lekkage automatische versnellingsbak

1967-1984
Plaats reactie
martijnn
Geregistreerd lid

lekkage automatische versnellingsbak

Bericht door martijnn » za 03 mar, 2007 15:57

ik heb een lekje aan mn automaat een borg warner 35 ,daar waar de bedieningskabel de bak in gaat,waarschijnlijk het o -ringetje,volgens het boekje moet de de kabel losgehaakt worden,maar ik kan bij mij geen haak verbinding vinden als ik de buitenkabel naar achteren schuif, ik kan het ringetje niet verwisselen zo, wie weet of er ook nog andere verbindingen zijn, en klopt het dat het borgboutje alleen maar het randje van de buitenkabel borgt?
alvast bedankt voor de reacties
martijn

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 04 mar, 2007 15:07

Ja , als je de bedieningskabel los wilt maken ,heb je voor die borg warner 35 speciaal gereedschap nodig die een borgveer ontgrendelt die aan de binnen kabel gekoppeld is, je moet eerst inderdaad dat borgboutje verwijderen hij houdt alleen het randje vast van de boutenkabel,daarna plaats je de schakelhendel in de 1e versnelling,en trek je de buitenkabel uit de bak, de binnenkabel zit geborgt met een borgveertje,ongeveer 10 a15 mm in de bak ,en heb je daarvoor nodig dat speciaal gereedschap die je plaatst over de binnenkabel heen en draaiend kun je dan dat veertje openen.

martijnn
Geregistreerd lid

Bericht door martijnn » ma 05 mar, 2007 12:54

hartelijk dank heer Jansen,ik ga er dan toch maar mee naar de garage.
in ieder geval dank voor t heldere antwoord
mvg martijn

Plaats reactie