Mreq en turbodruk te laag
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Mreq en turbodruk te laag
Ik heb hier al wat over geroepen in mijn eigen topic maar kan me goed voorstellen dat niet iedereen zin heeft om dat te gaan doorlezen, daarom dit topic.
Heb sinds enige tijd last van minder vermogen, een lagere Mreq en turbodruk die ik af lees in mijn opensid. Ik heb een udenhout tune, stage 3. Hardware is een alu IC en een 3" downpipe met een standaard 9-3 Aero turbo.
Ik kan me herinneren dat ik eerst een Mreq van 1325 had en met een turbodruk van 1.3 bar. Momenteel is daar nog 1174 en 1.1 bar van over.
Ik tank altijd 98 of e10. Van de week heb ik een nieuwe LMM gemonteerd waardoor de Ioff nu op 0 blijft bij WOT terwijl deze eerst dik de min in ging -60-70). Na meerdere ECU resets en de LMM heb ik dus wel verbetering maar nog geen oplossing.
Wat ik nou eigenlijk wil weten is wat er voor kan zorgen dat de Mreq lager is en welke dingen ik daarvoor moet controleren.
Pingeldetectie en ECMS staan niet aan op mijn ECU, daar heb ik al over gemaild.
Ik ga mijn bougies (7tjes) vernieuwen, cylindercompressie laten meten en een andere DI proberen. Verder ga ik mijn turbo laten controleren op speling maar veel verder kom ik zelf niet. Hopelijk kan ik hier wat tips krijgen om het plaatje helder te krijgen.
Heb sinds enige tijd last van minder vermogen, een lagere Mreq en turbodruk die ik af lees in mijn opensid. Ik heb een udenhout tune, stage 3. Hardware is een alu IC en een 3" downpipe met een standaard 9-3 Aero turbo.
Ik kan me herinneren dat ik eerst een Mreq van 1325 had en met een turbodruk van 1.3 bar. Momenteel is daar nog 1174 en 1.1 bar van over.
Ik tank altijd 98 of e10. Van de week heb ik een nieuwe LMM gemonteerd waardoor de Ioff nu op 0 blijft bij WOT terwijl deze eerst dik de min in ging -60-70). Na meerdere ECU resets en de LMM heb ik dus wel verbetering maar nog geen oplossing.
Wat ik nou eigenlijk wil weten is wat er voor kan zorgen dat de Mreq lager is en welke dingen ik daarvoor moet controleren.
Pingeldetectie en ECMS staan niet aan op mijn ECU, daar heb ik al over gemaild.
Ik ga mijn bougies (7tjes) vernieuwen, cylindercompressie laten meten en een andere DI proberen. Verder ga ik mijn turbo laten controleren op speling maar veel verder kom ik zelf niet. Hopelijk kan ik hier wat tips krijgen om het plaatje helder te krijgen.
-
AlexJ
- Donateur

Re: Mreq en turbodruk te laag
Ik ben niet nieuw met t7 maar wat ik er van snap is dat Mreq niet lager kan zijn aangezien dit een vaste waarde is (in je stage 3 tune). Je Mair is wat je haalt, en die kan dus afwijken van wat je vraagt (mrequest). Als je mreq exht lager is dan is je gasklephuis wellicht kapot/vies. Dan trap jij dus je gas in (wot) maar denkt het GKH dat je pas op driekwart zit ofzo.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Zeggen de adaptatie waarden ook nog iets ?
geen foutmeldingen, dan lijkt me het gkh geen stoorfactor, of hij slijt ietwat waardoor enz.
geen foutmeldingen, dan lijkt me het gkh geen stoorfactor, of hij slijt ietwat waardoor enz.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
GKH is een goeie, die zet ik op het lijstje, dadelijk eerst eens testen met nieuwe bougies. 1 2 en 4 zagen er netjes uit, 3 was vrij bleekjes...
wordt vervolgd
wordt vervolgd
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Nieuwe bougies maakt niets uit, morgen eens proberen of ik zelf het GKH kan schoonmaken.
Zo zag het oude setje eruit:

Ik draai morgen no3 er ook even uit om te zien hoe die nu van kleur is.
Zo zag het oude setje eruit:

Ik draai morgen no3 er ook even uit om te zien hoe die nu van kleur is.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Hetzelfde.
Straks geprobeerd om die zwarte buis van het GKH te krijgen maar das nog lastiger dan het lijkt. Beter als ik dat laat doen anders mol ik het dalijk weer.
Ik laat de injectoren ook even controleren en reinigen of is dat een rare gedachte? Bij elke beurt komt er wel van die forte injector cleaner in en het is weer tijd.
Straks geprobeerd om die zwarte buis van het GKH te krijgen maar das nog lastiger dan het lijkt. Beter als ik dat laat doen anders mol ik het dalijk weer.
Ik laat de injectoren ook even controleren en reinigen of is dat een rare gedachte? Bij elke beurt komt er wel van die forte injector cleaner in en het is weer tijd.
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Hoezo is het lastig om die zwarte buis los te krijgen? Heb je hem wel los gemaakt bij het beugeltje naast de kop waaraan hij vast zit? Dat geeft meer ruimte om te bewegen.
-
AR
- Donateur (2x)

Overigens is Mreq ook geen vaste waarde. Er zijn voldoende limiters aanwezig welke zorgen dat Mreq niet de bovenkant van de tabel is.
Eerst ECMS maar eens aanzetten in de BIN, ECMS 50 oid zou me niets verbazen.
Eerst ECMS maar eens aanzetten in de BIN, ECMS 50 oid zou me niets verbazen.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Weer wat verder gekomen maar nog niet waar we moeten zijn.
cyl3 gaf 2 bar minder compressie dan de rest, via een engine flush deze los gekregen, want de 2e meting gaf op alle 4 13 bar. Nieuwe DI en wel lichte verbetering maar nog vergelijkbare waarden in de SID. ECMS staat nog niet aan dus daar kan ik nog nix over zeggen.
Viel me gisteren wel op dat als ik bij ineens voluit accelereren de turbodruk in de SID zie dat hij eerst naar 1.2 bar springt, maar gelijk terugvalt naar 0.8 om vervolgens weer op te gaan bouwen naar 1.15 ongeveer. Heb ik toch gewoon een lek dan ergens?
Ga binnenkort nog even testen met de originele dumpvalve om die ook uit te sluiten.
cyl3 gaf 2 bar minder compressie dan de rest, via een engine flush deze los gekregen, want de 2e meting gaf op alle 4 13 bar. Nieuwe DI en wel lichte verbetering maar nog vergelijkbare waarden in de SID. ECMS staat nog niet aan dus daar kan ik nog nix over zeggen.
Viel me gisteren wel op dat als ik bij ineens voluit accelereren de turbodruk in de SID zie dat hij eerst naar 1.2 bar springt, maar gelijk terugvalt naar 0.8 om vervolgens weer op te gaan bouwen naar 1.15 ongeveer. Heb ik toch gewoon een lek dan ergens?
Ga binnenkort nog even testen met de originele dumpvalve om die ook uit te sluiten.
-
AlexJ
- Donateur

Uhmmm? Minder compressie? Engine flush?
Heb je er een theelepel olie ingegooid? Als je dan wel compressie hebt is je zuigerring, of hoe dat ding ook heet, gaar en moet je ff sparen voor revisie...
Heb je er een theelepel olie ingegooid? Als je dan wel compressie hebt is je zuigerring, of hoe dat ding ook heet, gaar en moet je ff sparen voor revisie...
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Ik kan je reactie totaal niet plaatsen, hoezo theelepel olie ?? Lees ff opnieuw en probeer je punt nog eens duidelijk te maken als je wilt.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Die kende ik nog niet Alex, zo hebben we niet gemeten. Na de eerste meting heb ik aan hem gevraagd wat dat zou kunnen zijn omdat het verschil een stuk groter is dan 1.5 jaar gelee. wat ik heb onthouden:
vastgekoekte zuigerveer, mogelijk op te lossen met een flush
lekkende klep
gare zuigerveren of nog erger.
Aangezien mijn blok schoon is en onderhouden wordt was het een poging waard om die flush te doen, had er niet veel van verwacht. Flush gedaan, oude olie eruit, nieuwe ering en meting 2 gaf aan dat ze 4 nagenoeg gelijk zijn. Probleem opgelost voor nu, toch?
Max: Gijs heeft iets teveel dingen uitgezet in mijn sid waardoor ik geen pingels of andere dingen kan zien waar jullie mij om vragen. Heb hem al keer of 2 gemaild maar nog niets teruggehoord.. Working on it.
vastgekoekte zuigerveer, mogelijk op te lossen met een flush
lekkende klep
gare zuigerveren of nog erger.
Aangezien mijn blok schoon is en onderhouden wordt was het een poging waard om die flush te doen, had er niet veel van verwacht. Flush gedaan, oude olie eruit, nieuwe ering en meting 2 gaf aan dat ze 4 nagenoeg gelijk zijn. Probleem opgelost voor nu, toch?
Max: Gijs heeft iets teveel dingen uitgezet in mijn sid waardoor ik geen pingels of andere dingen kan zien waar jullie mij om vragen. Heb hem al keer of 2 gemaild maar nog niets teruggehoord.. Working on it.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Maar pingel etc kan iedereen met een Tech 2 zien. Ik zou daar gaan kijken. Hij regelt zelf om een reden terug.