Weerstand

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Weerstand

Bericht door 93-SS-ARC » di 06 feb, 2007 20:45

Ivm m,n 900aero.com Apc modificatie project, heb ik een 1000ohm potmeter en een 40kohm weerstand nodig. Nu heeft de conrad een minimum orderbedrag en vind ik dat net wat te gortig voor de +/-50ct aan matriaal kosten.
Nu hoop ik dan ook dat er hier op het forum mogelijk iemand deze 2 onderdeeltjes voor mij over heeft van een eigen project e.d :roll:

Alvast bedankt

Groeten Jelmer

Ps: ik plaats dit bewust in de tunning sectie ipv tekoop gevr. Omdat ik hier meer reactie/begrip verwacht :roll:

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 06 feb, 2007 20:49

Er zijn wel andere adressen i.p.v. conrad.nl. B.v. onze lokale Europart vestiging heeft ook basis electronica onderdelen op voorraad.

Verder zijn er ook tal van onderdelenshops in diverse steden. Nu ben ik niet bekend in jouw regio, maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets er niet is in de grotere steden. Zelfs ons lokale dorp (<1200 inwoners) had tot voor een jaar of 2 terug nog een electronica boer.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 06 feb, 2007 23:32

Kom je naar Rosmalen? Dan neem ik wel weerstandjes mee.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 07 feb, 2007 0:58

Hi Vyv,

Helaas geen Rosmalen voor mij :cry: de reeds maanden geplande verhuizing vind uitgerekend dan plaats. Mischien kan je er 1 opsturen? zoals je zal begrijpen heb ik er zeker een nodig voor de vermogensbank Goes :wink:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Weerstand

Bericht door 72sonett-III » wo 07 feb, 2007 1:06

93-SS-ARC schreef:... conrad een minimum orderbedrag ...
Probeer het eens hier; http://www.radiocentrum.com/Home/ in Utrecht, is niet zo ver van Loosdrecht...
40k is overigens geen standaard waarde voor een weerstandje...

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 07 feb, 2007 1:48

In heemstede (bij haarlem) zit ook een winkeltje die van alles heeft op dit gebied.

Riton Electronica
Binnenweg 193
2101JJ Heemstede
023 5282573

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 07 feb, 2007 13:46

93-SS-ARC schreef:Hi Vyv,

Helaas geen Rosmalen voor mij :cry: de reeds maanden geplande verhuizing vind uitgerekend dan plaats. Mischien kan je er 1 opsturen? zoals je zal begrijpen heb ik er zeker een nodig voor de vermogensbank Goes :wink:
PB. je adres maar.

Je hebt trouwens 2 weerstanden nodig als ik me goed herinner en een stukje draad (ter vervanging van een bestaande weerstand). Ik heb het zonder potmeter gedaan.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 07 feb, 2007 13:49

Vyv schreef:
PB. je adres maar.

Je hebt trouwens 2 weerstanden nodig als ik me goed herinner en een stukje draad (ter vervanging van een bestaande weerstand). Ik heb het zonder potmeter gedaan.
Thanks Vyv ik pb je m,n adres :D Die 2e heb ik kunnen ontdekken das de 0.9 tot 1.5bar versie ik ben bezig met de 0.5-1.5 versie maar als je ook een 1300ohm weerstand voor me hebt ga ik ook wel voor optie 1

Groeten Jelmer

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 07 feb, 2007 20:26

Ik heb mijn weerstandjes gekocht bij AST, te Moerstraten. Een heel grappig mannetje met ook een webstore. Heb geen minimaal orderbedrag kunnen ontdekken.

Zie: http://www.astelectronica.nl/AstCatalog/AstMain.php

Anyhow...
Dit is wat ik gebruikt heb:
RF1K3 0,33W Metaalfilm weerstand SFR25. 40 eurocent voor 5 stuks
RG40K2 0,6W Metaalfilm weerstand MR25. 55 eurocent voor 5 stuks

5 stuks was wel de minimale afname, maar ja daar ga je niet over zeuren want voor minder dan een euro kan je 5 APC kasten tweaken.
72sonett-III schreef:40k is overigens geen standaard waarde voor een weerstandje...
Die RG40K2 zou de 40.000 Ohm heel goed moeten benaderen, is mij verteld.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 07 feb, 2007 21:57

Vyv schreef:Die RG40K2 zou de 40.000 Ohm heel goed moeten benaderen, is mij verteld.
Ja, dat is maar 200 ohm teveel. Je had ook 33000+6800=39800 in serie kunnen nemen (200 te weinig), of nog andere combinaties waarmee je precies op 40000 kan uitkomen. Ik denk niet dat het veel verschil maakt.

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » do 08 feb, 2007 0:34

Bij http://www.dickbest.nl kun je ook snel en goedkoop bestellen.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » za 10 feb, 2007 22:02

:D Weerstanden gister ontvangen en geinstaleerd dit topic kan dus gesloten worden.

Vandaag maar meteen flink getest en voor high speed verhuiswagentje gespeeld 8) wat een bak trekkracht levert die mod zeg ongelovelijk. Ik herken m,n eigen T8je(stiekem een gemeen oud dametje volgens Menno) niet meer terug, het is nu meer een asosiaal oud w*f wat sissend en fluitend eventuele voordringers het leven zuur maakt :shock: De dumpvalve laat ook duidelijk merken dat er een hoop verandert is die blaast nu af met een geweld, alsof het direct uit de film komt.

Kortom mijn dag kan niet meer stuk, wat een genot je al niet van 2 weerstandjes en een draadje kan hebben.
Was het maar alvast 28 april kan bijna niet meer wachten tot de vermogensbank meeting in goes :D

PS: natuurlijk kent de mod ook een downside..... de kostbare litertjes Ultimate vliegen er doorheen when your having fun :?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » zo 11 feb, 2007 23:58

Wel alles heelhouden voor de 28e hé. :wink:

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » ma 12 feb, 2007 23:10

Vyv schreef:Wel alles heelhouden voor de 28e hé. :wink:
:? Ik doe m,n best Vyv :oops: maar het is zo ontzettend gaaf :D
Zeker na een beetje finetunen van P steigt de druk zo vlot en soepel dat ik m,n wagentje niet meer terug ken.
Ik hou het voor nu gewoon op de redelijk normale :roll: red box spec,s dus een piek van 1.2bar daarna 1.0bar. Eerst maar eens een pingel led, was jij het die een led met een 800ohm? weerstand in serie hebt gezet zodat hij gaat knipperen of iets dergelijks?.

grtz. Jelmer

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 13 feb, 2007 15:19

93-SS-ARC schreef:Ik hou het voor nu gewoon op de redelijk normale :roll: red box spec,s dus een piek van 1.2bar daarna 1.0bar.
Vind ik toch al vrij heftig! Ik zou hem zelf toch wel iets downgraden... aandrijving krijgt klappen zo en je weet niet of je te arm rijdt.
93-SS-ARC schreef: Eerst maar eens een pingel led, was jij het die een led met een 800ohm? weerstand in serie hebt gezet zodat hij gaat knipperen of iets dergelijks?.
Een aantal hier hebben ondertussen de pingelled editie: Taaffert, Dasdaas, RedArrow, Bennie, Vyv, 900-T16.

Simpel gezegd: Even een ledje scoren, kabeltje trekken vanuit de APC stekker (PIN 19) en weer een nice feature on-board. Weerstandje is niet altijd nodig, ligt eraan wat voor soort led je neemt.

Plaats reactie