Blomqvist de Combi Coupé

1967-1984
Plaats reactie
Robert Jansen
Geregistreerd lid

Blomqvist de Combi Coupé

Bericht door Robert Jansen » di 23 aug, 2011 23:39

Ik zal toegeven, tis op dit moment geen concours winnaar, maar der valt echt wel wat van te maken:

Afbeelding

Wat er sowieso binnenkort aan moet gebeuren:
- Ontsteking vervangen of fixen, hapert nu af en toe en, nog veel vervelender, hij valt soms helemaal weg (niet relax als je een vrachtwagen inhaalt merk ik net).
- Kachelkraan vervangen inclusief de knoppen op het dashboard,net een hele rit met het raam vol open en nog voelt het alsof je zomers in een stampvol cafe vol opgewonden tieners staat.
- Afstellen, hij staat wat rijk, dat was ook meteen te zien en te horen aan het saluutschot dat hij Arnhem gaf, inclusief vuur.
- De motorkap repareren, de kan nu alleen met twee man geopend worden, dat moet makkelijker kunnen.

En voor de mooi:
- Deuk uit de kofferbak.
- Wat hoekjes strak maken.
- Kleur verschillen weg werken.
- Turbo stuurtje erin.
- De bijgeleverde Soccerballs deronder.
En zo heb ik nog wel 153 ideeën die allemaal maar stap voor stap moeten worden uitgevoerd.

Maar oh mijn god wat is dat ding grappig zeg, ik kreeg meteen die kriebels die je alleen krijgt van pure doodsangst gemengd met ontzettende vreugde. Eindelijk een 99CC. :mrgreen:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Hehe, eindelijk een Combi Coupe

Bericht door Sapphire » di 23 aug, 2011 23:50

Gefeliciteerd man! Maak er wat moois van :)

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 24 aug, 2011 0:00

Nice! Wanneer gaat er zuur over de achterklep? ;)

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » wo 24 aug, 2011 0:28

Mooie auto! Kwam voor mij een beetje te laat op de markt, maar ben nu happy met m'n huidige.

Motorkap: vet op alle onderdelen die met openen/sluiten te maken hebben kan al een hoop schelen. Pas op dat je door met veel kracht sluiten geen deuken in je motorkap drukt (zoals de handelaar waar ik een 99 bekeek).

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 24 aug, 2011 0:47

Ik vind dit de leukste en lillukste 99. Hij is nog leuker -maar niet lilluker- dan mijn ouwe 90 was. Gefeli!

Ivo

PS: taalcorrectie n.a.v. PB :oops:

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » wo 24 aug, 2011 7:19

Mooi man.

Veel plezier met het apparaat.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » wo 24 aug, 2011 11:08

Eén van de mooiste kleuren voor een cc.
Succes ermee!

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » wo 24 aug, 2011 15:11

Bedankt iedereen! Ontsteking is alweer in orde gemaakt, scheelt een slok op de borrel met rijden. Hij mag alleen wel nog afgesteld worden, je voelt dat er wel wat meer uit te halen valt.

Heb er trouwens net wel even stiekem, toen we met de remmen van de 900 T16 bezig waren, Inca's derop gezet (sorry Chris). Wat staat dat goed zeg! :shock: Ik weet wel waar ik naar opzoek ga!
Afbeelding
Die spoiler heb ik er ff opgelegd, beetje een visueel experiment, ik vind het wel goed staan, maar ik weet niet of ik het de auto aan wil doen.
Funky Dude schreef:Motorkap: vet op alle onderdelen die met openen/sluiten te maken hebben kan al een hoop schelen. Pas op dat je door met veel kracht sluiten geen deuken in je motorkap drukt (zoals de handelaar waar ik een 99 bekeek).
Ja het gekke is dus dat hij goed gesmeerd is, en ook erg goed lijkt te werken als ik het uitprobeer met de kap open, hij wil alleen echt niet los als hij dicht is.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » wo 24 aug, 2011 15:27

Mogelijk zit er iets scheef in de geleiding, de vergrendelingdelen zitten soms ook niet in elkaars lijn. Door de vergrendeling iets los te schroeven kun je 'm een fractie verplaatsen, kwestie van uitproberen.

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » wo 24 aug, 2011 16:26

Toch wel even een traantje weg gepinkt toen je de bocht om ging ;-(+
Maar ja zoals je vader ook al zei je kunt niet alles houden wat leuk is.

Je had de ontsteking gefikst ?? heb je er al een Bosch op, of heb je nog een vacuüm vervroeger voor ACDeco kunnen vinden.

En die velgen, de lelijkste velgen op aarde en jij zet ze onder de CC :twoguns:

gr,
Chris

Freek Jansen
Donateur
Donateur

Bericht door Freek Jansen » wo 24 aug, 2011 16:45

we hadden nog een 1850 cc Triumpf sloopblok liggen, daar zat nog een ontsteking op AC Delco, deze zit er nu in met de nieuwe contactpunten die Chris er al ingezet had. Stoten tijdens het rijden is over, als het iets donkerder is even de stroboscoop er op, wie weet hoeveel vervroeging hij moet hebben bij +/- 1000 omw/min.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 24 aug, 2011 17:07

Highlander schreef: En die velgen, de lelijkste velgen op aarde en jij zet ze onder de CC :twoguns:
hah... sinds wanneer is dat lilluk? :lol:
Staat gewoon hardstikke goed die Inca's :O:

gefeliciteerd Robert, welcome to the club!

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » wo 24 aug, 2011 18:50

Funky Dude schreef:Mogelijk zit er iets scheef in de geleiding, de vergrendelingdelen zitten soms ook niet in elkaars lijn. Door de vergrendeling iets los te schroeven kun je 'm een fractie verplaatsen, kwestie van uitproberen.
Ook al gedaan. :| Vergrendeling naar achter, hele radiator frame iets naar achter, tikje op de pin om hem naar voren te krijgen... Gaat nu wel beter maar nog niet goed.

En Chris, ag, het komt wel goed met die auto hoor, eerst doe ik de belangrijke dingen voordat ik gek ga doen. :wink:

Jelger, dankjewel, die CC van jou is ook wel de katalysator voor mijn Combi Coupe fetisj geweest.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 24 aug, 2011 18:53

Overweeg die soccerballs ook gewoon... Staat echt best ok.

http://saab.singaworld.net/var/resizes/ ... _5606a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » wo 24 aug, 2011 19:37

Freek Jansen schreef:we hadden nog een 1850 cc Triumpf sloopblok liggen, daar zat nog een ontsteking op AC Delco, deze zit er nu in met de nieuwe contactpunten die Chris er al ingezet had. Stoten tijdens het rijden is over, als het iets donkerder is even de stroboscoop er op, wie weet hoeveel vervroeging hij moet hebben bij +/- 1000 omw/min.
Dwell 38-42 graden
Timing 17 graden B.T.D.C/800rev/min

gr,
Chris

Plaats reactie