900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Injectie
Moderator

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door Injectie » di 17 apr, 2012 8:02

hey bennie dit zijn de 9000 klauwen die jij gemonteerd hebt op de vooras? Dit nummer verschilt namelijk nogal van de blokken die ik op mijn 9000 gebruik.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 17 apr, 2012 18:06

Klopt idd D! Destijds bij jullie bestelt samen met gegroefde en geharde schijven en setje goodridge slangeltjes. Welk nummer heb jij erin zitten dan?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 17 apr, 2012 19:03

Ik heb de 1067 of de 1068. Deze passen heel goed maar zijn smaller als het originele 9000 blok. Vandaar mijn interesse.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 11 jan, 2013 0:39

Vandaag een nieuwe turbo gemonteerd! 8)

Het is een Garrett GT28, T3 5 bold turbine a/r 63, compressor a/r 60, met 3 inch ultimate wastegate erop en 3 inch V-band aansluiting direct op de downpipe. Trim van de turbo weet ik zo niet (volgensmij stock) met een piek vermogen van 350pk+. Moet de koelwaterfittings nog even aanpassen, T3 heeft M16 en GT28 M14 draad. Deze ga ik afdraaien en dan M14 draad erop tappen.

Wel veel aanpassen maarja dan heb je wel wat! Ding is orgineel Garrett en hagelnieuw, dus geen imitatie of gereviseerde waar je soms nog meer voor betaald! Hopen dat hij het lang gaat volhouden! 8)

http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... Code=GTNBB" onclick="window.open(this.href);return false;

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » vr 11 jan, 2013 19:25

Ga je het rustiger aan doen? :P

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 13 jan, 2013 19:15

Afbeelding

Heb nieuw hitte tape besteld (nu het goede spul) voor het spruitstuk en downpipe. Spruitstukflens ook even gevlakt met de vijl :shock: want deze was nogal krom getrokken.

EdjeK
Geregistreerd lid

Bericht door EdjeK » zo 13 jan, 2013 20:28

Ga even op m'n gemak je topic doorlezen , laatste plaatje is veelbelovend!!!

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 13 jan, 2013 21:07

Welke wrap heb je besteld?

Ik ben ook zoekende namelijk. ;)

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 13 jan, 2013 21:35

http://www.ebay.com/itm/230841013934?ss ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/230684762102?ss ... 1497.l2648" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook een setje 17 besteld: http://www.online-velgen.nl/velgen/33887-zcw-zs1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 13 jan, 2013 21:42

Je had toch al 17" velgen er onder? BTW het naafgat is te groot, ga je zo'n plastic vulring er in doen oid?

Hoop wel dat je er fatsoenlijke banden om laat zetten? ;) Niet van die honky tonky dingen die ze doorgaans aanbieden

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 13 jan, 2013 21:55

Zitten idd 17 inch onder. Helaas is 1 velg een keer gericht omdat deze krom gereden was door de vorige eigenaar maar ze hebben niet alles eruit kunnen krijgen. Je merkt het alleen bij bepaalde snelheid, 110, 150, 210. Heb er hankook banden op liggen en die komen op deze nieuwe set.

Heb deze set besteld zonder banden en met alu centreerringen.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 13 jan, 2013 22:47

Goeie wrap, die heb ik ook en is vrij duurzaam. Gewoon droog aanbrengen met 1/3 overlap. Jeukt daarna wel een beetje, maar ach 8-)

Die metalen tyraps vond ik kloten. Ik heb uiteindelijk borgdraad gebruikt. Wel aangebracht met een borgtang. Zit minstens zo net maar zeker beter/strakker.

Spannend!

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

EdjeK
Geregistreerd lid

Bericht door EdjeK » zo 13 jan, 2013 23:40

Zo dan 32 pagina's gelezen.
Goed bezig man! Welke turbo zat er voorheen op ? Ik kon het niet zo makkelijk terugvinden .
Moet wel een flinke jongen zijn om het vermogen eruit te halen wat erin zat.
Ga het volgen , succes!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 19 jan, 2013 0:44

It,s alive and kicking!! 8)

Nog wel een beetje boostcreep dus de wastgate moet minder strak en bij het overschakelen klapt de wastegate 180 graden rond door de uitlaatgassen ofzo. Hier moet ik wat op bedenken en zit te denken aan een stop in de wastegate zelf.

EdjeK: T3/T04E trim 50. Wel een heel verschil met de GT28 die er nu op zit, deze is veel eerder wakker en toch genoeg flow/luchtmassa hoog in de toeren.

De 3 inch wastegate is echt een aanrader!! :twisted: :twisted: .....,wat een geluid komt er uit dat ding boven de 5000 toeren!! 8)

EdjeK
Geregistreerd lid

Bericht door EdjeK » za 19 jan, 2013 11:37

Gaaf man, welke variant van de GT28 heb je? Er zijn een paar verschillende uitvoeringen zoals je wel weet.
Externe wastegate zou ook wel gaaf zijn ahum :D

Plaats reactie