Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Voor alle Saab cabrio rijders
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » wo 11 okt, 2023 18:44

Die ik gereden heb had schade. Wordt ook gewoon door de verkoper verteld. Kan ik absoluut waarderen.

Vraag is of het wel op de juiste manier hersteld is. Dat niet wetende is het voor mij altijd een no-go.

DonEV
Geregistreerd lid

Bericht door DonEV » wo 11 okt, 2023 20:12

Frits,
steek je licht eens op bij forumlid ‘raspaardje’
Hij rijdt al heel wat jaartjes (ook zakelijk) in een diesel cabrio uit 2008 rond.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=4467

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » wo 18 okt, 2023 19:56

Ik heb nu een Hirsch getunde 2.0 Vector van 2007 op het oog. Kleur wit. Hoor daarover dat daarvan de lak minder sterk is. Is dat zo?

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » vr 20 okt, 2023 9:35

DonEV schreef:
wo 11 okt, 2023 20:12
Frits,
steek je licht eens op bij forumlid ‘raspaardje’
Hij rijdt al heel wat jaartjes (ook zakelijk) in een diesel cabrio uit 2008 rond.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=4467
Ik heb hem een PB gestuurd.

Groet,
Frits

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 23 okt, 2023 19:01

En inmiddels een leuke reactie gehad met goede tips.

Ik ga morgen naar een Vector 2.0T kijken en ook mee rijden. Ik ben heel benieuwd.

GJ95
Geregistreerd lid

Bericht door GJ95 » ma 23 okt, 2023 19:20

Bij Troostwijk wordt een 6 pitter cabrio uit 2009 geveild.

https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-15492-43

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 23 okt, 2023 19:26

Ik weet ook een 9-3 cabrio TID die in stille verkoop staat. Zwart en vector uitvoering

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » wo 25 okt, 2023 16:39

De 2.0T van gisteren was geen succes. De auto had binnen teveel gebruikerssporen en er was op de carrosserie al roestplekken (bulten) te zien. Dit werd ook voor de onderkant gemeld als afleverpunt.

Vandaag in een hele nette 1.8t gereden, wat een feestje was. En daarna de zaken maar eens goed op een rijtje gezet.

Ik heb nu n.l. een hele mooie zeer complete Volvo XC70 2.0 5 cil diesel van 2014 met nog maar 138.000km gereden. Daar wil ik nog geen afscheid van nemen of het moet al een goede inruil zijn op een hele mooie jonge Caab, waar ik dan dagelijks mee kan rijden. Een Caab erbij wordt mij toch echt te gortig. Dan gaat de XC nog minder rijden. Mijn vrouw heeft een baby Benz en daar is zij erg aan verknocht.

We willen begin volgend jaar nog een lange autoreis maken en dat zal zeker met de XC gedaan worden. Daarna ga ik een aantal keren een Caab huren die zomer voor tripjes.

Daarna maar weer eens kijken. Het verstand en gevoel. Lastig hoor!

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » di 19 dec, 2023 16:02

Ik blijf ondertussen wel kijken en zag deze bij Venza: https://venza.nl/auto/895

Deze auto komt uit de VS en ze hebben er een Europees dashbord in gezet i.v.m. miles.

Voor mij een No-Go te weten dat dit gedaan is. Je moet de KM stand dan ook correct instellen. Kan dat überhaupt wel?

Je weet maar nooit of zoiets op termijn geen issues gaat geven, niet alleen technisch maar ook bij weer mogelijke verkoop / inruil.

Wat vinden jullie?

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » di 19 dec, 2023 19:47

frits 9-3 schreef:
di 19 dec, 2023 16:02
Ik blijf ondertussen wel kijken en zag deze bij Venza: https://venza.nl/auto/895

Deze auto komt uit de VS en ze hebben er een Europees dashbord in gezet i.v.m. miles.

Voor mij een No-Go te weten dat dit gedaan is. Je moet de KM stand dan ook correct instellen. Kan dat überhaupt wel?

Je weet maar nooit of zoiets op termijn geen issues gaat geven, niet alleen technisch maar ook bij weer mogelijke verkoop / inruil.

Wat vinden jullie?
Km-stand kan aangepast worden. Je kan de Km stand van de donorklok alleen hoger zetten, niet lager.
  • Is de donorklok nieuw? ==> geen probleem je stelt gewoon de Km-stand in en rijden maar
  • Is het een gebruikte donorklok? ==> Dan moet de Km stand van de donor lager zijn dan het voertuig waar de donorklok in gemonteerd wordt
Wat wel vaak gebeurd is... adverteren met de mijlen maar dan uitgedrukt in Km.

In deze advertentie staat: 79630 en dan dank je dat het mooie lage stand is. Maar als dat mijlen zijn is dat 128 152.1km. Nog steeds mooi voor die leeftijd van de wagen maar wel ineens een heel ander getal.

En bij Venza... zou ik geen Saab kopen, er zijn genoeg Belgische en Nederlandse of Duitse wagens te koop waar heel de historic van klopt en er geen getallen veranderen etc.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » wo 20 dec, 2023 17:15

N.a.v. mijn vragen via MP hebben ze nog gebeld vandaag. Wel netjes, maar een auto uit de VS met miles hoef ik niet en dat geldt ook voor de aanpassing met een ander klokkenverhaal erin. Ik ga dus verder kijken naar een NL, B of D auto.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 20 dec, 2023 21:03

Ik verkoop mogelijks in het nieuwe jaar mijn 2009 cabrio biopower. Perfect onderhouden, in de laatste 4 jaar (of 5000 km) nieuwe koppeling, nieuwe remmen, nieuwe hirsch veren en bilstein dempers, nieuwe servopomp. Heeft lederen dashboard, en handgrepen, een turbox stuur en nevs mistlampen, een hirsch ondergrill en een griffin boven grill. Auto heeft op papier 175pk (is van oorsprong een Duitse auto, maar al 10 jaar in België), maar heeft met een Maptun kuur 225pk. Kan met 18 inch alu 64 velgen of met hirsch velgen. De alu 90 hou ik ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » wo 20 dec, 2023 23:58

[q]

Mooie wagen en Ico kennende top onderhouden. Jammer dat je hem weg doet.
Reden: onnodige quote

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door ico9-3 » do 21 dec, 2023 0:03

We vinden het ook jammer. We zeggen al twee jaar dat we hem moeten wegdoen, maar krijgen het nooit over ons hart. Ding is, we hebben drie saabs. En eigenlijk hebben we deze niet nodig. Hij rijdt max 1000 km in een jaar… dat is ook wat zinde. Ik verkies de 900 en commute met de sportcombi…

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » do 21 dec, 2023 10:23

Een interessante geste. Kunnen we t.z.t. zeker even contact over hebben.

Plaats reactie