Raammotor rechts voor 9-3 SC cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Hansje87
Geregistreerd lid

Raammotor rechts voor 9-3 SC cabrio

Bericht door Hansje87 » ma 13 mar, 2017 9:43

Goedemorgen mede Saabliefhebbers,

Ik heb een vraagje over mijn 9-3 cabrio van 2003 (nieuw model)
Mijn elektrische raam rechtsvoor werkt niet meer. Het motortje maakt geen geluid je merkt alleen aan de binnenverlichting dat die stroom trekt als je op de knop druk (dimt dan een beetje) Ik denk dat het motortje versleten is maar vroeg me af of deze los te verkrijgen is en weer aan het mechaniek te zetten is.
ik moet het deurpaneel nog even losmaken om te kijken wat voor een mechaniek erin zit maar heb er bij cabrio's een beetje een hekel aan om ze te vervangen i.v.m. het afstellen van het raam.

Als iemand tips heeft of weet omdat het motortje los vervangen kan worden dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Hans

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Raammotor rechts voor 9-3 SC cabrio

Bericht door Nick » ma 13 mar, 2017 12:36

als ik even op youtube kijk, dan kom ik dit filmpje tegen voor een SS, de motor is "gewoon" te vervangen.

https://www.youtube.com/watch?v=dpSzr1Cb5G4" onclick="window.open(this.href);return false;

wel prijzig nieuw, met vingerbescherming of tweedehands in Enter

Hansje87
Geregistreerd lid

Re: Raammotor rechts voor 9-3 SC cabrio

Bericht door Hansje87 » wo 15 mar, 2017 9:15

Bedankt voor de tip en de link!!
Je had gelijk, ik heb gistreren even het deurpaneel losgehaald en het is inderdaad hetzelfde systeem als in de sport sedan. De motor is inderdaad los. In mijn geval zat die vast, heb de motor er even uitgehaald, een zacht klapje met de hamer erop en hij werkt weer. Ik heb voor de zekerheid maar even het onderdeelnummer van de motor opgeschreven voor als die er weer mee ophoud.

Plaats reactie