Gelood of Ongelood
-
verde900
- Donateur

Re: Gelood of Ongelood
Gelood, of loodvrij met loodvervangerLeonardo da Vinci schreef:Welk octaan benzine?
-
Leonardo da Vinci
-
Leonardo da Vinci
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
In nederland niet. Af en toe is er een pomp die super met loodvervanger verkoopt. Maar dat is gelijk 5 c/l duurder.Gripen schreef:Superplus, is ongelood. Is er nog wel gelode benzine?
@Leonardo: ik heb begrepen dat vanaf 1984 geschikt is voor ongeloode benzine.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Mijn 89-er 900C rijdt uitstekend op loodvrijpaul99gl83 schreef:In nederland niet. Af en toe is er een pomp die super met loodvervanger verkoopt. Maar dat is gelijk 5 c/l duurder.Gripen schreef:Superplus, is ongelood. Is er nog wel gelode benzine?Moest van de week van de week voor 1,49 p/l mijn 50l tank volgooien
![]()
en nog loodvervanger erdoorheen gooien.
-
Leonardo da Vinci
Robberts schreef:Mijn 89-er 900C rijdt uitstekend op loodvrijpaul99gl83 schreef:In nederland niet. Af en toe is er een pomp die super met loodvervanger verkoopt. Maar dat is gelijk 5 c/l duurder. :cry: Moest van de week van de week voor 1,49 p/l mijn 50l tank volgooien :cry: :cry: en nog loodvervanger erdoorheen gooien.Gripen schreef:Superplus, is ongelood. Is er nog wel gelode benzine?
Dat hoort toch ook zo?
Mijn 99 uit 83 rijdt ook uitstekend op loodvrij maar dat is niet goed voor de leeftijd van de kleppen.
Ik dacht, aangezien die hetzelfde H blok heeft, de motor ook voor ongelood bestemd was, maar dat is kennelijk pas vanaf 84.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
zie http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm -> engine/gear.
Aan de kleur van het blok kan je herkennen welke versie H-motor je hebt. Mijn 99 uit 83 heeft een green block, net niet met geharde klepzetels dus
Aan de kleur van het blok kan je herkennen welke versie H-motor je hebt. Mijn 99 uit 83 heeft een green block, net niet met geharde klepzetels dus
-
Leonardo da Vinci
"2,0 LITRE (H) Green block m82-m83
In 1981/82, Saab presented the H-engine, an extensively revised version of the previous one....
2,0 LITRE (H) Red block m84-m86 Grey block m87-m91
.... Hardened valve seats allowed unleaded fuel. And the oil filler cap was removed from the valve cover. Instead, the dipstick pipe got a screw cap and oil was filled directly into the sump."
-http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
2,0 LITRE (H) Red block m84-m86 Grey block m87-m91
.... Hardened valve seats allowed unleaded fuel. And the oil filler cap was removed from the valve cover. Instead, the dipstick pipe got a screw cap and oil was filled directly into the sump."
-http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm