9.3 aero cabrio automaat LPG tunen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Kizzy
Geregistreerd lid

9.3 aero cabrio automaat LPG tunen

Bericht door Kizzy » do 14 jan, 2010 16:22

Heren tuning fanaten, momenteel levert mijn 9,3 205pk volgens zijn papieren. Ik zou dit liever wat hoger zien en het verbruik wat lager.
Via de ELM usb interface zou ik dat theoretisch moeten kunnen, maar ik vrees dat ik de dingen alleen maar stuk kan maken. Ook mis ik de juiste test machines.
R&D Car parts uit Vinkeveen gaven mij een zeer goede indruk toen ik er mijn 3" down pipe kocht. Toch zou ik het wat liever dichter bij huis laten uitvoeren.
Weet iemand van jullie waar ik in de omgeving van Vilvoorde Mechelen terecht kan of waar hebben jullie je upgrade laten uitvoeren en tot welke tevredenheid? België is nu ook weer zo groot niet.
Het vermogen zou ook weer niet zo hoog moeten worden dat de overbrenging, versnellingsbak ( in mijn geval de automaat) en andere stuk gaan door de ontstane krachten.
Dank bij voorbaat

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 14 jan, 2010 17:22

Informeer eens bij A&P cars in houthalen.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Re: 9.3 aero cabrio automaat LPG tunen

Bericht door aZuL2001 » do 14 jan, 2010 17:37

Kizzy schreef:Ik zou dit (vermogen) liever wat hoger zien en het verbruik wat lager.
Was dat niet de Holy Grail van het tunen ?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 14 jan, 2010 17:52

Misschien van te voren even bij je gasboer informeren wat de restrictie van je huidige injectoren is... 200 PK is een vaak gehoorde limiet :?

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » do 14 jan, 2010 20:14

Zou je dat de 4-gangs automaat wel willen aan doen?
Die staan niet echt bekend als betrouwbaar.

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » zo 17 jan, 2010 16:20

Ik heb bij de installatie van het LPG systeem het vermogen van de aero benadrukt en bij het afhalen van de auto heeft de installateur mij gewezen op de dubbelle vergasser dus ik veronderstel dat het performant genoeg is.

Plaats reactie