Banden maat, advies Caab 900 NG

Voor alle Saab cabrio rijders
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Banden maat, advies Caab 900 NG

Bericht door reiernumans » do 01 aug, 2019 18:28

Ik zou liever nieuw B-merk kopen dan 5-6 jaar oud gebruikt A-merk. Niet alleen is leeftijd, cuppen en profieldiepte een punt, maar een bandwang wordt ook niet blij van meerdere keren de- en monteren voor zover ik weet. Zeker met bijvoorbeeld ex-lease spul is dat een risico wat je neemt. Hankook en Nokian, beide in mijn ogen goed aangeschreven merken in de prijsklasse onder bijv. Michelin en Continental, bieden hele fijne banden in de originele maat voor je 900NG. Hoewel 205/55 inderdaad prima past, vind ik het wat 'ballonig' ogen. Doet afbreuk aan het typische design van de Saab 16" velg opties, en dat voor een besparing van een paar tientjes op het totaalplaatje..

Ik heb redelijk veel auto's gereden op Hankook Ventus Prime banden, zowel de 2 als de 3 (ook leverbaar in 205/50R16, vandaar dat ik dit specifieke type noem), heb ze zelf ook onder mijn 900 en zou ze zo weer kopen. Hele fijne all-rounder, goede levensduur. Misschien niet de meest sportieve band (maar Michelin PS3 kan ook in die maat als je dat liever hebt), maar voor mij is dan de afweging; hoe vaak ben je nou echt aan het boenen met je Saab (zeker met een cabrio)..

Natuurlijk vooral je eigen afweging maken in deze, dit soort zaken zijn best persoonlijk natuurlijk.

WassinkJ
Geregistreerd lid

Re: Banden maat, advies Caab 900 NG

Bericht door WassinkJ » vr 02 aug, 2019 11:46

Dank voor alle reacties.
Ik ga voor nu een set 2e hands 205-55-16 nemen, Continental.
Kan ik eerst kijken of de auto lekker rijdt, misschien daarna alsnog overstap naar nieuwe 50 maat.

Nogmaals dank

Plaats reactie