Goedeavond,
Kan iemand mij helpen aan een bestuurdersgordel van een saab 9-3 cabrio uit 2004?? Die gordel die ik nu heb rolt niet meer op, dus heb een meter of 2 gordel uitgerold..... Als iemand het kan repareren dan is het nog mooier natuurlijk. De airbagmodule is niet stuk, dus als ik alleen het rolmechanisme heb (als het los te vervangen is) dan ben ik ook al geholpen. Weet iemand trouwens of de rechter gordel ook links past??
ALvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Rob Peeters
gordel rolt niet meer op
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: gordel rolt niet meer op
Meestal wil een gordel niet meer oprollen als hij gedemonteerd is.
Van zodra hij terug op zijn plek hangt, is het verholpen.
Ik weet niet of dat bij nieuwere modellen ook zo is, maar bij 99/90/900's in elk geval wel.
Van zodra hij terug op zijn plek hangt, is het verholpen.
Ik weet niet of dat bij nieuwere modellen ook zo is, maar bij 99/90/900's in elk geval wel.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Gordels willen ook wel eens vast komen te zitten door stof. Dan kan het helpen een reepje schuurpapier, iets smaller dan de gordel (met de schurende naar onder) onder de gordel een stukje de bovenste geleider in te duwen. Een paar keer op en neer en goede kans dat de gordel weer oprolt. Laatst ook weer eens gedaan na het rijden met heel stoffige kleren (sleuven gefreesd).
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Of de gordels inspuiten met cockpit spray. Helpt soms ook.
-
BJ
- Geregistreerd lid
Ik heb hetzelfde probleem.
Net bij dealer geweest, en met spray was het niet op te lossen.
Dus rest enkel vervangen, volgens hem... kostprijs iets van een 850 Euro, ZONDER werkuren!!!
Ik lees hier dat het ook gewoon zo zou kunnen... mits wat handig werk...?
Is het bij u gelukt inmiddels? Zo ja, hoe exact?
Want ik heb geprobeerd om de achterkant van de stoel los te maken, maar heb het snel opgegeven vanwege geen zichtbare schroefjes of dergelijke.
Misschien weet iemand een handleiding op een website of zo hiervoor...?
Alvast bedankt.
Net bij dealer geweest, en met spray was het niet op te lossen.
Dus rest enkel vervangen, volgens hem... kostprijs iets van een 850 Euro, ZONDER werkuren!!!
Ik lees hier dat het ook gewoon zo zou kunnen... mits wat handig werk...?
Is het bij u gelukt inmiddels? Zo ja, hoe exact?
Want ik heb geprobeerd om de achterkant van de stoel los te maken, maar heb het snel opgegeven vanwege geen zichtbare schroefjes of dergelijke.
Misschien weet iemand een handleiding op een website of zo hiervoor...?
Alvast bedankt.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Even voor mijn beeldvorming: is het zo'n stoelgordelding:

(voor wie wouws van dat biesje wordt, hierbij de rest van de auto: http://www.autotrader.nl/auto/saab-9-3/ ... racht=saab" onclick="window.open(this.href);return false;) - wil je erover praten dan ergens anders even een draadje starten.

(voor wie wouws van dat biesje wordt, hierbij de rest van de auto: http://www.autotrader.nl/auto/saab-9-3/ ... racht=saab" onclick="window.open(this.href);return false;) - wil je erover praten dan ergens anders even een draadje starten.
-
BJ
- Geregistreerd lid
Exact, en volgens de dealer zit het probleem hem onderin aan de achterkant van de stoel waar het rolmechanisme dus zit of zo...