Leren bekleding in warme landen (met veel zon)

Voor alle Saab cabrio rijders
verde900
Donateur
Donateur

Re: Leren bekleding in warme landen (met veel zon)

Bericht door verde900 » vr 15 apr, 2005 19:50

John schreef:Ik heb al meermalen classic cabrio's met stof gezien. En de nieuwere typen in Engeland zie je regelmatig met stof.....

Waarom meestal leer: volgens mij omdat een turbo cabrio destijds in guldens zo rond een ton was. En dan maakt die laatste paar duizend ook niet meer uit.
Een C900SE lpt was idd ƒ 99.950,--, met leer, airco en een houten dashbord.
Je had voor ƒ 84.950,-- een C900i met stoffen interieur en voor ƒ 89.950,-- een C900i met leer.

tiny
Geregistreerd lid

Bericht door tiny » zo 17 apr, 2005 17:02

Dankjewel voor al jullie reacties mensen :) Leuk om uit allerlei hoeken veel verschillende redenen te horen. Tnx!

manga
Geregistreerd lid

Bericht door manga » wo 15 jun, 2005 15:31

Je wilt toch geen auto met stoffen bekleding? kom op zeg...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 jun, 2005 15:42

manga schreef:Je wilt toch geen auto met stoffen bekleding? kom op zeg...
Vaak veel comfortabeler als leer, maar minder chique.

sjoerdholterman
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdholterman » vr 17 jun, 2005 16:22

Ik heb ook een Classic cabrio met stoffen bekleding!! ben er eigenlijk bewust naar op zoek geweest omdat het leer van een auto van 15 jaar oud vaak niet meer zo mooi is. Mijn stoffen bekleding daarentegen is nog bijna zo goed als nieuw!!

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 17 jun, 2005 19:48

sjoerdholterman schreef:Ik heb ook een Classic cabrio met stoffen bekleding!! ben er eigenlijk bewust naar op zoek geweest omdat het leer van een auto van 15 jaar oud vaak niet meer zo mooi is. Mijn stoffen bekleding daarentegen is nog bijna zo goed als nieuw!!
is jou auto gewoon NL import dan, of komt ze uit een ander land?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 17 jun, 2005 20:04

In Nederland was in ieder geval in 1992 leer optioneel op de i.

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » vr 17 jun, 2005 21:04

Mijn ervaring is dat leer niet heet aanvoelt in tropische temperaturen en dat het inderdaad erg praktisch is. Ik rijd erg veel met de kap omlaag, ook bij minder tropische temperaturen. Ik moet er niet aan denken dat de onvermijdelijke vogelstront in stoffen bekleding terecht komt... Bovendien kun je met leer ook blijven doorrijden tijdens een (klein) buitje. Kortom: leer is praktisch (en mooi).
Overigens warmt een Saab NG900/9-3 cabrio met de kap omhoog ook niet extreem op wegens het kleine glasoppervlak, dus wanneer de auto de hele dag in de zon heeft gestaan voelt het leer niet heet aan.

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » wo 22 jun, 2005 17:25

Mijn ervaring met leer is dat het ook in de zomer niet onaangenaam warm is. Op het Saabfestival zag ik afgelopen weekend een classic 900i met meer dan 300.000km en stoffen bekleding. Dit zag er nog best netjes uit. Echter de onverwachte buitjes hebben op de leren bekleding van mijn classic 900S nog geen nadelige invloed gehad. Ik zou zelf (vanwege de uitstraling en geur) altijd voor leer kiezen. Ook in mijn (P6) Rover zit leer ,hier ben ik sinds 1978 meerdere malen in warme landen op vakantie mee geweest. Het leer wordt wel wat warm, maar niet te warm. (De motor overigens wel als je niet goed oplet).

tiny
Geregistreerd lid

Bericht door tiny » wo 22 jun, 2005 21:38

manga schreef:Je wilt toch geen auto met stoffen bekleding? kom op zeg...
Mijn voorkeur gaat juist wèl uit naar een auto met stoffen bekleding. Ik vind dat gewoon lekkerder zitten. Ik verkies dat boven het 'chique'. Wellicht wel wat minder classy maar wel lekkerder.

Maar inmiddels heb ik een prachtige cabrio gevonden met leren bekleding. Ondanks de zwarte kleur houdt het prima in de zon. Bij heel veel zon is het sowieso niet te doen om open te rijden. Dan smelt je. En idd is leer voor een cabrio ook wel praktischer.

Tnx voor alle reacties...

Plaats reactie