Porsche (brembo) BBK op een 9-5 2.3t

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
wouter1220
Donateur
Donateur

Porsche (brembo) BBK op een 9-5 2.3t

Bericht door wouter1220 » wo 17 aug, 2011 23:34

Kon weinig info vinden over BBK's op Saabs, maar wellicht kan toch iemand zijn ervaringen delen...

Ik heb liggen een set 4 pots remklauwen van een Porsche 993TT (Wat dus gewoon Brembo klauwen zijn),
welke gemaakt zijn voor 330x30 schijven.

Op dit moment zitten er nog 2-delige mov'it schijven op, maar vrees dat de steek (108,5 x 5) helemaal verkeerd is.

Om een lang verhaal kort te maken:
- Zijn er standaard brackets te krijgen voor deze brembo klauw?
- Zijn er schijven te krijgen in deze maat? (330x30???)

Elke vorm van info is welkom!

Maarten
Lid van verdienste

Re: Porsche (brembo) BBK op een 9-5 2.3t

Bericht door Maarten » do 18 aug, 2011 0:13

Welk modeljaar is jouw 9-5? Modellen van na 2002 hebben een andere maatvoering voor montage aan de fusee dan de modellen voor 2002.

Hirsch heeft schijven gehad van ongeveer 330mm, maar die zijn behoorlijk aan de prijs.

Op dit moment zitten er op mijn 9-5 Porsche 996 calipers icm 9-3SS 314mm schijven. Dat is een redelijk betaalbaar alternatief.

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » do 18 aug, 2011 11:31

Hallo Maarten,
Bedankt voor je reactie, ik heb op het moment nog geen 9-5 maar zit wel erg in dubio om er een aan te schaffen.
Het zal er dan 1 worden van de eerste generatie (<2000).

Remmen komen van mijn Volvo C70 Coupe, waar ik de motor van om zeep het geholpen....
330mm was daar de standaard schijfmaat voor de "R" modellen, dus een ruim scala aan keuze.

Ik ben bij Speektuning wel een BBK tegentekomen icm 330mm schijven:
(http://speektuning.nl/shop/product_info ... 7s2tutvcm6)
Ik neem aan dat deze ook los besteld kunnen worden?
Dan heb ik alleen nog maar een montage bracket nodig... Geen idee of die standaard
is voor alle brembo klauwen? De BBK (314mm) van Brembo die op de site van Speektuning staat
lijkt akelig veel op mijn klauwen (die van mij zijn alleen echter zwart en er staat Porsche op ipv Brembo....)

Bottom line van de hele vraag is dat ik eigenlijk niet bakken vol met geld uit wil geven aan de remmerij,
tenzij mijn klauwen redelijk makkelijk op een 9-5 te monteren zijn....

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 18 aug, 2011 12:10

Jammer van je motor, zo'n C70 R is zeker gaaf! Te ver opgevoerd?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » do 18 aug, 2011 12:36

De 314mm kit van Speektuning is de kit die volgens Speedparts niet meer leverbaar is. De klauwen verschillen behoorlijk van de Big Reds die van de 993TT komen. Dit zijn de klauwen van een Leon Cupra R.

De 330mm schijven die je hebt gevonden zijn van K-sport/D2. De diameter klopt, maar weet je ook of de diepte van de schijf hetzelfde is. Hoever komt de schijf naar buiten?

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » do 18 aug, 2011 15:24

AlexJ schreef:Jammer van je motor, zo'n C70 R is zeker gaaf! Te ver opgevoerd?
Het was uiteindelijk een brakke brandstofpomp en/of een brakke injector die mn motor de das
omgedaan heeft. (had nog de standaard pomp + injectoren). Motor te arm gaan lopen -> plof....

Het was trouwens een C70 T-5, alleen de V70 en de S70 kenden een "R" versie....

Als er geen standaard bracket te krijgen is of 330mm schijven een vermogen gaan kosten haak
ik af vrees ik. Dan maar voor een standaard 308mm upgrade, met goede schijven en blokken
(ik ben gehecht aan goede remmerij...).

Saab 9-5 zal voor mij een betaalbaar alternatief worden voor mijn overleden C70, het schip
met geld is ergens met man en muis vergaan geloof ik :cry:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 18 aug, 2011 15:30

wouter1220 schreef:Saab 9-5 zal voor mij een betaalbaar alternatief worden voor mijn overleden C70, het schip
met geld is ergens met man en muis vergaan geloof ik :cry:
Dan snap ik niet dat je aan vervanging van remmerij voor duurder spul zit te denken... :roll: Een standaard 9-5 remt prima en wil je meer dan koop je toch een Aero? Die heeft standaard grote schijven, ook achter geventileerd en een sportchassis heeft... Als je alles achteraf gaat aanpassen dan ben je in mijn ogen niet echt kostenefficiënt bezig.

Zonde van je Volvo, die blokken moeten normaal gesproken onverwoestbaar zijn.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 18 aug, 2011 15:35

davidjoost schreef:Als je alles achteraf gaat aanpassen dan ben je in mijn ogen niet echt kostenefficiënt bezig.
Tenzij je de spulletjes al hebt... want dan is het ineens een heel andere rekensom. :)

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » do 18 aug, 2011 16:06

[]Jij snapt mijn punt ;)

En naar wat ik lees is een 2,3t redelijk makkelijk naar zo'n 230pk te trekken (3" dp en n chipje)
Voorlopig even snel genoeg voor mij(n budget...)
Reden: Quote verwijderd

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 18 aug, 2011 16:34

Welk jaartal heb je op het oog voor de Saab 9-5?
Hier hangt het nl een beetje vanaf.
Er zijn versies waarbij je zonder hardware aanpassingen al naar de 225pk kan (alleen software).

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » do 18 aug, 2011 19:30

Eerste generatie 9-5's (<2001).

DP is puur voor de trekkracht onderin....

Plaats reactie