OBD2 reader

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

OBD2 reader

Bericht door blue city » do 03 jan, 2013 21:52

:D

Misschien verkeerde topic, maar weet iemand mij te vertellen waarom een oBD2 niet met draaiende motor aangesloten mag worden.
In de handleiding van die van mij (Batavia) staat dit duidelijk vermeld. Ik had eigenlijk de hoop mijn CE storing eens rijdend te achterhalen, en onder welke omstandigheid dit dan gebeurd.
Gaat om een 9-3 SS 1.8t

:O:

ashwin1
Geregistreerd lid

Re: OBD2 reader

Bericht door ashwin1 » do 03 jan, 2013 22:02

dat zie je toch wanneer je je CEL aan gaat?

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » do 03 jan, 2013 22:04

FWIW ik heb al rijdende al een paar keer mijn lezertje ingeplugd. Tot nu toe leeft alles nog.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 03 jan, 2013 22:08

Mijne zit er bijna altijd in, zodat ik (rijdend) gewoon vanaf mijn telefoon kan uitlezen en resetten wanneer nodig.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » do 03 jan, 2013 22:44

ashwin1 schreef:dat zie je toch wanneer je je CEL aan gaat?
Weet ik . Maar heb vandaag met Tech uitgelezen 4 storingen. P1312, P1682,P0420 en B 3883. B3883 is een kapot lampje, kentekenplaat.
1682 en 0420 hebben met elkaar te maken. Kat en ionisatie (bougies, massa, bobines of een slechte connectie.) Belangrik te weten is welke storing het eerst onstaat.
De kat de schuld geven en vervangen, of de bobines. Beide dure grappen en en is dan waarschijnlijk overbodig. Bougies zijn nieuw, dus die zijn het niet.

maxmink93
Geregistreerd lid

OBD2 reader

Bericht door maxmink93 » vr 04 jan, 2013 2:29

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen..

Hang zo vaak de tech eraan onder het rijden/lopende motor.

Gewoon doen :-)..

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » vr 04 jan, 2013 16:27

Heb het geprobeerd, en idd tot nu toe geen probleem met het lezertje. Eerst de codes gewist, toen gaan rijden met de obd aangesloten. En ja hoor, na een km of 30 storing P 1682. (dit is de Tech2 code) Vanavond maar eens zien wat dat nou precies is. Heeft volgens mij wel met de ontsteking te maken. Nu gewoon doorrijden, niet wissen, en kijken of die kat storing er weer inkomt.
Mompel: niet vergten de stekker er weer uit te halen. Lezer blijft onder spanning staan Mompel, mopper. :-S+ :-S+

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » vr 04 jan, 2013 17:13

Blijft wel (weinig) stroom verbruiken. Ik nam na een weekeindje stilstaan toch wel een wat legere accu waar.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » vr 04 jan, 2013 20:20

En ja hoor, na een km of 30 storing P 1682.
P1682 heeft te maken met het ontbreken/wegvallen van spanning bij je hoofdrelais vandaan, is dus een kontakt, bedrading of ander electrisch probleem.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » vr 04 jan, 2013 21:00

@ jansen. Bedankt, we hadden al zo'vermoeden. Kan het ook in de aansturing zitten? Of bv in de draadboom naar de bobines?
En nog een vraagje. Tech 2 geeft ook aan dat het in dat beveiligingsdingsboemflops apparaat kan zitten dat op de plusklem van je accu zit. Ik vat dit even niet, dit is toch alleen een beveiliging, oftewel hij doet het of hij doet het niet?

Plaats reactie