Accumulator 99T1
-
Maus71
- Donateur (3x)

Accumulator 99T1
Als ik het goed zeg heb ik een accumulator bij mijn benzinetank zitten. Twee vragen:
1. Hoe kan ik testen of deze nog werkt. ( ding is compleet verroest)
2. Als ik een nieuwe wil kopen kan dat dan een universele zijn? Ik krijg er voor mijn 99T zo geen gevonden op het www.
Ook nog een tankvraagje: de benzinetank is behandeld met een soort rubber binnen en buiten. Nu is er aan de binnenkant een stuk los van 8x8 cm op de bodem. De rest zit vast en is niet kapot. Kan dit verder problemen geven? Ik denk van niet omdat er altijd benzine zal staan in de tank en de rest toch niet kan roesten.
1. Hoe kan ik testen of deze nog werkt. ( ding is compleet verroest)
2. Als ik een nieuwe wil kopen kan dat dan een universele zijn? Ik krijg er voor mijn 99T zo geen gevonden op het www.
Ook nog een tankvraagje: de benzinetank is behandeld met een soort rubber binnen en buiten. Nu is er aan de binnenkant een stuk los van 8x8 cm op de bodem. De rest zit vast en is niet kapot. Kan dit verder problemen geven? Ik denk van niet omdat er altijd benzine zal staan in de tank en de rest toch niet kan roesten.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Re: Accumulator 99T1
Voor wat betreft het laatste: in de benzinetank kan beslist water komen, zeker op de bodem. Door condensvorming komt het vanzelf in je tank en aangezien het zwaarder dan benzine zal het dus juist op die bodem blijven zitten.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

maus vraag joachiem maar eens , injectie systeem K jetronic is van latere typen volgens mij hetzelfde
-
Maus71
- Donateur (3x)

Thnxs.turbopilot schreef:maus vraag joachiem maar eens , injectie systeem K jetronic is van latere typen volgens mij hetzelfde
En wat dan te doen met mijn tank? Ik zal eens een foto maken.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

geen idee, ik dacht dat het een stalen tank is en aan de binnenzijde vertint , maar ik kan ook vergissen met een 96 tank 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Geen idee maar die dingen rotten altijd, ik zou er een kunststof onder zetten als je die kunt vinden.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

latere kunststoffen hebben toch een extra bult en de een uitsparing Saab in de carrosserie. die past toch alleen in een kont met liggend thuiskomerdtje
btw, mijn 79 900 heeft ook een stalen tank ( ook rechtopstaand reservewiel )
btw, mijn 79 900 heeft ook een stalen tank ( ook rechtopstaand reservewiel )
-
Maus71
- Donateur (3x)

De benzinetank is niet rot, ik denk dat ze de tank zelf behandeld hebben.
-
Jemmo
- Geregistreerd lid
Is nog steeds te koop; Bosch nr. 0438170010.
Even googlen, dan vind je wel wat. Of even naar een Bosch dealer. Prijs zal zo'n 110 euro zijn.
Even googlen, dan vind je wel wat. Of even naar een Bosch dealer. Prijs zal zo'n 110 euro zijn.
-
Maus71
- Donateur (3x)

@Jemmo: bedankt, ik kon geen onderdeelnummer meer vinden door de roest. Ik ga op zoek.
-
Jemmo
- Geregistreerd lid
http://www.rendcarparts.nl/nl/rd-Bosch/ ... jectie.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel duurder dan ik dacht.
Wel duurder dan ik dacht.
-
Jemmo
- Geregistreerd lid
Maar kijk even bij een Bosch dienst. In 2002 heb ik er 78,75 ex BTW (bruto 105 ex BTW) voor betaald. (25% korting).
Dus zoveel duurder kan dat bij Bosch niet geworden zijn.
Dus zoveel duurder kan dat bij Bosch niet geworden zijn.