Hallo,
Hier en daar lees en hoor ik dat er weinig goed te spreken zijn over de automaten van SAAB.
Nu zit er in mijn SAAB van '77 een automaat en wel een Borg Warner 35, voor zover ik weet hetzelfde type als er in de oude Fordjes zat en Volvo's ed.
Bij Ford hoor ik deze klachten bijna nooit en zijn ze zeer tevreden over deze bakken.
Weet iemand hoeveel verschillende type automatenbakken SAAB gebruikt heeft.
Bij plaatsen van de H motor in de SAAB 99 is de automaat ook vedwenen uit het 99 programma en kon je alleen overstappen naar een 900.
Graag zou ik ook willen weten hoe hard de meeste oude SAABjes nog lopen.
De mijne heeft een top van 115 op LPG.
Welke bougies gebruiken jullie in een B-motortje op LPG.
Gr..
Automaat
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
martijnn
- Geregistreerd lid
mijn 99 cc uit 1977 met automaat en inspuiting, trekt eigenlijk altijd als snelste weg voor t verkeerslicht,ik ga ook altijd op de linkerbaan staan, is wel een kick voor niks ,maaruh ik vin ut gewoon leuk,ze verwachten het niet van zo'n ouwe bak.topsnelheid weet ik niet maar iig over de 150km/h.mijn bandjes moeten gebalanceerd worden want over de 80 begint ie wat te schudden, en dan probeer ik het wel een keer weer.bougies zijn NGK BP 6 ES, ik heb nog een 99 GL uit 1984 ook met inspuiting en op gas deze is lang niet zo pittig maar de top ligt ook ruim boven de 150. maar ik rij liever in mn cc met automaat.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Automaat
@ baszwolle
TURBOotjes
@ martijnn
Yep, ik had een 2000V6 automaat 85 pk met BW35 Ford Capri en dat ging met die bak als de brandweer, vooral als je zelf schakelede had ik hem in de 2 al op de 100.
Met m'n SAABje is dat toch weer even wennen....
maar die heeft weer andere voordelen ....
MMMM toch maar even die cc op marktplaats in de gaten houden.
Gr.
@ martijnn
Yep, ik had een 2000V6 automaat 85 pk met BW35 Ford Capri en dat ging met die bak als de brandweer, vooral als je zelf schakelede had ik hem in de 2 al op de 100.
Met m'n SAABje is dat toch weer even wennen....
MMMM toch maar even die cc op marktplaats in de gaten houden.
Gr.