Hoi, ik ben al langer op zoek naar info en ook afmetingen betreffende de Garrett T25 van de 900/9000.
Voor het pittiger maken van mijn Volvo 480 turbo uit 1992 ben ik op zoek naar een water- en oliegekoelde T25.
Maar : kan iemand mij iets vertellen over de geleverde typen in de 900/9000 en met name hoe het zit met de flensmaten.
Origineel heeft de 480 turbo een T2, olie- en watergekoeld met dus ook T2 flenzen.
Zijn er T25's geleverd met T2 flenzen en ook water- en oliegekoeld ??
Hoeveel druk kunnen die leveren ??
Bij voorbaat dank en ,
met vriendelijke groeten,
Jeroen
Garrett T2 - T25 ombouw.
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Hoeveel bar ze kunnen leveren is per auto verschillend... 1.3 bar op een 2.3l motor betekent namelijk al heel wat meer op een 1.7l motor.
De maximale opbrengst in Bar is trouwens ook niet echt interressant, boven een bepaalde waarde wordt de turbo inefficient en gaat hij alleen maar meer warme lucht blazen wat je ook niet wilt.
Je kunt een verloopflens maken die tussen beide flenzen inkomt om te zorgen dat het wel past.
Spruistukken voor een renault 5GT Turbo zijn misschien wel te krijgen met een T25 flens?
Heb nog wel een T25 liggen evt...
De maximale opbrengst in Bar is trouwens ook niet echt interressant, boven een bepaalde waarde wordt de turbo inefficient en gaat hij alleen maar meer warme lucht blazen wat je ook niet wilt.
Je kunt een verloopflens maken die tussen beide flenzen inkomt om te zorgen dat het wel past.
Heb nog wel een T25 liggen evt...
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid