Custom schijven Hirsch 4 pot remmen
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Ik ben van plan custom schijven te gaan laten maken voor mijn 9-5 Aero.
Ik heb de Hirsch 4 pot remmen op mijn auto zitten.
Mijn schijven zijn aan vervanging toe, en wil deze gaan vervangen.
Deze schijven zijn exclusief verkrijgbaar bij Hirsch. Ik heb overal gezocht maar nergens anders te vinden!
Heb prijzen gehoord van +650euro.
Het probleem met die Hirsch schijven is dat ze krom trekken bij flink gebruik. Mijn huidige schijven zijn al krom sinds ik de auto in bezit heb.
Ik heb geen zin om +650 euro uit te geven, terwijl ik weet dat ze weer krom trekken bij flink gebruik.
Heb verder al geinformeerd naar andere remmensets, en bijv AP Racing kost 3500euro en dat vind ik echt te duur.
En een Taiwanees Bigbrakekit ga ik niet aan beginnen.
De Hirsch klauwen zijn prima spul(standaard gemonteerd op de Ferrari F40). Echter zijn de schijven het zwakkepunt.
Momenteel heb ik het een en ander uitgezocht, en heb ik contact met een bedrijf, welke een 2 delig remschijf op maat kan leveren voor de Hirsch 4pot klauwen.
Dit bestaat uit een remring(gegroefd)van Brembo.
Een opmaatgemaakt aluminium binnenhart
en montage materiaal.
Het voordeel van 2 deling schijven zijn.
- Betere warmte afvoer
- Lager onafgeveerd gewicht
- Wanneer de schijf op is kun je dus de remringen vervangen, deze kosten dan maar 300 euro per stuk.
Zijn er nog meer mensen hierin geintereseerd? Dan kan ik misschien lagere kosten krijgen.
Ik heb de Hirsch 4 pot remmen op mijn auto zitten.
Mijn schijven zijn aan vervanging toe, en wil deze gaan vervangen.
Deze schijven zijn exclusief verkrijgbaar bij Hirsch. Ik heb overal gezocht maar nergens anders te vinden!
Heb prijzen gehoord van +650euro.
Het probleem met die Hirsch schijven is dat ze krom trekken bij flink gebruik. Mijn huidige schijven zijn al krom sinds ik de auto in bezit heb.
Ik heb geen zin om +650 euro uit te geven, terwijl ik weet dat ze weer krom trekken bij flink gebruik.
Heb verder al geinformeerd naar andere remmensets, en bijv AP Racing kost 3500euro en dat vind ik echt te duur.
En een Taiwanees Bigbrakekit ga ik niet aan beginnen.
De Hirsch klauwen zijn prima spul(standaard gemonteerd op de Ferrari F40). Echter zijn de schijven het zwakkepunt.
Momenteel heb ik het een en ander uitgezocht, en heb ik contact met een bedrijf, welke een 2 delig remschijf op maat kan leveren voor de Hirsch 4pot klauwen.
Dit bestaat uit een remring(gegroefd)van Brembo.
Een opmaatgemaakt aluminium binnenhart
en montage materiaal.
Het voordeel van 2 deling schijven zijn.
- Betere warmte afvoer
- Lager onafgeveerd gewicht
- Wanneer de schijf op is kun je dus de remringen vervangen, deze kosten dan maar 300 euro per stuk.
Zijn er nog meer mensen hierin geintereseerd? Dan kan ik misschien lagere kosten krijgen.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: Custom schijven Hirsch 4 pot remmen
Als ik dezelfde remmen had zou ik zeker interesse hebben..........helaas.
Dat tweedelige schijven de warmte beter afvoeren, daar heb ik mijn twijfels over.
Het remoppervlak van de schijf zal warmte zelfs minder kunnen afvoeren bij een tweedelige schijf. De warmtegeleiding naar het hart van de schijf is minder snel, o.a. vanwege het gebruik van verschillende materialen. Juist de koelende warmtegeleiding naar het hart van een schijf uit één stuk zorgt ervoor dat bij zware belasting voor tweedelige schijven gekozen wordt. Er is een remoppervlak aan twee kanten van de schijf. Eén kant is echter verbonden met het hart, deze kant zal de warmte beter kunnen afvoeren. Door het verschil in warmte en dus verschil in uitzetting van de twee kanten van de schijf zal er vervorming optreden. De betere (asymetrische) koeling van een ééndelige schijf veroorzaakt dus min of meer de noodzaak voor tweedelige schijven.
Google maar eens op het begrip 'coning' voor meer en betere uitleg dan ik kan geven op dit tijdstip.
Dat tweedelige schijven de warmte beter afvoeren, daar heb ik mijn twijfels over.
Het remoppervlak van de schijf zal warmte zelfs minder kunnen afvoeren bij een tweedelige schijf. De warmtegeleiding naar het hart van de schijf is minder snel, o.a. vanwege het gebruik van verschillende materialen. Juist de koelende warmtegeleiding naar het hart van een schijf uit één stuk zorgt ervoor dat bij zware belasting voor tweedelige schijven gekozen wordt. Er is een remoppervlak aan twee kanten van de schijf. Eén kant is echter verbonden met het hart, deze kant zal de warmte beter kunnen afvoeren. Door het verschil in warmte en dus verschil in uitzetting van de twee kanten van de schijf zal er vervorming optreden. De betere (asymetrische) koeling van een ééndelige schijf veroorzaakt dus min of meer de noodzaak voor tweedelige schijven.
Google maar eens op het begrip 'coning' voor meer en betere uitleg dan ik kan geven op dit tijdstip.
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Je kunt eens kijken naar Turbo-x schijven, gat patroon past, mischien de schijf iets laten afdraaien.
Dat bedrijf in Orebro heeft ook nieuwe Set,s tekoop staat een actie van op SU
Dat bedrijf in Orebro heeft ook nieuwe Set,s tekoop staat een actie van op SU
-
Maarten
- Lid van verdienste
Prijstechnisch is het inderdaad beter om custom adapters voor de klauwen te laten maken zodat de Turbo X schijven passen ipv custom remschijven, maar daarvoor heeft Coen te kleine wielen.
De set uit Örebro komt uit Taiwan en dat is volgens de openingspost geen optie.
De set uit Örebro komt uit Taiwan en dat is volgens de openingspost geen optie.
-
Oekebiek
- Geregistreerd lid
Hallo
Ik heb interesse in die custom set schijven. Bij welk bedrijf laat je dit doen en kunt u mij een richtprijs geven?
Ik wil namelijk die hirsch remset plaatsen, heb die 2dehands gevonden en de schijven zijn bijna versleten.
Dus ben ik ook op zoek naar een goedkoper alternatief.
93-SS-ARC wat bedoel je met afdraaien? Deze zijn toch ook 345mm?
Vriendelijke groeten.
Ik heb interesse in die custom set schijven. Bij welk bedrijf laat je dit doen en kunt u mij een richtprijs geven?
Ik wil namelijk die hirsch remset plaatsen, heb die 2dehands gevonden en de schijven zijn bijna versleten.
Dus ben ik ook op zoek naar een goedkoper alternatief.
93-SS-ARC wat bedoel je met afdraaien? Deze zijn toch ook 345mm?
Vriendelijke groeten.
-
inactief
- Geregistreerd lid
345 mm schijven passen alleen in 18" wielen als de klauwen net zo ver boven de schijf uitkomen als bij maartens / mijn brembo's (boxterS en 996).
Misschien afdraaien in de hoogte? Maar dan zou je beter sport-sedan schijven kunnen pakken.
Misschien afdraaien in de hoogte? Maar dan zou je beter sport-sedan schijven kunnen pakken.
-
AR
- Donateur (2x)

Ga je achter ook nog iets aanpassen of vindt je dat niet nodig?
Dit ivm de remverdeling en uiterlijk? Ik liet gisteren mijn oog vallen op een niet nader te noemen Steel-Grey Cabrio met dikke remmen voor en wat leek rem-cd'tjes achter...
Dit ivm de remverdeling en uiterlijk? Ik liet gisteren mijn oog vallen op een niet nader te noemen Steel-Grey Cabrio met dikke remmen voor en wat leek rem-cd'tjes achter...
-
inactief
- Geregistreerd lid
Die steel grey cabrio krijgt ook grote porsche happers achter.
Idee gestolen van de viggenfactfile viggen (en Maarten).
Idee gestolen van de viggenfactfile viggen (en Maarten).
-
Maarten
- Lid van verdienste
Uit betrouwbare bron weet ik dat G-ice daar mee bezig is.AR schreef:Ga je achter ook nog iets aanpassen of vindt je dat niet nodig?

-
AR
- Donateur (2x)

Ik zag een zwarte 900/9-3 op de pakeerplaats (vanaf afstand) met BBS velgen, en die had wel redelijk remspul... Heb er niet bij staan kijken maar het zag er wel impressive uit, overigens jouw voor remmen ook!
Waar is je achterbumper eigenlijk?
Waar is je achterbumper eigenlijk?
-
evo
- Donateur (2x)

Ik vermoed dat ie dan zijn demper moet gaan vervangen/modificeren... anders wordt 't zo hard duwen om het pas te krijgen
Komt iet te koop? Je demper? Niet dat 't iets voor mij is... de mijne hangt er straks toch alleen nog maar voor de sier onder... (wel oordopjes nodig
)
kekke bak G-ice!
Komt iet te koop? Je demper? Niet dat 't iets voor mij is... de mijne hangt er straks toch alleen nog maar voor de sier onder... (wel oordopjes nodig
kekke bak G-ice!
-
AR
- Donateur (2x)

Dan moet ie hem gewoon aan mij verkopen. Dan heb ik al een kwart set in de juiste kleur.
jammer dat de achterkant nu esthetisch het minste boeit.
-
inactief
- Geregistreerd lid
De achterbumper ligt nog in de tuin
Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om die er op te knutselen.
Verder moet ik K van KC performance nog zo gek krijgen dat hij mijn einddemper op de juiste plek last.
Die oude remmen van John (tholen) heb ik ook nog eens ooit op visite gehad (met een auto eraan vast), dat viel ook goed op!
Maar het prijskaartje van dat spul nieuw is niet meer grappig.
Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om die er op te knutselen.
Verder moet ik K van KC performance nog zo gek krijgen dat hij mijn einddemper op de juiste plek last.
Die oude remmen van John (tholen) heb ik ook nog eens ooit op visite gehad (met een auto eraan vast), dat viel ook goed op!
Maar het prijskaartje van dat spul nieuw is niet meer grappig.
-
aero maus
- Geregistreerd lid
Waren denk ik deze ouwe remmetjes G-ice