afkitten achterlichten
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
afkitten achterlichten
aangezien mijn achterlichten water naar binnen lekken vraag ik mij af welke kit te gebruiken om dit af te kitten
vriendelijke groeten cees,
vriendelijke groeten cees,
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: afkitten achterlichten
Ik zou het proberen met ruitenkit (geen siliconenkit) of met polyurethaan bodykit.D 'n' C schreef:... welke kit te gebruiken om dit af te kitten.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Voor het afdichten van de achterlichten kan je veel beter de sponsrubberen pees die origineel gebruikt wordt als afdichting vervangen. Deze is natuurlijk oud en heeft zijn veerkracht verloren.
Nieuwe pezen zijn per meter verkrijgbaar bij www.darex.nl
-
windekind
- Donateur

Mijn achterlichten lekten ook terwijl ik ze met een flexibel blijvende pasta had gemonteerd.
Nu heb ik ze met een originele pees gemonteerd en lekkage over!
Getest met de tuinslang. Dus adviseer ik ook om een pees te bestellen bij Darex. Ik hou nl helemaal niet van die plakkende kitten in raamrubbers, achterlichten enzo. Geeft troep en lastig te demonteren naderhand.
Nu heb ik ze met een originele pees gemonteerd en lekkage over!
Getest met de tuinslang. Dus adviseer ik ook om een pees te bestellen bij Darex. Ik hou nl helemaal niet van die plakkende kitten in raamrubbers, achterlichten enzo. Geeft troep en lastig te demonteren naderhand.
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
goed plan, welke uit de catalogus moet ik hebben?Bart M schreef:Voor het afdichten van de achterlichten kan je veel beter de sponsrubberen pees die origineel gebruikt wordt als afdichting vervangen. Deze is natuurlijk oud en heeft zijn veerkracht verloren.
-
ruter001
- Geregistreerd lid
-
windekind
- Donateur

-
windekind
- Donateur

-
audiofiel
- Geregistreerd lid
De antwoorden die hier gegeven worden zijn verwarrend en niet compleet.
Ten eerste zijn er 4 afdichtingen. 2 per achterlicht.
1 tussen de zwarte kunstof achterlicht-plaat en de auto zelf.
(vierkant, zelfklevend)
2 tussen de zwarte kunstof acherlicht-plaat en het achterlichtglas.
(rond, in gleufje duwen) Bij Darex heet dit inderdaadnummer 44/b, 5 mm rondprofiel spons.
De eerste zorgt voor de lekkage! Die is meer blootgesteld aan buiten, droogt uit en laat dan water door naar de bagageruimte.
Ook vervormt het met de tijd en duwt het je achterlicht iets krom en daardoor krijgt zelfs nog meer oppervlakte om te lekken.
Als je het goed doet dan bestel je dus alle 4 tegelijk.
Zeker als je bedenkt dat de verzendkosten bij Darex 6 Euro zijn.
2 meter ronde (gewoon) en 2 meter vierkante (zelfklevend) dus.
Ten eerste zijn er 4 afdichtingen. 2 per achterlicht.
1 tussen de zwarte kunstof achterlicht-plaat en de auto zelf.
(vierkant, zelfklevend)
2 tussen de zwarte kunstof acherlicht-plaat en het achterlichtglas.
(rond, in gleufje duwen) Bij Darex heet dit inderdaadnummer 44/b, 5 mm rondprofiel spons.
De eerste zorgt voor de lekkage! Die is meer blootgesteld aan buiten, droogt uit en laat dan water door naar de bagageruimte.
Ook vervormt het met de tijd en duwt het je achterlicht iets krom en daardoor krijgt zelfs nog meer oppervlakte om te lekken.
Als je het goed doet dan bestel je dus alle 4 tegelijk.
Zeker als je bedenkt dat de verzendkosten bij Darex 6 Euro zijn.
2 meter ronde (gewoon) en 2 meter vierkante (zelfklevend) dus.
-
windekind
- Donateur

IK heb in beide afdichtingen per achterlicht de ronde Darex profielen toegepast. Inderdaad die tussen de achterlichtplaat en de carosserie is de oorzaak van de lekkage naar de kofferbak. En sinds het nieuwe ronde rubber geen lekkage meer. Om het ronde profiel op zijn plek te houden tijdens montage is een beetje vaseline in de groef erg handig.
"Shoe Goo" is hetzelfde spul.