LPG in (laten) bouwen

1967-1984
Plaats reactie
Roel
Geregistreerd lid

LPG in (laten) bouwen

Bericht door Roel » do 05 okt, 2006 16:30

Hallo!

Aangezien het verbruik van mn 99cc (automaat) nogal de pan uitrijst, ben ik wat aan het rondbellen wat het kost om een lpg installatie in te laten bouwen. Heb verschillende adressen langsgebeld, en de prijzen liggen zo tussen de 975 en de 1100 euro. Zijn dit schappelijke prijzen?
Het laatste bedrijf dat ik aan de telefoon had zit in Bergambacht, en vraagt er 1100 voor. Echter, er bestond ook de mogelijkheid om een zelf-inbouwpakket aan te schaffen voor 565 euro. Daar komt dan nog een rdw keuring van 45 euro bovenop, totaal kosten zijn dan 610.

Heeft iemand ervaring met het zelf inbouwen van een lpg installatie? Is het verstandig om hieraan te beginnen, of moet je dit echt aan de experts overlaten? Financieel gezien vind ik het aantrekkelijk, en volgens deze man waren het met name het inbouwen, gaten boren, leggen van leidingen en het aansluiten van wat elektronica, die het arbeidsloon opschroeven. En dat zijn wel dingen die ik zelf zou kunnen. Het afregelen van de carburateur schijnt voor niet al te veel geld bij een garage te kunnen.

Graag uw mening! Wel doen, of absoluut niet aan beginnen!! 8)

groet Roel

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » do 05 okt, 2006 18:36

Kan natuurlijk niet inschatten hoe handig je bent.
Het is een redelijk eenvoudige klus maar wel een die absoluut goed en veilig moet gebeuren.
Ik zou het zelf doen, als je jezelf hierin vertrouwd.
Suc6
John

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » do 05 okt, 2006 18:58

hallo

voor die 500 euro meer kun je je eigen een hoop moeilijkheden besparen

de wetten en regels zijn zo streng dat als je er geen ervaring mee hebt gegarandeerd voor problemen komt te staan

mvg bert

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: LPG in (laten) bouwen

Bericht door 72sonett-III » do 05 okt, 2006 20:51

Roel schreef:...met name het inbouwen, gaten boren, leggen van leidingen en het aansluiten van wat elektronica, die het arbeidsloon opschroeven. En dat zijn wel dingen die ik zelf zou kunnen.
Dan zou ik het meteen zelf doen.
Gewoon zorgen dat;
- de tank stevig vastzit, ergens boven de achteras, tussen de wielen
- je de gasleiding iedere 30 cm vastzet en dat deze buitenom loopt (dus niet binnen over de vloer)
- alle verbindingen gasdicht zijn (controleren met een plantenspuit met zeepsop)

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » do 05 okt, 2006 20:55

Ik vind de prijzen die je noemt wel erg democratisch.
Voor zover ik weet, zit je toch gauw aan de 1500 euro als je het LAAT doen.

nssn'99
Geregistreerd lid

Bericht door nssn'99 » do 05 okt, 2006 23:12

Vind 1500,- duur

De mijne gaat binnenkort onder het mes voor iets meer dan 1000,-
incl RDW keuring.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 06 okt, 2006 10:25

nssn'99 schreef:Vind 1500,- duur

De mijne gaat binnenkort onder het mes voor iets meer dan 1000,-
incl RDW keuring.
Misschien is het in België gewoon duurder om LPG te laten inbouwen (om God weet welke reden) :roll: ?

Roel
Geregistreerd lid

Bericht door Roel » vr 06 okt, 2006 15:48

Heb inmiddels een adresje van marktplaats geplukt die het voor 900 kan doen! Toch typisch dat er zo'n enorm prijsverschil bestaat. Heb net nog een bedrijf aan de lijn gehad die er 1600 voor durft te vragen :shock: :shock: . Zit er dan zo'n groot verschil in de kwaliteit van het afgeleverde werk?? Of zijn er betere (duurdere) merken van gas installaties die de prijs bepalen? Zo ja, waar zit m dat verschil dan in?

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » vr 06 okt, 2006 16:18

Hoi Roel,
Tja, als je het al gaat laten doen hoef ik dit niet meer te schrijven ...
Een neef van me bouwde altijd zelf lpg in als hij een andere auto had. Ik heb hem dit een paar keer zien doen. Hij was er een halve dag mee bezig. Er was speciaal gereedschap nodig bij het aansluiten van de leidingen (verbindingen maken), verder was het vrij eenvoudig.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » vr 06 okt, 2006 17:21

hoi

de een vind 500 euri genoeg voor een dag werk en de ander heeft personeels,pand belasting kosten en die kost wat meer

maar kan je vaak ook wat meer van verwachten

en gezien het type auto hoeft daar ook geen dure instalatie in of dure electronica een simpel relais is al voldoende

mvg bert

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » vr 06 okt, 2006 18:33

Roel,

Ik heb in mijn 99 GL een LPG installatie laten zetten toen ie 25 werd. Nog geen dag spijt van gehad. Ik heb vooral geinformeerd naar kwaliteit en ben bij een gerenommeerde gasboer in de buurt terecht gekomen (Olijve in Assen voor wie het wil weten) Het is misschien een beetje duurder (rond de 1350 euro incl druppelsysteem) maar het heeft mi wel kwaliteit opgeleverd. De auto loopt perfect en ik weet dat ik terug kan komen als er iets mee is.

Plaats reactie