SID software matig openen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bachatero43
Geregistreerd lid

SID software matig openen

Bericht door bachatero43 » zo 23 okt, 2011 14:50

Hi,

ik wil graag de sid gebruiken om de beschikbare motor waardes weer te geven van mijn caab 93 2001 PPC stage1

Is er iemand die mij kan helpen de SID software matig te openen zodat ik motorwaardes kan uitlezen in de SID.

Achterliggende reden is dat ik ondertussen al een hele tijd bezig ben om uit te vinden waarom de auto bij vol gas niet door accelereert. Ik heb al diverse slangen vervangen inclusief de TSK en ontstekingscasette.

groeten,

Peter

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: SID software matig openen

Bericht door ReinO » vr 25 nov, 2011 7:47

misschien even zoeken bij 'onderdelen gezocht' ?
de software is wel te bestellen bij oa dilemma volgens mij: even zoeken op het forum.
er is misschien meer nodig dan alleen software, maar dat hoor je dan wel.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 25 nov, 2011 17:54

Om via je SID toegang te krijgen tot de vele parameters in gebruik van je T7 ECU zal je T7 ECU met nieuwe/ ge-update software geflashed moeten worden. Dit is dus geen eigenschap van je SID maar van je T7 software.

Ik denk dat zo'n beetje elke "T7Suiter" dit voor jouw kan doen (en G-ice helpt er zo velen). Je kan het ook zelf doen als je je hierin zou verdiepen...: http://trionic.mobixs.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » vr 25 nov, 2011 18:47

Ik ga hem al helpen in deze.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 25 nov, 2011 18:48

wat een superforum is dit toch: hulp alom:)

bachatero43
Geregistreerd lid

Bericht door bachatero43 » di 29 nov, 2011 22:02

Inderdaad een super forum :P

Om zelf hiermee aan de slag te gaan , dat is een brug te ver voor mij. Het aanbod van Edwin neem ik dan ook graag aan.

Een vraag die bij me opkomt: Als je met behulp van PPC stage 1 de software van de ECU al hebt veranderd, is het dan nog wel mogelijk om de ECU met T7-suite te flashen om de data in de SID zichtbaar te maken?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 29 nov, 2011 22:31

Als dat een mapt#n PPC is denk ik niet dat je met T7 suite in de ECU gaat geraken...

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » di 29 nov, 2011 22:40

En als het BSR is?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 29 nov, 2011 22:49

Geen idee...

Je loopt wel de kans dat je de checksum verandert dat het PPC kastje 'm daardoor niet meer herkent en niet meer terug wil flashen. Nog nooit geprobeerd, dus alles is een gok. Ik denk echter dat het wel gaat. Maar persoonlijk blijf ik liever van die computers af voordat iemand wéér gaat roepen dat je het alleen maar doet omdat je die "geweldige file" zo graag hebt.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 29 nov, 2011 23:05

G-ice schreef:....dat je het alleen maar doet omdat je die "geweldige file" zo graag hebt.
Ha,ha... zelf software bakken is ook veel leuker :twisted:

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » di 29 nov, 2011 23:09

ACh ik doe het alleen maar omdat ik iemand wil helpen. Die BSR boeit mij eigenlijk niet zoveel.
Ik zal hem wel op de gevaren wijzen.

bachatero43
Geregistreerd lid

Bericht door bachatero43 » wo 30 nov, 2011 20:22

G-Ice, Edwin, Evo,
Mijn dank voor het meedenken. Goed om te zien dat er mensen zijn die zich écht met het onderwerp bezig houden :D

Als het zo zou kunnen zijn dat door het flashen de originele software van BSR PPC1 niet meer terug te plaatsen is dan lijkt t me verstandiger om er nu van af te blijven. Ik zou t jammer vinden als ik dat kastje gewoon in de prullebak moet gooien.

Mocht zich iemand melden die al ervaring heeft met het flashen van de ECU in combinatie met BSR PPC stage1 dan hoor ik dat graag en ben ik meteen van de partij om dit alsnog te doen.

groeten,

Peter

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » wo 30 nov, 2011 20:55

Een andere optie is om een 2de ecu te scoren en hiermee lekker aan de slag te gaan!

bachatero43
Geregistreerd lid

Bericht door bachatero43 » wo 30 nov, 2011 21:53

Edwin,

Dat lijkt me de beste optie voor dit moment.

:D

Plaats reactie