Ook bij onze Caab speelt het issue met het niet afrollen van de veiligheidsgordel aan de bestuurderskant.
Ik heb wat zitten lezen maar kom niet echt de gouden tip tegen. Mijn vraag (eerste) is: heb ik de gouden tip gemist? Prullen met een veertje van een pen voelt niet goed bij een veiligheidsgordel.. Maar wellicht is er iets beters wat ik gemist heb.
Tweede vraag: heeft iemand toevallig een goede gordel ter overname liggen?
Alvast dank
Martin
gordel Cabrio is geblokkeerd
-
aeejnprt
- Geregistreerd lid
Re: gordel Cabrio is geblokkeerd
Een paar jaar geleden had ik hetzelfde probleem:
gouden tip (1) - cockpit-spray.
De gordel inspuiten met cockpit-spray.
Na enige tijd werkt dit niet / onvoldoende:
gordel vervangen.
Sorry, ik heb nog wel een rechter exemplaar liggen.
Misschien kijken op een Engelse site? (gouden tip 2b)
Vriendelijke Groet,
aeejnprt
Jan Peter
gouden tip (1) - cockpit-spray.
De gordel inspuiten met cockpit-spray.
Na enige tijd werkt dit niet / onvoldoende:
gordel vervangen.
Sorry, ik heb nog wel een rechter exemplaar liggen.
Misschien kijken op een Engelse site? (gouden tip 2b)
Vriendelijke Groet,
aeejnprt
Jan Peter
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Re: gordel Cabrio is geblokkeerd
Zelfde probleem gehad... normaal gaat er echt niets mis met het gordel mechaniek.... maar wel met de riem.
Die wil wel eens regelmatig dubbel opgerold raken...
Oorzaak: Waar de gordel boven uit de geleider komt moet onder de gordel een zwart plastic geleider zitten... deze wil wel eens zoek raken.. Vaak vind je die terug achter het zijpaneel.
Oplossing: Zoek het plastic geleidertje weer op.....maar voor je die weer terug plaatst, rol je de gordel helemaal uit.... liefst zonder zijpaneel gemonteerd zodat je goed kunt zien dat alle slagen echt uit je gordel is...Spuit een klein beetje silicoon spray op het onderste deel van de gordel wat net in de gordelhouder zit..
Laat nu de gordel weer helemaal goed inrollen...Op het laatst plaats je de geleider ONDER de gordel op de chrome steun terug..
Kijk even of de gordelhaak weer aan de bovenkant van de gordel zit zodat je de gordel niet hoeft te draaien om de gordel te sluiten...
Zijpaneel en achter bank er weer in...
DONE!
Suc6
Die wil wel eens regelmatig dubbel opgerold raken...
Oorzaak: Waar de gordel boven uit de geleider komt moet onder de gordel een zwart plastic geleider zitten... deze wil wel eens zoek raken.. Vaak vind je die terug achter het zijpaneel.
Oplossing: Zoek het plastic geleidertje weer op.....maar voor je die weer terug plaatst, rol je de gordel helemaal uit.... liefst zonder zijpaneel gemonteerd zodat je goed kunt zien dat alle slagen echt uit je gordel is...Spuit een klein beetje silicoon spray op het onderste deel van de gordel wat net in de gordelhouder zit..
Laat nu de gordel weer helemaal goed inrollen...Op het laatst plaats je de geleider ONDER de gordel op de chrome steun terug..
Kijk even of de gordelhaak weer aan de bovenkant van de gordel zit zodat je de gordel niet hoeft te draaien om de gordel te sluiten...
Zijpaneel en achter bank er weer in...
DONE!
Suc6