Kleine tegenslag : "remtangen"

1967-1984
Plaats reactie
Frank99
Geregistreerd lid

Kleine tegenslag : "remtangen"

Bericht door Frank99 » vr 29 okt, 2004 20:21

Onderstaande bericht staat ook in het algemene deel, maar hier lijkt het mij achteraf beter op z'n plaats : het gaat over mijn 99 uit '82

Hallo allemaal,
vanmorgen met mijn auto bij de (niet lachen) Kwikfit geweest voor Rem-diagnose. Zelf meteen aardig wat van opgestoken overigens, en ook de auto aan de onderkant gezien, ziet er netjes uit ,maar dat terzijde.

Inderdaad moet ik (zoals ik ale vermoedde) nieuwe remblokken vóór.
En hoewel de dag zeer positief begon ontstond hier een probleem. De oude remblokken zaten nogal vast , en toen ze er eindelijk uit waren bleek dat de "remtang" niet ver uit elkaar kon om de nieuwe te plaatsen.
Het enige advies wat ik kreeg was om nieuwe remtangen aan te schaffen. En dat is nogal kostbaar merkte ik.

Lang verhaal kort : dat heb ik niet laten doen. Maar nu moet ik wel op zoek naar (gereviseerde) goede remtangen (is dat hetzelfdse als remklauwen ?)

Hebben jullie tips hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Graag jullie reacties

Groeten, Frank

NB. Gelukkig weinig overstekend wild in deze omgeving...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Kleine tegenslag : "remtangen"

Bericht door Steve-O » za 30 okt, 2004 0:00

[quote="Frank99"]Onderstaande bericht staat ook in het algemene deel, maar hier lijkt het mij achteraf beter op z'n plaats : het gaat over mijn 99 uit '82

De oude remblokken zaten nogal vast , en toen ze er eindelijk uit waren bleek dat de "remtang" niet ver uit elkaar kon om de nieuwe te plaatsen.
Het enige advies wat ik kreeg was om nieuwe remtangen aan te schaffen. En dat is nogal kostbaar merkte ik.

Lang verhaal kort : dat heb ik niet laten doen. Maar nu moet ik wel op zoek naar (gereviseerde) goede remtangen (is dat hetzelfdse als remklauwen ?)
[/quote]

Tja, Kwikfit wil graag verkopen. Mij wilden ze ook 350 Euro laten dokken voor twee remtangen/klauwen. (Filiaal Eindhoven)

Je hebt een speciale sleutel (Elferink Euro 7,25) nodig om de remcylinder naar binnen te kunnen draaien en meer ruimte te krijgen. Als je haast hebt, draai dan gewoon even remoliekraantje open (ringsleutel 7, zo uit m'n hoofd).

Denk nog even na over de leeftijd van je huidige klauwen, doen ze al 'klonk'? Bestel dan een revisieset bij Elferink (10 Euro) en laat een lipje metaal aan de beugel lassen, daar waar de schoen overheen schuift.
Poets de cylinders mooi schoon voor montage en gebruik alleen! remcylindervet. Andere, niet natuurlijke vetten tasten het rubber aan.

Succes!

Plaats reactie