Nieuw leven voor een oud forum project

1967-1984
Plaats reactie
Jelle1233
Geregistreerd lid

Nieuw leven voor een oud forum project

Bericht door Jelle1233 » zo 22 jun, 2025 18:44

Het project van forummer Albertk werd met veel belangstelling gevolgd hier dus ik dacht, leuk om eens een update over de auto te geven.

In december hebben wij de auto van Albert gekocht, en zijn er sinds januari bijna ieder weekend mee bezig geweest. We hebben de auto opgebouwd als een soort hobby rally auto met als eerste uitdaging de Carbagerun naar Bosnië en Servië eind augustus.

Afbeelding

Albert had al veel voorwerk gedaan aan het onderstel, dus voor ons was het eigenlijk alleen maar een kwestie van weer in elkaar zetten. De auto is voorzien van nieuwe remmerij en verstelbare AVO schokbrekers.
Afbeelding

Daarnaast hebben we een gedoneerde T8 ingebouwd en met veel hoofdpijn een 900 radiateur en een front mounted intercooler er in kunnen zetten. Hiervoor moesten helaas wel de koplampen plaats maken en in plaats van originele US koplampen in 2e'n zagen h ebben we zelf een oplossing bedacht. Het is de bedoeling om hier nog een frontje in te maken geïnspireerd door de witte Heuschmidt 99 uit het museum.
Afbeelding

Afbeelding

Woensdag gaat ie voor APK, en dan zsm door naar de wrapper voor een klassieke Saab rally bestickering.

Mocht iemand nog goede tips hebben voor dit project hoor ik ze graag! De motor is nu afgesteld op ongeveer 1 bar turbo druk, en is daarmee al lekker vlot maar voor de rest nog redelijk origineel.

P.S. We zijn nog op zoek naar een setje smalle bumpers voor deze auto!

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuw leven voor een oud forum project

Bericht door veenaalt » di 24 jun, 2025 7:16

Even over de stickers.

Bij de koffieklets in markelo sprake ik Jan uit Markelo.
Hij heeft zijn 9000 van 87 bestikkert als longrun.
https://www.saabplanet.com/the-long-ru ... -212-km-h/

Hij heeft met deze 9000 ook in de saabberichten gestaan.
Hij had een goed adres waar hij de stickers had laten maken en plakken. Op basis van een modelletje eea op de juiste plek gezet.

Heb verder helaas geen achternaam maar ik neem aan dat je hem via dit forum wel kunt vinden. Hij kan je zeker van tips voorzien.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 24 jun, 2025 7:30

Mooi!

Ik zou het wel leuk vinden wanneer je tijdens De Run wat updates plaatst van jullie avonturen.

Twee broers*) uit de vriendenikring van mjin jongste zijn deze winter op pad geweest met een Vovlo V70 die er bijna 7 ton op had zitten (Ze gingen door de 700.000 km toen ze onderweg waren). Geen centje pijn, volgend jaar weer met dezelfde auto. Veel leuke foto's filmpjes en mooie smakelijke verhalen gezien en gehoord. Als je net zo'n plezier hebt als zij deze winter, wordt het een top-reis!

Jelle1233
Geregistreerd lid

Bericht door Jelle1233 » zo 06 jul, 2025 22:53

Update! Hij zit in de wrap. Dat maakt nogal een verschil. Nog wat mechanische problemen om op te lossen maar we zijn er bijna klaar voor 💪🏻

Afbeelding

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » zo 06 jul, 2025 23:02

Heel andere auto dan toen ie nog bij Albert aan mijn spit hing! Mooi resultaat!

Plaats reactie