1.9 TID 2007

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Wimpie9-3Aero
Geregistreerd lid

1.9 TID 2007

Bericht door Wimpie9-3Aero » za 26 sep, 2020 13:43

Hallo,

ik heb nog geen tijd gehad om me voor te stellen.
Toen ik me lid maakte, had ik nog een 9-3 Aero ss van 2004, maar die heb ik ondertussen verkocht.
Ben al een tijdje SAAB-loos, maar tegelijk al een tijdje druk met kijken en keuren van een cabrio ter vervanging van de Aero.

Ik ben een Vlaming, dus ik zoek in België.

Ik heb ervaring op een ander forum, (ander merk), en weet dat het als beginner niet makkelijk is om je eerste vraag in de juiste rubriek te posten; dus als de vraag hier fout staat, alvast mijn excuses.

Ik krijg er maar geen hoogte van wat een 'redelijke prijs' is voor een cabrio (na bouwjaar 2003) in goede staat met maximum rond de 200.000 km.
De vraagprijzen in B liggen in een dermate grote vork dat ik door de bomen het bos niet zie, maar vooral niet goed kan inschatten wat een redelijke vraagprijs is.
Heb een 1.9 TID in het vizier van 2007 met +- 190d km; Wat is een goede prijs?

Ervaringen van recente kopers in België? Totaal niets tegen Nederlanders hoor, maar weet uit ervaring dat de prijzen daar anders liggen (hoger). Mijn Aero kreeg ik in België niet aan de straatstenen kwijt, maar werd gekocht voor een mooi bedrag door een Noorderbuur.

Groeten

Wim

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: 1.9 TID 2007

Bericht door RoelandV » za 26 sep, 2020 13:57

Ik heb maar één cabrio gevonden in België die aan jouw specificaties voldoet.
Als de staat van deze cabrio goed is dan lijkt mij € 4.300 een nette vraagprijs.

Afbeelding

Bron: https://www.2dehands.be/a/auto-s/saab/m ... inear.html

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » za 26 sep, 2020 13:58

Forummer Werli heeft er ruime ervaring mee. Levert ze regelmatig in NL. 3000-5000 euro heb je in België al een hele mooie TID 2007 cabrio.

Wimpie9-3Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Wimpie9-3Aero » za 26 sep, 2020 14:09

@RoelandV

mooi speurwerk :D , al is dat niet zo moeilijk als er maar 1 aan de criteria voldoet.

Ondanks de 180d km, moet de distributieriem nog gedaan worden.(daar ga ik dan ook echt niet mee wachten, want had al rond de 150d gemogen/gemoeten)
Kleine 500 euro waarschijnlijk? (heb tijd nog handigheid om het zelf te doen).
Vandaar dat ik dacht nog een beetje scherper te kunnen bieden.
Maar bedankt voor de reactie.

Wim

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » zo 27 sep, 2020 8:38

heey
ik weet er 2 staan : 1 met weinig km maar veel spuitwerk, die heb ik reeds bekeken en heeft nieuwe neus
en 1 welke ik van denk die is het waard om te gaan bekijken >pb naar topic starter

mvg werner

Wimpie9-3Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Wimpie9-3Aero » vr 02 okt, 2020 16:44

Bij toeval vandaag deze gaan bekijken;

https://www.2dehands.be/a/auto-s/saab/m ... ZEX0J3RQ..

Had een koopoptie onder voorwaarde van groen keuringsbewijs;
Helaas rode kaart, dus koop geannuleerd;
Rode kaart omwille van roestvorming aan het onderstel en silent blocks.
Alleen voor de silent blocks zou het geen rode kaart geweest zijn.
Jammer, was een fraai exemplaar met slechts 130d km op de teller en altijd onderhouden bij Saab Kegels.

Zoektocht maar weer verder zetten dus.

Groeten
Wim

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 03 okt, 2020 14:30

Is gezien de staat en km stand toch geen gekke auto...wat zou reparatie van de roestvorming kosten? Best een mooie basis en wellicht nog wat onderhandelruimte zou ik zeggen

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » za 03 okt, 2020 15:19

Belgische wagens zijn mss goedkoper maat zo zien ze er in het echt ook meestal uit,veel krassen en blutsen, achterstallig onderhoud, airco die niet werkt, zetelverwarming stuk, luidsprekers aan gort...ik ben zelf belg en naar alles wat je hier gaat kijken is werk (naar mijn norm).

If you pay peanuts, you get monkey's.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 03 okt, 2020 18:25

ja telkens ik over de grens kijk zie je geen krassen ;-(+
wel apk die door een blinde gedaan wordt en nog doof is ook, beter dan die muggenzifters die bij ons slaapwandelen
ze zijn net steeds ingereden met + 3ton
ieder land heeft wel iets, er zijn landen waar dat ze verkeers-filmpjes maken :-P+
mvg wener

Plaats reactie