Navigatie met SIM loze Iphone

Voor alle Saab cabrio rijders
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Navigatie met SIM loze Iphone

Bericht door Steve-O » do 14 mar, 2024 1:12

frits 9-3 schreef:
wo 13 mar, 2024 16:31
Ik heb inmiddels een fraaie oplossing gevonden. Tomtom Go Premium met een 5" scherm.
...

Door de ingebouwde sim altijd actueel, levenslange updates en met ingebouwde bluetooth handsfree mogelijkheid met mijn Iphone. Helemaal perfect.

Ik kon deze voor een zeeeeer scherpe prijs kopen als open box aanbieding bij de Mediamarkt, het apparaat was ongebruikt.
Tja, ik ken ook iemand die dat deed. De levenslange updates lijken niet voor kaarten te gelden, maar voor het besturingssyteem/navigatiesoftware zelf. Na een jaar of 2 werd het gewoon weer € 50 - 80 voor kaarten dokken. Die persoon veolde zich behoorlijk opgelicht.

En in de Europabundel krijg je Scandinavië er niet bij. Sinds wanneer zijn Denemarken, Zweden en Noorwegen geen Europa meer??? Die moet je er dan bijkopen in een "wereldbundel" als ik het goed begrepen heb.

"KøtKøtStay" moeten ze het noemen! ;-|+

@Opa Bert
Er zijn overigens meerder apps die export en doorsturen van routes naar andere programma's sturen. Dat is niet uniek voor TomTom.

Karta, Osmand, Maps.Me en er zijn er vast meer.

Maar laat vooral iedereen gebruiken wat hij/zij prettig vindt.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » do 14 mar, 2024 9:47

Ik zal beide opmerkingen van Steve-O eens checken. En gedaan.

Via de MyDrive app van Tomtom op mijn Iphone kan ik naar Stockholm navigeren via meerdere routes (3) aangeboden en deze kan ik ook naar mijn Tomtom sturen. Scandinavië zit in mijn kaarten.

Updates: Dit vond ik op de Tomtom website: Naast de bekende Lifetime* services, zoals wegenkaarten voor de hele wereld, Traffic en Flitsers, beschikt TomTom GO Premium ook over een aantal nieuwe features......

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » vr 15 mar, 2024 8:48

Je kan toch gewoon je data gebruiken? Het neemt nauwelijks data daarnaast ben je met google maps altijd up to date met plotselinge verkeersinfo.

Een iphone kan uiteraard navigeren met een offline systeem, maar mis je die info zoals files en afsluitingen.
Naast gps maakt een iphone ook gebruik van Assisted GPS, lokatie bepaling dmv de zendmasten om je heen

dredeman
Geregistreerd lid

Bericht door dredeman » za 16 mar, 2024 12:59

Ik betaal voor TomTom Go op mijn iPhone € 12,99 per jaar. Je kunt alle kaarten downloaden die je je wil en ook weer wissen. Je kunt navigeren naar personen en POI's, speciale toeristische routes downloaden enz. Zo ben ik twee jaar geleden foutloos en zonder dataverbruik anders dan voor files door meerdere niet-EU-landen naar Noord-Griekenland gereden. Helaas had ik toen nog geen cabrio maar een 9-5.

TomTom Go is ideaal, want het heeft een veel betere ergonomie dan dat idiote Google Maps. Afgezien daarvan word je bij TomTom anders dan bij Google niet gecommandeerd door zo'n eigenwijs en verveeld meisje (Yoep van 't Hek zou zeggen: huppelkutje). Die beveelt je dan in zuidoostelijke richting te rijden maar heeft geen flauw benul waar het zuidoosten of welke windrichting dan ook zich bevindt. Die Google-Miep van Maps is in haar eentje al voldoende om je vakantie te verzieken.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 17 mar, 2024 10:47

De TomTomGo voor op de iphone klinkt als een betere deal dan die met een aparte navigatie-unit. De € 12,99 per jaar klinkt ook relatief goedkoper. En aangezien je toch je telefoon om de zoveel jaar gedwongen wordt te upgraden, kun je de het verschil aanwenden om tussentijds een scherm of batterij te vervangen.

Ik denk dat naar de verkrijgbaarheid van actuele kaarten, de voorkeuren voor layout en bediening een belangrijke rol spelen van de keuze van wat iemand als prettig ervaart.

Gebruik nu sinds een week de app Karta, om dat dat beter leek te bevallen dan Sygic. Ontdek nu dat de GPS-snelheid in rood op grijs word aangeven en aan de kleine kant is. Dus maar een recensie geven en hopen dat het door het ontwikkelteam wordt opgepikt.

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » zo 17 mar, 2024 12:22

Ik heb dat Karta eens bekeken, zag er leuk uit totdat ik pagina na pagina moest uitvinken om geen extra rommel te moeten bekijken, gerechtvaardig belang heet dat, mooie sluiproute om toch vol shit te worden gestopt. Dan maar verder met Tomtom en Sygic voor die paar euro
jack

RobbieF57
Geregistreerd lid

Bericht door RobbieF57 » di 19 mar, 2024 1:48

Ik gebruik ook al een aantal jaren TomTom go op mijn Android telefoon.
Toen ik net een account had kostte dat €19 per jaar, en kon je ook kiezen voor fiets- of wandelroutes in de app.

Sinds -ik meen een jaar of twee- is de prijs van het jaarabonnement gedaald naar ca € 13, maar zijn de fiets- en wandelroutes uit de app gesloopt; heel jammer, want ik vond dat heel handig.
Ik heb hier als geabonneerde overigens nimmer een aankondiging o.i.d. over ontvangen, noch was hier iets op de TT website over te vinden. Beetje raar vind ik dat.

Maar goed; het werkt verder prima en heeft een duidelijke interface, en prettige gesproken instructies.

Grtz

Rob

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » di 19 mar, 2024 18:43

frits 9-3 schreef:
do 07 mar, 2024 11:19
Dank voor de tip en het koffieaanbod, Orphy! Het laatste gaat zeker weer gebeuren een dezer dagen. :D

data gebruik daarvan wil ik ook zoveel mogelijk beperken.
want? je blijft zover ik het las binnen de EU. je internetbundel is (deels) geldig in de EU. anders kan je die bij de meeste providers maandelijks aanpassen omhoog en naar beneden.
geen extra iphone nodig en ook geen dienst met offline kaarten.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » di 19 mar, 2024 19:09

rutgerreinier schreef:
di 19 mar, 2024 18:43
want? je blijft zover ik het las binnen de EU. je internetbundel is (deels) geldig in de EU. anders kan je die bij de meeste providers maandelijks aanpassen omhoog en naar beneden.
geen extra iphone nodig en ook geen dienst met offline kaarten.
Klopt. Ben ik inmiddels ook achter. Ik kom nog uit het pre-roaming tijdperk. :mrgreen:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 20 mar, 2024 1:03

beekemm schreef:
zo 17 mar, 2024 12:22
Ik heb dat Karta eens bekeken, zag er leuk uit totdat ik pagina na pagina moest uitvinken om geen extra rommel te moeten bekijken, gerechtvaardig belang heet dat, mooie sluiproute om toch vol shit te worden gestopt. Dan maar verder met Tomtom en Sygic voor die paar euro
jack
Als je € 5,99 (eenmalig) betaalt, vervalt de gedwongen reclame geheel Betalen kan met ApplePay/GooglePay of kadobonkaarten voor Apple/Android die je bij de kassa van de supermarkt kunt krijgen en zelf kun kiezen hoeveel tegoed je koopt.

TomTom kost € 12,99 per jaar, Sygic € 17,99

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » wo 20 mar, 2024 12:28

Steve ik heb mijn Sygic eens goedkoop bij een actie gekocht, €9.95 en de TomTom voor 2 euro in de kringloop en die weer aan de praat gebracht, meer als hobby
gebruik die nu een te grote telefoon gekocht voor de auto.

En ach, als je Saab wilt blijven rijden moet je niet op een dubbeltje kijken, de overheid blijft ons toch wel plukken,

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » wo 20 mar, 2024 13:00

Overheid plukt je ook wel zonder dat je Saab rijdt…

Opa Bert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Opa Bert » do 21 mar, 2024 1:21

RobbieF57 schreef:
di 19 mar, 2024 1:48
Ik gebruik ook al een aantal jaren TomTom go op mijn Android telefoon.
Toen ik net een account had kostte dat €19 per jaar, en kon je ook kiezen voor fiets- of wandelroutes in de app.

Sinds -ik meen een jaar of twee- is de prijs van het jaarabonnement gedaald naar ca € 13, maar zijn de fiets- en wandelroutes uit de app gesloopt; heel jammer, want ik vond dat heel handig.
Ik heb hier als geabonneerde overigens nimmer een aankondiging o.i.d. over ontvangen, noch was hier iets op de TT website over te vinden. Beetje raar vind ik dat.

Maar goed; het werkt verder prima en heeft een duidelijke interface, en prettige gesproken instructies.

Grtz

Rob
Voor wandelen en fietsen is de app "Komoot" een goede optie.
Veel gedetailleerdere kaarten dan de navigatie apps die oorspronkelijk voor wegvervoer bestemd zijn, prima gesprokeen navigatie op bospaden en fietspaden en een wereldwijde community met overal ter wereld wandel en fietsroutes beschikbaar in de app.
De app is gratis, maar je betaalt per gebruikt kaartfragment.
Ik heb het een keer levenslang kunnen afkopen voor wereldwijde kaarten was toen iets van 15 euro, maar dan moet je de aanbieding afwachten
Afbeelding

Plaats reactie