Water in de ‘dakbak’

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
BertusDouma
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Water in de ‘dakbak’

Bericht door BertusDouma » zo 25 aug, 2024 11:22

Beste mensen,
Een paar dagen geleden gaf ik mijn zoon instructie hoe om te gaan met het cabriodak, en ik dus buiten de auto kon staan, en zag dat er water in de dakbak lag. Een plasje. Een paar dagen later wilde hier nog eens naar kijken en toen was het vrijwel helemaal verdwenen. Hoe dit kon weet ik niet - is er afwatering oid. Toch hield het me bezig: ik heb niet graag ergens water in de holle ruimtes van mijn Saab. Dus, nadat gister het weer lekker had geregend, vanochtend weer gekeken. En jawel, aan de linkermkant heeft zich een plasje water verzameld.
Wat ik me afvraag is of dit normaal is. En hoort het idd weg te vloeien door afwatering wat misschien verstopt is (hoewel moeilijk voor te stellen - het is een soepel skai en er zit niet eoa kanaaltje). Of is er bij de tonneau of aan de zijkant een rubber niet meer <ok> waardoor er water naar binnen loopt. Wie weet hier iets van of weet een remedie waardoor het daarbinnen droog blijft.
Afbeelding

Afbeelding

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Water in de ‘dakbak’

Bericht door klaasj » zo 25 aug, 2024 11:30

Hoogstwaarschijnlijk is je rubber onder de afdekkap versleten. Er is links wel afwatering maar het moet eigenlijk niet lekken.

Plaats reactie