WB Lambda

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

WB Lambda

Bericht door AR » di 24 jan, 2012 16:46

Ut is zover, mot toch zo'n ding hebbe :)

Ik heb op mijn BSR downpipe twee bungs achter elkaar zitten op de plek van de 1e Lambda. Ik neem aan dat ik hier gewoon de WB kan plaatsen, zodat ze er allebei in zitten?
Hoe sluit ik het makkelijkste de bekabeling aan op de ECU, ik wil geen extra meters, heb dat ding puur nodig voor loggen, voor de rest kan ie me gestolen worden.

Welke WB is hiervoor het meeste geschikt, aangezien ik geen meter wil?
Als alternatief zou ik er natuurlijk wel een met een meter kunnen nemen, en deze gewoon tijdelijk aansluiten met een loshangende meter in de cockpit. En als ik klaar ben weer lostrekken, bung afdichten en klaar. Dan kan ik alleen weer niet loggen....

Gr Arco

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: WB Lambda

Bericht door jwaterink » di 24 jan, 2012 19:13

Techedge 2j9 met bosch 4.9 sensor.

De module heeft namelijk ook nog een paar extra ingangen waardoor je de lambda waarde kunt loggen tegen bv gasklepstand, toerental, turbodruk oid.

Uitlees en programmeerbaar met rs232 aansluiting en kan gelijktijdig ook nog een display aansturen, ik heb dat in de 99 zitten op de bosch lh (via de smalbanduitgang) en dat werkt uitstekend.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 25 jan, 2012 9:31

Ik heb een LC-1 van innovate http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php" onclick="window.open(this.href);return false; el-cheapo gekocht via e-bay. Met metertje natuurlijk :mrgreen:

Maar kun je met of zonder metertjes krijgen. De controller heeft meerdere uitgangen en is programmeerbaar en ook aan te sluiten op je ECU. Ik heb 'em er nog niet in zitten. Was tot nu niet nodig... en had er toch geen tijd voor.

Over een paar weekjes zal ik er echter wel aan moeten, in mijn 9-3 dan... Maar daar heb ik dan ook een mooie 3" DP voor, met twee bungs voor de cat en cut-out 8)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 25 jan, 2012 9:38

Innovate LC-1, die werkt het best samen met T5 / T7 suite...

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » wo 25 jan, 2012 9:53

Dan ga ik die maar bestellen. 238,- voor de LC-1 en de HBX-1. Kan ik de NB en de WB op Pin16 beide aangesloten hebben of gaat dat niet goed?

A.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 25 jan, 2012 14:05

Ik weet dat ik de mijne (incl. gauge en HBX-1...) voor onder de 150 Euro had...

Mischien even verderzoeken, tenzij je andere motieven hebt dan prijs alleen.

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=inno ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. pin 16 is voor de WBL only

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » wo 25 jan, 2012 22:22

Hmm ik kan nergens iets vinden voor de prijs van rond de 150 incl heat-sink.

Zo rond de 150 voor de LC-1 en de 70 voor de Heat-Sink kom ik helaas wel uit... Ik heb er geen haast mee dus ik zal nog ff verder zoeken.

Maar ik kan dus gewoon de NB ongemoeid laten en de WB ernaast plaatsen, aansluiten op de voeding en pin 16 van de ECU en vervolgens uitlezen op de SIDI en met Logworks?

Gr Arco

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 26 jan, 2012 9:07

Mijne kwam uit de states. Ik zoek dus meestal ook op ebay.com. Vervelende is dat je even moet uitzoeken wat de transportkosten zullen zijn.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=inn ... =1&_ipg=50" onclick="window.open(this.href);return false;

Wellicht moet ik er wel bij vermelden dat in mijn geval 1. de $$$ gunstig stond en 2. ze een foutje gemaakt hadden :mrgreen:

Plaats reactie