maptun vs esid
-
ico9-3
- Donateur (4x)

maptun vs esid
hi,
een vraagje ik rij al een tijd rond met een maptun stage 1 op een 150pk, 2010 estate benzine. Volgens maptun zou ik 220 paarden en 330 nm onder de kap moeten zitten. Nu monitor ik dat al een jaar en ik haal max. 210 paarden, en 311 nm. Turbo heeft 1,00 bar volgens de esid. Is die afwijking normaal, of zou ik toch nog ergens wat paarden en nm kunnen terughalen?
ik vraag het vooral omdat ik overweeg om volledig naar aero specs te gaan (nokkenassen en turbo), maar voor ik aan dat avontuur begin wil ik zeker zijn dat er niets is dat eerst moet aangepakt worden.
alvast dank
een vraagje ik rij al een tijd rond met een maptun stage 1 op een 150pk, 2010 estate benzine. Volgens maptun zou ik 220 paarden en 330 nm onder de kap moeten zitten. Nu monitor ik dat al een jaar en ik haal max. 210 paarden, en 311 nm. Turbo heeft 1,00 bar volgens de esid. Is die afwijking normaal, of zou ik toch nog ergens wat paarden en nm kunnen terughalen?
ik vraag het vooral omdat ik overweeg om volledig naar aero specs te gaan (nokkenassen en turbo), maar voor ik aan dat avontuur begin wil ik zeker zijn dat er niets is dat eerst moet aangepakt worden.
alvast dank
-
postma
- Donateur (5x)

Re: maptun vs esid
De Esid2 geeft geen exacte cijfers weer, bij mij is het verschil nog groter, de auto is getuned tot 245 PK en 370Nm, maar de esid geeft 199 PK en 294 Nm aan. Neem eens contact op met Evo, die kan je precies uitleggen hoe het zit.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Klopt. Maptun heeft iets aangepast in de Torque mappen. Toch dacht ik dat er iets meer druk moest zijn.. 1.1 bar.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Zolang je luchtmassa maar rondom de 1050 zit zit je goed in het midden gebied.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Luchtmassa maximum staat op 1038... dat is rondom de 1050?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Dat is wat laag. Maptun doet normaal iets meer maar dat is niet gek, jij hebt vast nog wel de originele onderbox van het luchtfilter en niet de aero box denk ik he?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

maptun vs esid
Ja inderdaad. Er was mij verteld dat er daar geen verschil was ... dat is dus een mogelijke goedkope upgrade 
-
MartinvR
- Geregistreerd lid
Mijn V6 Aero met Maptun Stage 1 en sport luchtfilter levert volgens specs 290 pk en 460 nm.
Op eSID2 lees ik 301 pk bij 5200 tpm en 450 nm bij 3800 tpm; turbo levert 1.10 ato.
Die 301 pk vind ik wel tof...
groet,
Martin
Op eSID2 lees ik 301 pk bij 5200 tpm en 450 nm bij 3800 tpm; turbo levert 1.10 ato.
Die 301 pk vind ik wel tof...
groet,
Martin
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
1.1 bar is een beetje stage 1 dus dat klopt zeker.
-
AlexJ
- Donateur

Zet 'm anders eens op de bank, dat weet je het zeker.
Paar weken terug was er nog een mooie meet bij KCP, met veel gezellige forummers !
Paar weken terug was er nog een mooie meet bij KCP, met veel gezellige forummers !