Import Zweden 99 1972
-
Z1000Bakker
- Geregistreerd lid
Re: Import Zweden 99 1972
Mooi wagentje. Dacht dat het een ander dan degene was die in een van je eerste berichten stond.
Met schaamrood op de kaken...... zal snel moeten volgen.
Ik had trouwens laswerk aan beide draagarmen voor en een klein stukje plaatwerk. Gedaan bij mijn garagist.
Ook apk keurmeester dus prettig adresje.
Foto volgt snel.
Met schaamrood op de kaken...... zal snel moeten volgen.
Ik had trouwens laswerk aan beide draagarmen voor en een klein stukje plaatwerk. Gedaan bij mijn garagist.
Ook apk keurmeester dus prettig adresje.
Foto volgt snel.
-
Timvp
- Geregistreerd lid
Ja precies, ik had een linkje naar een andere 99 geplaatst omdat mijn oog viel op een licht bruine automaat. Daar had ik toen vanaf gezien, maar toen kwam deze 4 deurs in het rood... En dat vind deze jongen dan weer mooi he 
-
Z1000Bakker
- Geregistreerd lid
Dat snap ik, de mijne is als de jouwe maar dan 2 deurs en met de dikke bumpers dus niet die mooie chromen.
Benieuwd naar je interieur, ik he ook krakeling hoofdsteunen. Helaas is bij de passagierszijde een hap uit de zitting genomen....
Veel plezier met dit karretje! 4 bak ook of 5 bak?
Benieuwd naar je interieur, ik he ook krakeling hoofdsteunen. Helaas is bij de passagierszijde een hap uit de zitting genomen....
Veel plezier met dit karretje! 4 bak ook of 5 bak?
-
sb90
- Geregistreerd lid
Ik moet de eerste hier nog tegenkomen die die opmerking fatsoenlijk kan onderbouwenThe Devil's Own V4 schreef:Toch wel, je bent in ieder geval van de 90 verlost.Timvp schreef:Mocht ik duurder uit zijn dan heb ik het niet handig geregeld
Dus kom maar op..!
-
Timvp
- Geregistreerd lid
Hoi maar weer,
Ik schrijf met een zwaar hart. De rode is de stalling in gegaan omdat ik vanuit het landelijk overdakt klussen ben verhuisd naar het stedelijk hard werken. Financien...
De auto blijft speciaal maar er is inmiddels zoveel aan te doen dat ik het uitstel. Mijn pa heeft stalling geregeld dus mag ik niet klagen qua kosten daarvoor, hij staat nu droog tot ik geld en tijd heb die deze auto verdiend.
De kluspunten zijn:
- Nieuwe motor (bougie schroefdraad stuk, liever direct een 5-bak plaatsen H-motor of t-16)
- Wat, maar weinig laswerk
- Ophanging geheel in orde maken ivm rijcomfort
- LPG plaatsen
- Voor pracht geheel opnieuw spuiten
Het zijn stuk voor stuk heftige investeringen die de auto verdiend, tot die tijd zal het wel stil zijn van mijn kant. En ik zal misschien mijn 90 verkopen voor weinig, ivm kosten...
Ik schrijf met een zwaar hart. De rode is de stalling in gegaan omdat ik vanuit het landelijk overdakt klussen ben verhuisd naar het stedelijk hard werken. Financien...
De auto blijft speciaal maar er is inmiddels zoveel aan te doen dat ik het uitstel. Mijn pa heeft stalling geregeld dus mag ik niet klagen qua kosten daarvoor, hij staat nu droog tot ik geld en tijd heb die deze auto verdiend.
De kluspunten zijn:
- Nieuwe motor (bougie schroefdraad stuk, liever direct een 5-bak plaatsen H-motor of t-16)
- Wat, maar weinig laswerk
- Ophanging geheel in orde maken ivm rijcomfort
- LPG plaatsen
- Voor pracht geheel opnieuw spuiten
Het zijn stuk voor stuk heftige investeringen die de auto verdiend, tot die tijd zal het wel stil zijn van mijn kant. En ik zal misschien mijn 90 verkopen voor weinig, ivm kosten...
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Kapotte bougie schroefdraad dan hoeft er niet gelijk een compleet andere motor in hoor. Een goede garage kan dit gewoon voor je repareren. Kop hoeft er niet eens af. Kost een fractie van een 'nieuwe' motor, die trouwens niet meer te krijgen zijn...
-
Timvp
- Geregistreerd lid
Hoi Sapphire, het is inderdaad zo dat het schroefdraad vervangen kan worden had ik gehoord. Voor zover ik geinformeerd ben zou de kop er wel vanaf moeten, om die reden leek het mij fijn om een meer modernere motor te plaatsen. Maar goed, een nieuwe motor wordt het uiteraard niet nee 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Kop hoeft er niet af en zelfs als dat wel zou moeten is dat een fluitje van een cent en geen reden om dan maar "even" een nieuwe motor te plaatsen als de motor verder ok is.
-
Gerardus
- Geregistreerd lid
Ik zou als ik jou was het draad laten repareren dan blijft de auto rijdbaar.
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Eerst: weinig laswerk, schroefdraadjes herstellen en
maar.
Daarna: LPG, onderstel... in volgorde van urgentie.
Ooit: voor-de-pracht-spuitwerk.
Naar mijn bescheiden mening is een rolling restoration doorgaans de leukste.
Want zo heb je ten minste rijplezier aan je autootje.
Succes !
En bezorg je 90 aan een liefhebber.

Daarna: LPG, onderstel... in volgorde van urgentie.
Ooit: voor-de-pracht-spuitwerk.
Naar mijn bescheiden mening is een rolling restoration doorgaans de leukste.
Want zo heb je ten minste rijplezier aan je autootje.
Succes !
En bezorg je 90 aan een liefhebber.