mijn saab 900 2.0 turbo uit 96 laten tunen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Dennis van der Wende
Geregistreerd lid

mijn saab 900 2.0 turbo uit 96 laten tunen

Bericht door Dennis van der Wende » di 23 aug, 2011 8:54

Waar kan ik het beste mijn Saab 900 laten tunen, de auto heeft net 200.000 km gelopen en is nog origineel, wat kost het, en wat levert het op?
en blijft de boel heel...?
Graag info... :shock:

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Re: mijn saab 900 2.0 turbo uit 96 laten tunen

Bericht door Edwin mtb » di 23 aug, 2011 10:06

De vraag is eigenlijk hoever wil je gaan, en in hoeverre ben je bereid om je zelf in te lezen in de materie.

Voor stage 1 (225pk) zijn er 3 opties:

1: Zelf doen met T5suite
2: 1 van de nederlandse tuners (Speektuning of Saab-tuners)
3: De gerenomeerde Saab tuners als BSR, Maptun, Nordic

Succes met je keuze en gebruik even de zoekfunctie er is nl al veel over geschreven.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 23 aug, 2011 12:21

Bij 200.000 km is het wel nodig vooraf ff alles goed na te laten kijken.
Motor wordt wat zwaarder belast dus hij moet wel in orde zijn, ook wordt de turbo wat meer aan het werk gezet, daarvoor is vooral belangrijk dat de turboas niet teveel speling heeft en hij constant van olie wordt voorzien van uitstekende kwaliteit. In feite vormt de oliefilm mede de lagering van de turboas.
Hij mag ook absoluut geen beginnende BS hebben, want meer inspanning is meer hitte en motoren met BS verschijnselen hebben geen goede doorstroming van de motorolie.
Opzich is een T5 motor iets beter bestand tegen BS dan een T7 motor, maar je moet er bij deze types altijd op blijven letten.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » vr 26 aug, 2011 12:49

Ik heb gewoon eerst een paar maanden rondgereden met mijn Saab en pas toen ik het idee had dat alles prima in orde was, ben ik voor een stage 1 gegaan. Hetzelfde voor de stap naar de stage 3, maar toen bleken er toch wat zaken 'niet meer optimaal'.
Wat ik bedoel te zeggen is eigenlijk, de stap naar een stage 1 is een goedkope manier om lekker extra power uit je Saab te halen zonder dat je in mijn ogen de wagen heel erg aan het overbelasten bent.

Dennis van der Wende
Geregistreerd lid

Bericht door Dennis van der Wende » zo 04 sep, 2011 10:07

Saab is getuned door Tanischa voor een zeer nette prijs, ik beveel haar bij een iedere 900 NG liefhebber aan, heb het complete forum afgezocht, Tanischa is zeer ervaren en zeer vakkundig, slotje mag op dit toppic.... Auto rijd fors sneller en soepeler, aanrader voor iedere Turbo met APC.. :O

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 04 sep, 2011 10:38

Haar. ;)

Plaats reactie