Echter, de 99 is natuurlijk nooit specifiek voor gas ontwikkeld, dus ik wil m in optimale staat van lpg kunnen laten profiteren. Graag zou ik willen weten wat er aan aanpassingen gedaan kan worden, om m in topvorm te krijgen.
Ik heb inmiddels de sproeiernaald incl bijbehorend membraam en zuiger uit de carburateur gehaald, om overmatig slijten van de sproeier te voorkomen. Als ik op benzine wil gaan rijden zet ik m er wel weer in, kwestie van 4 schroefjes los en vastdraaien. Verder ben ik van plan voor de zomer een iets koudere thermostaat in te bouwen, opdat het (sneller hete) koelwater eerder door de radiator geleid wordt. En ik ben bezig met verzwaarde achterveren, om te compenseren voorhet gewicht van de lpg tank. Nu hangt ie toch een beetje door, en dat bevalt me niet. Dit waren overigens allen tips van Paul.
Zijn er lpg rijders die nog meer gemodificeerd hebben om ideaal op lpg te kunnen rijden? Ben er tot nu toe erg blij mee, het start en loopt er mooi. Vooral bij een koude start is het verschil met benzine erg goed te merken, de motor loopt aanzienlijk mooier.
Ik hoor het graag!!
Roel