Ook al overwogen daar een spiegel (schuin) aan te hangen om extra beeld te krijgen. Achteruit vind ik (gevoelsmatig) niet zo fijn (wel in de garage bij mijn vader gedaan destijds). Dus het blijft vooruit erin en natuurlijk achteruit er weer uit.

Deze wel even geplaatst voor de eerste keren omdat de druppellader niet meer direct in het zicht staat;

Afbeelding

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » zo 07 apr, 2024 21:37

Orphy schreef:
zo 07 apr, 2024 21:33
Ik had het ook alleen over de apk hoor en het is helemaal niet m’n bedoeling om m’n gelijk niet te halen. Als je verzekerd bent bij een maatschappij die er coulant mee omgaat is dat prima.
Geen probleem Orphy, zo was mijn reactie ook helemaal niet bedoeld. Ik wist wat ik deed en dat het niet volgens de spelregels van de overheid is. Soms ben ik wel eens stout/dwars, maar niet structureel. No hard feelings dus, absoluut niet!

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » ma 08 apr, 2024 2:36

Het grootste risico is (letsel-)schade aan anderen. Daar stelt de verzekering je ook aansprakelijk voor volgens mij.

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » ma 08 apr, 2024 8:12

Het klopt wat hiervoor gezegd is. Bij een verlopen APK kan de verzekeraar dekking weigeren, ongeacht causaal verband tussen de schade en het ontbreken van een geldige APK. Ook met nieuwe banden of goede remmen kun je immers een aanrijding al dan niet met letsel veroorzaken en daarover heb je liever geen discussie.
Je mag na het verlopen van de geldige APK alleen nog naar de garage rijden voor een keuring en dat moet je bij controle kunnen aantonen. Zet een dergelijk afspraak dus in de agenda. Een boete krijg je volgens mij automatisch en pas na afloop van 2 maanden.

Mooie garage trouwens!

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 08 apr, 2024 8:55

Dat is exact de reden dat ik nooit zonder APK de weg op ga en altijd zorg dat ik de auto’s op tijd heb laten keuren.

Erg mooie garage!!!

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 10 apr, 2024 23:39

DEEL 64: APK|Poetsen thuis

Zo, gisteren naar Breda voor de APK keuring. Illegaal op de weg na eerder ophalen vrijdag en touren zaterdag? Geen idee verder eigenlijk, het zal eigenlijk ook wel, komt er alsnog een ticket dan zal ik die uiteraard keurig voldoen (alsof je een andere keuze hebt...). Ik had er vooraf (vrijdag) ook geen enkele schrik voor en werd er ook zeker niet panisch van. Gewoon glansrijk door de keuring en ook vooral weer glansrijk thuis;

Afbeelding

En het voordeel van stalling aan huis is dat je elk beschikbaar momentje kunt poetsen. Dus alweer gewassen, gedroogdoekt, geblazen, detailspray en aan de velgen begonnen;

Afbeelding

Hulp Tool;

Afbeelding

En weer schoon incl. tyre-gel;

Afbeelding

Andere wiel ook maar gedaan;

Afbeelding

De andere zijde moet nog, maar dan moet ik haar eerst weer verplaatsen, een andere keer dan maar. Maar van wat er af is valt ook best leuke foto's te maken;

Afbeelding

of vanaf de voorzijde;

Afbeelding

En met LED verlichting kun je gewoon doorgaan;

Afbeelding

Geen vlekje meer te zien daar ergens in het midden;

Afbeelding

Nu nog de tonneau nog droogblazen (vergeten) en dan blijft ze voorlopig mooi binnen aan de 220V Druppellader tot PERFECT weer of tot de volgende APK (je weet maar nooit met het weer in dit land)...

WORDT VERVOLGD!

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » do 11 apr, 2024 12:57

Och, woensdag was best perfect hoor. ;) Maar dat ziet er allemaal weer netjes uit. Je zou nog een gootje kunnen frezen in de vloer, dan kun je ook binnen wassen. ;)

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 12 apr, 2024 9:57

Beetje harder remmen, dan blinken je remschijven ook weer :wink:

Afbeelding

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » zo 14 apr, 2024 19:55

Staat er weer prachtig bij, bijzonder glansrijk :mrgreen:
Hopelijk veel cabrioweer de komende maanden

molorean
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door molorean » ma 15 apr, 2024 12:33

Ben je tevreden van de "Solution Finish Black Trim Restorer" die je voor de paravaan hebt gebruikt?

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » vr 26 apr, 2024 17:13

molorean schreef:
ma 15 apr, 2024 12:33
Ben je tevreden van de "Solution Finish Black Trim Restorer" die je voor de paravaan hebt gebruikt?
Eerlijk gezegd, dat is nog niet gebruikt, plan is om de detailer dat te laten doen :wink:

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » ma 29 apr, 2024 13:02

Natuurlijk is rijden zonder Apk verboden en een risico, extra goed opletten niet geflits worden, en geen domme dingen doen, en ja, je bent niet verzekerd want de wet zegt dat het motorvoertuig niet op de openbare weg (dit is in principe ook jouw eigen inrit als die niet met een hek is afgesloten) mag komen. Dus dan ook niet wassen voor de garage ed.

Maar ach, je mag zo veel niet in ons land, en dat doen we toch ook allemaal wel eens? Rijd er geen van jullie wel eens te hard?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 29 apr, 2024 14:09

Volgens mij is dat appels met peren vergelijken. Ik rij zeer regelmatig te hard maar nooit onverzekerd:-)

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 29 apr, 2024 16:06

beekemm schreef:
ma 29 apr, 2024 13:02
Natuurlijk is rijden zonder Apk verboden en een risico, extra goed opletten niet geflits worden, en geen domme dingen doen, en ja, je bent niet verzekerd want de wet zegt dat het motorvoertuig niet op de openbare weg (dit is in principe ook jouw eigen inrit als die niet met een hek is afgesloten) mag komen. Dus dan ook niet wassen voor de garage ed.

Maar ach, je mag zo veel niet in ons land, en dat doen we toch ook allemaal wel eens? Rijd er geen van jullie wel eens te hard?
En als je een persoon per ongeluk aanrijdt? Een fietser? Een kind? Een ongeluk kan altijd gebeuren ook als je voorzichtig rijdt. Zonder APK mag je dan de rest van je leven schadevergoeding betalen, want je verzekering dekt dan NUL. En je bent dan niet alleen civiel aansprakelijk, maar ook strafrechtelijk.

Als je zo netjes bent op je auto, dan is het erg vreemd als je rond gaat rijden zonder APK. Ik kan die zaken niet verenigen / met elkaar rijmen.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door Arthurj » di 30 apr, 2024 16:48

DEEL 65: Het einde van het verhaal van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Dit draadje nog eens helemaal zitten lezen en het is allemaal wel verteld vind ik, niets spannends meer te melden;

* SAAB staat helemaal op punt aan de druppellader in de garage aan huis;
* Muren en elektra in de garage zijn klaar;
* Huurovereenkomst garagebox is per 1 mei beeindigd;
* Accu's (3) zijn opgeruimd (druppellader 12V - 12V staat nog in de etalage);
* Taxatie, verzekering, MRB en APK zijn in orde;
* Het is wel welletjes, volgende week maar weer eens lekker met de andere hobby aan de slag, de caravan.
* Zo nu en dan surf ik nog wel eens over het forum.

Plaats reactie