kappen over geopende kap (classic)

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Hannes
Forum Admin

kappen over geopende kap (classic)

Bericht door Hannes » zo 14 dec, 2008 15:51

Voor mijn classic cabrio heb ik mooie beige plastic kappen gekocht. Deze bedekken bij geopende kap het hele gedoe.

Maar hoe plaats je die dingen? Wie heeft er ervaring mee?

groet,

Hannes

ps: ik heb het uiteraard geprobeerd, maar het lijkt er op dat achter de hoofdsteun de binnenbekleding in de weg zit.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 15 dec, 2008 11:15

Bij het openen van de cabriokap moet je in ieder geval netjes de handgrepen weer sluiten voordat je de kap helemaal achterover legt (maar dat doe je ongetwijfeld al wel, toch?)

Vervolgens moet je eerst de plooien van de kap en de binnenhemel achter de hoeken van de achterbank haken. Hiervoor hebben die hoekstukken ook een beetje een holle vorm. Het is even een kneepje, maar je wordt er vanzelf handig in.

Met de kap netjes achter de bank getrokken is het plaatsen van de kappen een fluitje van een cent, zeker als je de ruiten even omlaag doet (maar dat is niet per se nodig). Je steekt de kap eerst achter de aluminium achterstrip en vervolgens duw je hem aan de voorkant over de gordelafdekking. Zelf geef ik altijd een tikje met een gebalde vuist.

Ik zorg er bij het plaatsen van de beide zijkappen voor dat de kier tussen de rubber carosseriekraag en de zijkap precies parallel loopt. Het middendeel past er dan precies tussen en alles zit perfect recht.

Het vastklikken van de zijplaten gaat overigens gemakkelijker als je de kap iets tever naar het midden onder de alu strip steekt (dus zo'n 2,5 centimeter van de zijkant af), hem dan vastklikt en vervolgens opzij schuift totdat de kier precies parallel is.

Om de kap weer te sluiten hoef je de boel overigens niet eerst achter de bank vandaan te trekken. Dit gaat gewoon vanzelf goed.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 15 dec, 2008 16:13

thnx, ga ik vanavond meteen proberen.

De truc is dus de bekleding achter de achterbank te haken.

I will let you know.

Groet,

Hannes

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 15 dec, 2008 22:11

WimZ schreef: Om de kap weer te sluiten hoef je de boel overigens niet eerst achter de bank vandaan te trekken. Dit gaat gewoon vanzelf goed.
Wel eerst even de afdekkappen verwijderen a.u.b. :twisted:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 16 dec, 2008 18:15

Heren,

Dank voor de tips.

Het is gelukt. (beetje en duwen trekken aan de stof).

Afbeelding

Groet,

Hannes

ps: buurtgenoot, koop er nou ook 1! je krijgt er geen spijt van. :wink:

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » di 16 dec, 2008 20:14

Volgens mij moet je het middendeel nog even goed aandrukken zodat hij in de vergrendeling valt. (ik zie namelijk een spleet)

Zijn de kappen nu een beetje zalm rood van kleur of lijkt dat maar zo? :?

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 16 dec, 2008 23:59

Ze passen qua kleur bij de zijpanelen. Dat is niet perse het zelfde als het leer.

Maar alles is net wat anders door de zon verkleurd. En het leer en ook de zijpanelen zijn ook nog goed vies.

Groet,

Hannes

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 17 dec, 2008 22:44

Hannes schreef: ps: buurtgenoot, koop er nou ook 1! je krijgt er geen spijt van. :wink:
:SHSNE:
Ik heb mezelf en mijn vriend beloofd er twee weken (zwijgende) bedenktijd voor in te lassen. Ik kwam er nl. ff niet meer uit.
Die zijn bijna voorbij!!
Ik laat t.z.t. zeker nog horen in mijn topic wat het gaat worden......

Trouwens prachtige cabrio, je slaapt nu in de garage neem ik aan?

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 19 dec, 2008 9:28

Ja, die mag binnen slapen.

Wel zo veilig in de grote stad Utrecht. ;)

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 19 dec, 2008 13:27

Hannes schreef:Ja, die mag binnen slapen.

Wel zo veilig in de grote stad Utrecht. ;)
Mooi.
Maar ik bedoelde jijzelf.
Ik zou persoonlijk niet meer de garage uit te slaan zijn in jouw geval.....

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 19 dec, 2008 17:16

oh.. bedoelde je dat. ;)

Ik zit de hele avonden in de garage in een poging het leer weer de oorspronkelijke kleur te geven. van grijs beige naar beige.

groet,

Hannes

Plaats reactie