Ik zat te twijfelen tussen 185 pk of 200 pk en Gijs stelde voor om beide even uit te proberen... Tja, het werd dus 200 pk!
Even was ik bang dat 200 pk voor een nerveus rijdende auto zou zorgen maar niets is minder waar. Na de upgrade moest ik naar Biddinghuizen, een rit van 140 km en wat een feest!! Wat een souplesse en kracht heeft die auto nu! Welke versnelling je ook rijd, je gaat als de brandweer ervan door als je het gaspedaal vloert!
Normaal gesproken ben ik een rustige rijder maar heb even lekker kunnen spelen met die extra pk's en het was helemaal top!! Daar ik op LPG rij is 200 pk het maximum zonder aanpassingen. De software is geschreven voor een LPG motor, dus met veiligheidsmarges er nog in...
Persoonlijk vond ik toch die 150 pk net wat te weinig voor een auto van dit gewicht, dat merkte ik vooral in z'n eerste twee versnellingen, maar nu is er trekkracht in alle versnellingen en dat rijd echt plezierig! En ja, op de snelweg is die trekkracht en versnelling echt kicken!! In het stadsverkeer is het nog steeds een relaxte kar zonder nerveuze trekjes...
Gijs, bedankt!!!