Velgen 84er 99
-
nacra 93
- Donateur

Velgen 84er 99
Wat voor velgen werden er bij een 84er 99 geleverd heb nou van die lelijke stalen velgen .
De ems velgen zijn van de jaren 70,toch
Dus ben ik op zoek naar jaren 80 velgen
Werden de inca,s toen nog gemaakt?
De ems velgen zijn van de jaren 70,toch
Dus ben ik op zoek naar jaren 80 velgen
Werden de inca,s toen nog gemaakt?
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Re: Velgen 84er 99
Die van op de foto zijn standaard en vind ik eigenlijk juist best mooi staan mits in niet roestige staat. Qua lichtmetaal zou je kunnen kiezen voor de Inca's die veel 99's en 90's tegenwoordig tooien (ik en Jelg o.a.) of de semi minilites of de vaker op 900 voorkomende velgen die van die kleine sleufjes heeft.
-
jelger
- Geregistreerd lid
US Turbo velgen staan ook erg goed, en zijn wat minder schaars.
(ik heb er jaren met plezier mee gereden , en mijn '84 900 in de VS heeft ze ook, zie galerij)

(ik heb er jaren met plezier mee gereden , en mijn '84 900 in de VS heeft ze ook, zie galerij)

-
DaVinz
- Geregistreerd lid
die inca velgen zijn toch meestal voor de 99 turbo's? en vroegere 900?
ik heb ze ook en vind het zeker de mooiste van saab
////edit: dit is wel een handige link: http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/
ik heb ze ook en vind het zeker de mooiste van saab
////edit: dit is wel een handige link: http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/
-
jelger
- Geregistreerd lid
ze zijn tot halverwege jaren 80 optioneel verkocht volgens mij.
standaard op de 99 Turbo's inderdaad, en op de 1e 900Turbo's (79-80), Daarna standaard TRX meen ik, vanaf M84 weer andere standaard.
standaard op de 99 Turbo's inderdaad, en op de 1e 900Turbo's (79-80), Daarna standaard TRX meen ik, vanaf M84 weer andere standaard.
-
bberends
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

wat ik persoonlijk ook erg mooi vind (heb 2 setjes in oude en nieuwe steek al gehamsterd) zijn gewone stalen velgen, beetje breed bv 5,5x15 met de juiste ET waarde, en die gewoon strak in zilverkleur spuiten zonder wieldoppen o.i.d.. Plain vanilla!
Erg mooi, zeker als winterband onder een full options classic T16s oid (maar ook onder een 99 dus).
Erg mooi, zeker als winterband onder een full options classic T16s oid (maar ook onder een 99 dus).
-
nacra 93
- Donateur

-
nacra 93
- Donateur

-
Jochen
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Prachtig!
De foto was echt af geweest, als de achterkant van de wagen ook in beeld was geweest.
Je auto ziet er ook puik uit.
Heb je de bumpers ook laten spuiten?
Ze lijken pikzwart op de foto.
Misschien waren de bumpers destijds wel zo zwart?
Ik zou dat graag weten omdat ik mijn 99 ga restaureren (heeft trouwens identiek dezelfde kleur als de jouwe. De mooiste kleur voor een 99 uit begin jaren '80, als je het mij vraagt).
Groeten, BVE
De foto was echt af geweest, als de achterkant van de wagen ook in beeld was geweest.
Je auto ziet er ook puik uit.
Heb je de bumpers ook laten spuiten?
Ze lijken pikzwart op de foto.
Misschien waren de bumpers destijds wel zo zwart?
Ik zou dat graag weten omdat ik mijn 99 ga restaureren (heeft trouwens identiek dezelfde kleur als de jouwe. De mooiste kleur voor een 99 uit begin jaren '80, als je het mij vraagt).
Groeten, BVE
-
nacra 93
- Donateur

-
S@@bman
- Geregistreerd lid