Langs het deksel van de waterpomp laat mijn 99 af en toe een drupje koelwater lopen, nadat e.e.a. laatst los is geweest bij de garage.
Is het makkelijk dit kapje los te halen en puur de pakking te vervangen? Naar mijn idee moet het inlaatspruitstuk los, klopt dat? Zo ja, wat kan ik verwachten, is dit erg lastig?
Waterpompdeksel
-
sergeantpeppers
- Geregistreerd lid
Re: Waterpompdeksel
Ah ja dat is wel handig te vermelden... het is een 99 met B-motor uit 1977. Functie waterpomp is goed bevonden (gelukkig) maar nu lekt hij dus een beetje langs het deksel.
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Re: Waterpompdeksel
Het inlaatspruitstuk moet los, anders kom je niet bij de bouten van het deksel. Nieuwe pakking snijden van pakkingpapier en aan beide zijden insmeren met vloeibare pakking (bijv. Hylomar). Dan blijft het deksel wel dicht.
Wel even controleren of het water niet toch uit het gat onder de waterpomp vandaan komt. De deksel lekt zelden. Dan is de pompseal kapot en moet vervangen worden. Hier is een speciaal gereedschap voor nodig.
Wel even controleren of het water niet toch uit het gat onder de waterpomp vandaan komt. De deksel lekt zelden. Dan is de pompseal kapot en moet vervangen worden. Hier is een speciaal gereedschap voor nodig.