hoger vermogen benzinepomp
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
Allemaal,
ik vrees dat mijn originele benzinepomp overleden is... Omdat ik nu met een stage 1 rondrij en in de toekomst hoogst waarschijnlijk een 3" downpipe op komt vroeg ik mij af of het verstandig was om een benzinepomp te monteren met een grotere capaciteit ?
Zijn er hier mensen met ervaringen in het monteren van andere benzinepompen?
Is het verstandig om dit nu te doen of maakt het eigenlijk niets uit?
Welke pompen zouden plug and play zijn?
Iemand ervaring met de 275 lph Henko brandstofpomp? Kwam via de zoekfunctie wat tegen van E85 rijders die deze hebben... Zijn deze "makkelijk" zelf te monteren? Kwaliteit...?
Alvast bedankt!
Gert-Jan
ik vrees dat mijn originele benzinepomp overleden is... Omdat ik nu met een stage 1 rondrij en in de toekomst hoogst waarschijnlijk een 3" downpipe op komt vroeg ik mij af of het verstandig was om een benzinepomp te monteren met een grotere capaciteit ?
Zijn er hier mensen met ervaringen in het monteren van andere benzinepompen?
Is het verstandig om dit nu te doen of maakt het eigenlijk niets uit?
Welke pompen zouden plug and play zijn?
Iemand ervaring met de 275 lph Henko brandstofpomp? Kwam via de zoekfunctie wat tegen van E85 rijders die deze hebben... Zijn deze "makkelijk" zelf te monteren? Kwaliteit...?
Alvast bedankt!
Gert-Jan
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: hoger vermogen benzinepomp
Yep, zijn makkelijk te monteren. Past bijna precies, dus minimale aanpassing. Nadeel van een 9-3 is dat de benzinetank lastig te bereiken is, bij de 9-5 is dat gelukkig 10x makkelijker. Daar kan ik je dus niets over vertellen.
Verder heb ik inderdaad die Henko. Die is ook goed te krijgen, zoek maar op Google. Er zijn al een hoop Saabs op E85 die er langer mee rond rijden.
Verder heb ik inderdaad die Henko. Die is ook goed te krijgen, zoek maar op Google. Er zijn al een hoop Saabs op E85 die er langer mee rond rijden.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
Thanks Millerman, zal uiteindelijk wel tegenkomen wat de minimale aanpassing zal zijn zeker.
Dat van de lastig bereikbare pomp heb ik al ondervonden... Zal een stevig setje klussen worden om ze te vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Gert-Jan
Dat van de lastig bereikbare pomp heb ik al ondervonden... Zal een stevig setje klussen worden om ze te vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Gert-Jan
-
AlexJ
- Donateur

Ja inderdaad als je gaat vervangen doe er meteen een high performance exemplaar in! Kost niet meer en doet wel meer!
-
evo
- Donateur (2x)

Je moet wat dremelen of vijlen want de Henko is net iets dikker en past dus zo maar niet in de behuizing van de originele pomp... Maar stelt niet zo veel voor hoor.
Let wel op dat je alle slangetjes goed aansluit in de zin van vast... Je zult niet de eerste zijn bij wie de tank er weer onder uit kan...
Overigens... G-ice zit geloof ik nog op een doos van die Henko's... sla je slag, zou ik zeggen
Ah, gevonden: http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
Let wel op dat je alle slangetjes goed aansluit in de zin van vast... Je zult niet de eerste zijn bij wie de tank er weer onder uit kan...
Overigens... G-ice zit geloof ik nog op een doos van die Henko's... sla je slag, zou ik zeggen
Ah, gevonden: http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
Heb eergisteren mijn bestelling geplaats
Hoop de pomp morgen aan te krijgen zodat ik ze dit weekend kan wisselen... Toch bedankt voor de tip. Als ik er aan denk zal ik wat foto's maken van de wissel, dan is het duidelijk voor iedereen.
Jongens wat kan je een auto missen, rij nu altijd rond met mijn cammionette van het werk, gaat absoluut niet vooruit, heeft geen baanligging...
I Love my saab
alleen jammer dat ik er niet mee kan rijden nu!
Gert-Jan
Jongens wat kan je een auto missen, rij nu altijd rond met mijn cammionette van het werk, gaat absoluut niet vooruit, heeft geen baanligging...
I Love my saab
Gert-Jan
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
De pomp er in zetten was eigenlijk echt niet moeilijk!
Helaas was alles reeds gemonteerd toen ik er terug aan dacht om foto's te nemen... ik wist dat deze namiddag de pomp ging binnenkomen dus had ervoor gezorgd dat alles gedemonteerd was zodat alleen de pomp er nog in moest en de benzinetank terug omhoog.
Het enige dat gedaan moet worden om de pomp te laten passen is een beetje rubber wegwerken zodat de pomp netjes past. Wanneer je er aan begint zie je het vanzelf, verder past de pomp perfect!
Groeten,
Gert-Jan
Helaas was alles reeds gemonteerd toen ik er terug aan dacht om foto's te nemen... ik wist dat deze namiddag de pomp ging binnenkomen dus had ervoor gezorgd dat alles gedemonteerd was zodat alleen de pomp er nog in moest en de benzinetank terug omhoog.
Het enige dat gedaan moet worden om de pomp te laten passen is een beetje rubber wegwerken zodat de pomp netjes past. Wanneer je er aan begint zie je het vanzelf, verder past de pomp perfect!
Groeten,
Gert-Jan
-
Niels83
- Donateur (3x)

Ik moet hetzelfde gaan doen. kan je mij wat meer info geven over hoe je dit hebt aangepakt? De tank is er niet zomaar onderuit te halen zie ik al. Dus ik neem aan dat ik een brug moet gaan zoeken? En hoe werkt het? Twee bouten loshalen en de tank kantelt waardoor je die eruit kunt halen?
Ben erg benieuwd.
Ben erg benieuwd.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
Hey,
brug is niet echt noodzakelijk, maar wel erg handig
Ik heb het gewoon met een krikje gedaan toen, is wel een prullenwerkje zo...
Is al weer even geleden dus weet niet meer exact hoe ik stap voor stap gewerkt heb.
Probeer eerst je benzinetank leeg te krijgen bv. met een stukje slang in een bak laten lopen... zeker makkelijk als je wagen dan op een brug staat.
Daarna maak je je leidingen los, gewoon eens goed controleren of er echt niets meer vast hangt aan de tank voor je ze laat zakken, kwestie van niets stuk te trekken. O ja, wanneer je je brandstof filter losmaakt, maak dan de benzineleiding ver genoeg los, zodat wanneer de tank zakt, hier geen knikje in komt.
Je benzinetank wordt omhoog gehouden door 2 beugels. Ik zou je aanraden om op voorhand deze beugels eerst goed in te spuiten met een kruipolie, bij mij kwamen ze bijna niet los.
Denk dat wanneer je de tank laat zakken dat je de elektrische aansluiting kan losmaken ook, lukt normaalgezien ook wel als je achterste zetels naar voor kantelt, daar zit een plastice dop, als je deze losmaakt zit de aansluiting daar onder.
Verder kan ik je deze site nog meegeven waar ook een hoop info op staat, alleen dat deze man een gat gemaakt heeft om langs boven de pomp te vervangen.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=119759
Succes er mee, is eigenlijk goed te doen, heb er geen problemen mee gehad..
Gert-Jan
brug is niet echt noodzakelijk, maar wel erg handig
Is al weer even geleden dus weet niet meer exact hoe ik stap voor stap gewerkt heb.
Probeer eerst je benzinetank leeg te krijgen bv. met een stukje slang in een bak laten lopen... zeker makkelijk als je wagen dan op een brug staat.
Daarna maak je je leidingen los, gewoon eens goed controleren of er echt niets meer vast hangt aan de tank voor je ze laat zakken, kwestie van niets stuk te trekken. O ja, wanneer je je brandstof filter losmaakt, maak dan de benzineleiding ver genoeg los, zodat wanneer de tank zakt, hier geen knikje in komt.
Je benzinetank wordt omhoog gehouden door 2 beugels. Ik zou je aanraden om op voorhand deze beugels eerst goed in te spuiten met een kruipolie, bij mij kwamen ze bijna niet los.
Denk dat wanneer je de tank laat zakken dat je de elektrische aansluiting kan losmaken ook, lukt normaalgezien ook wel als je achterste zetels naar voor kantelt, daar zit een plastice dop, als je deze losmaakt zit de aansluiting daar onder.
Verder kan ik je deze site nog meegeven waar ook een hoop info op staat, alleen dat deze man een gat gemaakt heeft om langs boven de pomp te vervangen.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=119759
Succes er mee, is eigenlijk goed te doen, heb er geen problemen mee gehad..
Gert-Jan
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik heb ook een gat gemaakt, met een dremel, keurig netjes en rond.
Als je van te voren zo'n 9-5 gatdop zoekt kun je 'm ook "net echt" of het zo hoort weer afwerken mits je het gat goed uitmeet nav die 9-5 dop.
Als je van te voren zo'n 9-5 gatdop zoekt kun je 'm ook "net echt" of het zo hoort weer afwerken mits je het gat goed uitmeet nav die 9-5 dop.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Super mannen! Dank voor de goede tips. Ik ga eens kijken of ik de tank eronder vandaan kan krijgen als ik de kont op een paar balken rijd. Anders ga ik ook met de dremel aan de slag
Moet ik alleen nog een 9-5 deksel scoren op de sloop 
-
evo
- Donateur (2x)

Bij mijn 9-3 heb ik 'em er een jaar geleden uit gehaald. Op mijn oprit (met een paar steunen) met bijna hetzelfde weer... Wat was ik blij toen het gefixed was...
Verder, tank leeghalen is zeer aan te raden, zeker als je in je eentje aan 't klooien bent zonder brug. Ik heb het eerst door de vulopening gedaan, om vervolgens verder te hevelen door de vulopeningaansluiting op de tank. Mogelijk kun je ook de aansluiting voor je filter loskoppelen en 'em op contact zetten zodat je brandstofpomp je tank leeg pompt... weet niet hoeveel zooi dat opleverd maar kan je wellicht een boel "gepruts" schelen.
Succes!
Verder, tank leeghalen is zeer aan te raden, zeker als je in je eentje aan 't klooien bent zonder brug. Ik heb het eerst door de vulopening gedaan, om vervolgens verder te hevelen door de vulopeningaansluiting op de tank. Mogelijk kun je ook de aansluiting voor je filter loskoppelen en 'em op contact zetten zodat je brandstofpomp je tank leeg pompt... weet niet hoeveel zooi dat opleverd maar kan je wellicht een boel "gepruts" schelen.
Succes!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Heey evo, heb je toevallig ook foto's gemaakt van die operatie 
-
Niels83
- Donateur (3x)

Die foto's zouden wel extra mooi zijn inderdaad
ik heb vanmorgen de Henko in je shop besteld G-Ice! Dus als het een beetje mee zit, dan bouw ik hem dit weekend in en maak ik gelijk een foto reportage.
-
evo
- Donateur (2x)

... haha... (eigenlijk niet...) Voor mijn 9-5 ligt ie nog op de plank. Daar zou ik toch foto's van maken?G-ice schreef:Heey evo, heb je toevallig ook foto's gemaakt van die operatie
Ik zal er werk van maken, belofte maakt schuld... maar eerst mijn spaghetti... Mogelijk dat ik toch atmospherisch kan gaan afblazen! Dat maakt het inlaat traject simpeler