waar is de turbofluit gebleven?.....jammer
-
Werner Hietbrink
- Geregistreerd lid
Ik vroeg me af waarom je bij de modernere turbomotoren de turbo niet meer hoort fluiten? Ik vond dat altijd wel wat hebben zo'n fluitende saab.... ik hoor echter helemaal niets, is dit nog aan te passen? Bij diesels hoor je dit wel.
Groet Werner
Groet Werner
-
werli
- Donateur (2x)

Re: waar is de turbofluit gebleven?.....jammer
heey
jawel je hoort ze wel
beetje later zijn ze helemaal kapot
mvg werner

jawel je hoort ze wel
beetje later zijn ze helemaal kapot
mvg werner
-
AlexJ
- Donateur

Ja, leuk die fluit! Toen ik mijne kocht met 21x.xxx was ik ook bang voor een kapotte turbo. Dik een ton verder doet de turbo het nog steeds. Hij is wel iets minder gaan fluiten, maar dit komt omdat de turbo bij 100pk meer moet leveren dan voorheen! En, volgens mij blijft hij dit nog wel even doen!
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Als je turboslang lek is hoor je hem wel fluiten.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Bij mij giltie
! Ook leuk...
-
tanisha
- Geregistreerd lid
mijn cayenne-rode fluit ook met opspoelen en niet te zuinig ook de 9000 cd van mike doet dat ook
mijn 9-5 hoor je niks aan opspoelen de 9-5 van mike hoor je ook niks aan
mijn 9-5 hoor je niks aan opspoelen de 9-5 van mike hoor je ook niks aan
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
mijn 9-5 fluit ander wel mooi
en de turbo is net nieuw dus het kan wel
gewoon een openluchtfilter en klaar is Cees
gewoon een openluchtfilter en klaar is Cees
-
tanisha
- Geregistreerd lid
nee dank je voor mij geen openluchtfilter ik wil mijn nieuwe speciaal opgebouwde td04 niet zandstralen
-
wfk
- Geregistreerd lid
Hoor mijn 9000 Aero toch ook niet echt fluiten.
-
izebrand
- Geregistreerd lid
Met een goeie open luchtfilter krijg je geen korreltje zand in je motor! Neem bijv. K&N of bouw een airbox om het open luchtfilter heentanisha schreef:nee dank je voor mij geen openluchtfilter ik wil mijn nieuwe speciaal opgebouwde td04 niet zandstralen
-
tanisha
- Geregistreerd lid
nee dank je openluchtfilter is zinloos ik hou het mooi bij een papieren filter met standaard intake en downpipe gaat het met de tweede versie van van een speciaal opgebouwde td04 al zo dat de bruine benzine injectoren het niet meer bij kunnen houden
ik heb de software tijdelijk een stapje terug gezet in afwachting op de derde speciaal opgebouwde turbo die eerst rustig op 260pk in gaat draaien later ga ik voor de deka's om over de 300pk heen te geraken
ik heb de software tijdelijk een stapje terug gezet in afwachting op de derde speciaal opgebouwde turbo die eerst rustig op 260pk in gaat draaien later ga ik voor de deka's om over de 300pk heen te geraken
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Wel lachen die stofvrees, zolang je nog niet mee hoeft te rijden aan de Dakar rallye valt het allemaal reuze mee.
Gewoon een goede kwaliteit sportluchtfilter in het originele luchtfilter huis is de vaak het beste, die kan ook minder snel dicht slaan door vocht. Want dat is het nadeel van een papieren luchtfiter, naast te overdreven geluidsisolatie.
Gewoon een goede kwaliteit sportluchtfilter in het originele luchtfilter huis is de vaak het beste, die kan ook minder snel dicht slaan door vocht. Want dat is het nadeel van een papieren luchtfiter, naast te overdreven geluidsisolatie.
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
sportluchtfilter is echt wel goed
kijk eens naar de auto cross
er rijden auto"s rond die gaan over de 10 duizend euro en die hebben dan een sportluchtfilter
denk je echt dat die een gok wagen
je moet gewoon weten hoe je een sportluchtfilter moet onderhouden
ik rij er ook mee en heb recent mijn turbo weer bekeken en is gewoon goed
ik haal hem dan ook 1 keer in de 2 maanden er af om goed schoon te maken
groeten jeroen
kijk eens naar de auto cross
er rijden auto"s rond die gaan over de 10 duizend euro en die hebben dan een sportluchtfilter
denk je echt dat die een gok wagen
je moet gewoon weten hoe je een sportluchtfilter moet onderhouden
ik rij er ook mee en heb recent mijn turbo weer bekeken en is gewoon goed
ik haal hem dan ook 1 keer in de 2 maanden er af om goed schoon te maken
groeten jeroen
-
wouter1220
- Donateur

Ik ga turven hoe vaak je dit kan meldentanisha schreef:mijn nieuwe speciaal opgebouwde td04
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Voor het vermogen hoef je het niet te doen, op onze relatief lagen vermogens <350pk is het gewoon niet een beperkende factor.
Echter kun je door een open luchtfilter je inlaat traject versimpelen, dat is toch wel makkelijk als je custom gaat. Of bijv ruimte nodig hebt.
Bij mij is het de bedoeling om op de plek waar de stock 9-5 luchtfilter zit,mijn water/methanol tankje neer te zetten.
En de sound van die gillende turbo als je over 1,5bar heen gaat, geweldig!
Mijn turbo is trouwens na 15k openluchtfilteren nog helemaal speling en kras vrij...
Echter kun je door een open luchtfilter je inlaat traject versimpelen, dat is toch wel makkelijk als je custom gaat. Of bijv ruimte nodig hebt.
Bij mij is het de bedoeling om op de plek waar de stock 9-5 luchtfilter zit,mijn water/methanol tankje neer te zetten.
En de sound van die gillende turbo als je over 1,5bar heen gaat, geweldig!
Mijn turbo is trouwens na 15k openluchtfilteren nog helemaal speling en kras vrij...