Carburatuer en olie??
-
Corali
- Geregistreerd lid
Carburatuer en olie??
Ik heb een saab 99 die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het zijn prachtige auto's waarop je meteen verliefd wordt. Er is veel aan de auto gedaan, nieuwe blok, nieuwe koppeling enz... Maar de carburateur werkt niet mee. Ik heb op internet veel gezocht en ondekte dat er olie in moest (automatische tranmissie olie). Heb ik gedaan. Gaat goed, maar na een tijdje lijkt het alsof de olie wegelekt. Dan begint hij weer te haperen. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen?
-
utan
- Geregistreerd lid
Hoi Corali,
Ik denk dat iedereen hier op het forum het wel met je eens is als het gaat om het model 99. Gefeliciteerd met je aanschaf!
Als het gaat om het weglekken van forgasar olja: probeer de zoekfunctie eens. Hier is uitgebreid over geschreven binnen dit forum. En het blijkt dat het een veel voorkomend probleem is, heb je de zenith stromberg? zoek dan eens op sromberg, je zult een schat aan informatie inclusief beschrijvingen vinden over jouw carburateur.
Succes!
Utan
Ik denk dat iedereen hier op het forum het wel met je eens is als het gaat om het model 99. Gefeliciteerd met je aanschaf!
Als het gaat om het weglekken van forgasar olja: probeer de zoekfunctie eens. Hier is uitgebreid over geschreven binnen dit forum. En het blijkt dat het een veel voorkomend probleem is, heb je de zenith stromberg? zoek dan eens op sromberg, je zult een schat aan informatie inclusief beschrijvingen vinden over jouw carburateur.
Succes!
Utan
-
Emile
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: Carburatuer en olie??
Ben je zeker dat dat haperen te maken heeft met dat olieverlies?Corali schreef:Ik heb een saab 99 die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het zijn prachtige auto's waarop je meteen verliefd wordt. Er is veel aan de auto gedaan, nieuwe blok, nieuwe koppeling enz... Maar de carburateur werkt niet mee. Ik heb op internet veel gezocht en ondekte dat er olie in moest (automatische tranmissie olie). Heb ik gedaan. Gaat goed, maar na een tijdje lijkt het alsof de olie wegelekt. Dan begint hij weer te haperen. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen?
Als je bedoelt dat hij gaat schokken, dan kan dat ook andere oorzaken hebben natuurlijk...
-
Corali
- Geregistreerd lid
Als ik met olie in de carb start, dan loopt hij goed. Echter als de olie laag is, slaat de motor uit na het gasgeven. Ik heb zitten zoeken op internet naar de carburateur. Vond een plaatje, maar deze was een stromberg http://www.gowerlee.dircon.co.uk/Stromberg.html
Maar de bovenkant van de carburateur is van Solex 175 cd. Heeft wellicht het weglekken van de olie daarmee te maken?
Ik heb weinig tot geen kennis van motortechniek. Heb wel een boek besteld over de 99. Wil graag leren hoe het een en ander werkt.
Dus, alle hulp en uitleg is welkom. (ik heb ook een foto, maar hoe moet ik deze op de forum krijgen?)
Dank
Cora en Ali
Maar de bovenkant van de carburateur is van Solex 175 cd. Heeft wellicht het weglekken van de olie daarmee te maken?
Ik heb weinig tot geen kennis van motortechniek. Heb wel een boek besteld over de 99. Wil graag leren hoe het een en ander werkt.
Dus, alle hulp en uitleg is welkom. (ik heb ook een foto, maar hoe moet ik deze op de forum krijgen?)
Dank
Cora en Ali
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Dat je olie weglekt is jammergenoeg normaal. De een heeft het wat erger dan de ander. De lekkage komt door een versleten o-ring die onder de stelschroef zit. Nummer 6 op je internetplaatje.
Het merk dat op je carburateur staat maakt niet uit. Het is een CD175.
Iedereen die ik ken vult gewoon vaak bij. Mocht je het echt vervelend vinden dan zou je www.bccp.nl kunnen benaderen of ze het kunnen repareren.
Het merk dat op je carburateur staat maakt niet uit. Het is een CD175.
Iedereen die ik ken vult gewoon vaak bij. Mocht je het echt vervelend vinden dan zou je www.bccp.nl kunnen benaderen of ze het kunnen repareren.
-
Emile
- Geregistreerd lid
Ik heb zeker geluk want ik heb een 99 van eind '75 en 99.500km op de teller met 2 carburateurs. Ik rijd hiermee ca. 3000 per jaar en 1 keer per jaar maak ik de carburateur open en pak de zuigertjes eruit maak hem schoon en ik controleer de afstelling soms stel ik hem iets af, en dan zet ik hem weer inelkaar, maar ik controleer verder het hele jaar door het olieniveau maar ik hoef nooit bij te vullen. Zit A.T.F. in.