Aangezien het verbruik van mn 99cc (automaat) nogal de pan uitrijst, ben ik wat aan het rondbellen wat het kost om een lpg installatie in te laten bouwen. Heb verschillende adressen langsgebeld, en de prijzen liggen zo tussen de 975 en de 1100 euro. Zijn dit schappelijke prijzen?
Het laatste bedrijf dat ik aan de telefoon had zit in Bergambacht, en vraagt er 1100 voor. Echter, er bestond ook de mogelijkheid om een zelf-inbouwpakket aan te schaffen voor 565 euro. Daar komt dan nog een rdw keuring van 45 euro bovenop, totaal kosten zijn dan 610.
Heeft iemand ervaring met het zelf inbouwen van een lpg installatie? Is het verstandig om hieraan te beginnen, of moet je dit echt aan de experts overlaten? Financieel gezien vind ik het aantrekkelijk, en volgens deze man waren het met name het inbouwen, gaten boren, leggen van leidingen en het aansluiten van wat elektronica, die het arbeidsloon opschroeven. En dat zijn wel dingen die ik zelf zou kunnen. Het afregelen van de carburateur schijnt voor niet al te veel geld bij een garage te kunnen.
Graag uw mening! Wel doen, of absoluut niet aan beginnen!!
groet Roel