Turbodruk 0,5 bar dus een lpt?
-
savaan76
- Geregistreerd lid
Turbodruk 0,5 bar dus een lpt?
Goede middag,
Ik heb gisteren een aftermarket turbodrukmeter geplaatst en nu zie ik dat mijn turbodruk niet boven de 0,55 bar uit komt.
Ik heb begrepen dat dit past bij een lpt en dat het bij een fpt 0.85 bar zou moeten zijn. Nu had ik begrepen dat de mijn Saab getuned was voor ik hem kocht. Kan ik nu aannemen dat dit nog niet gebeurd is of zijn er meer oorzaken mogelijk? Is het mogelijk om te zien wat voor software er in zit om moet hij dan aan een pc? Turbo en slangen zijn overigens nieuw...
Groet Sander
Ik heb gisteren een aftermarket turbodrukmeter geplaatst en nu zie ik dat mijn turbodruk niet boven de 0,55 bar uit komt.
Ik heb begrepen dat dit past bij een lpt en dat het bij een fpt 0.85 bar zou moeten zijn. Nu had ik begrepen dat de mijn Saab getuned was voor ik hem kocht. Kan ik nu aannemen dat dit nog niet gebeurd is of zijn er meer oorzaken mogelijk? Is het mogelijk om te zien wat voor software er in zit om moet hij dan aan een pc? Turbo en slangen zijn overigens nieuw...
Groet Sander
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Turbodruk 0,5 bar dus een lpt?
Hoe zit de meter aangesloten? Met andere woorden: wat wordt exact waar gemeten?
-
savaan76
- Geregistreerd lid
Hij zit met een t stuk tussen de slang die je laat zitten als je die fast trotle response doet. Tussen de dumpvalve en het gasklephuis dus denk ik...
-
millerman
- Donateur (3x)

Dan meet je niet de turbodruk, maar alleen de druk na de turbo. Ik zou de waarden bij mezelf eens moeten checken, maar ik meen me te herinneren dat 0,5 prima is. Er is vast wel iemand die dat kan bevestigen.
-
savaan76
- Geregistreerd lid
Ik wacht dan in spanning op het verlossende antwoord
Is de manier van aansluiten wel goed of is er een betere plek om hem aan te sluiten?
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
Bij een T5 zit er naast de de slang van het gasklephuis naar de dumpvalve nog een tuit (afgedopt) welke bedoeld is om turbometers op aan de sluiten.
Maar bij een T7 zit het anders: hier praatje + plaatjes (google is your friend): http://eurowerks.org/showthread.php?t=6031&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar bij een T7 zit het anders: hier praatje + plaatjes (google is your friend): http://eurowerks.org/showthread.php?t=6031&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
savaan76
- Geregistreerd lid
Bedankt, dat was een helder verhaal en ik moest ook nog lachen om de foto's. Morgen maar even anders aansluiten dus.
Groet Sander
Groet Sander
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
oh en een lpt heeft meestal 0,3 / 0,4 bar druk
-
evo
- Donateur (2x)

T5 LPT is baseboost. Dit is doorgaans 0.5 bar.
T7 LPT lijkt daarop, al wordt de wastegate hier wel door de ECU aangestuurd. Maar zal dus ook rond de 0.5 bar uitkomen, afhankelijk van de luchtdichtheid...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
T7 LPT lijkt daarop, al wordt de wastegate hier wel door de ECU aangestuurd. Maar zal dus ook rond de 0.5 bar uitkomen, afhankelijk van de luchtdichtheid...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
savaan76
- Geregistreerd lid
Dit was inderdaad de oplossing, nu komt de wijzer tot 0.8 bar.. Helaas ook een foutmelding p1110 dus nu even zoeken waar ik een vacuüm lek heb gemaaktGUUSarrow schreef:Bij een T5 zit er naast de de slang van het gasklephuis naar de dumpvalve nog een tuit (afgedopt) welke bedoeld is om turbometers op aan de sluiten.
Groet Sander
p.s. ik snap echt geen r€€t van dat vacuüm systeem maar als het maar werkt...
-
Mark V
- Geregistreerd lid
Hilarisch inderdaad die plaatjes:savaan76 schreef:helder verhaal en ik moest ook nog lachen om de foto's.