900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door evo » ma 05 sep, 2011 10:25

bennie schreef:Vandaag helaas de koppeling overleden! Veren enzo er tussenuit gevlogen! :o Nu gaat er zo,n 2.3 9000 90-93 onder met vliegwiel. Hopen dat ze deze hebben nog op voorraad bij Elferink of Speek!....
Ah... vond al dat je zo rustig reed :wink:

Bale... nu moet die DB zeker nog langer wachten...

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 05 sep, 2011 18:02

Met koude motor rijd ik altijd zeer rustig en kom niet boven de 2500 toeren als het even kan! Als hij warm is (motorolie) wordt het een ander verhaal.... :D . Vooral met de gesmede zuigers moet je echt rustig aan doen omdat deze meer ruimte nodig hebben en dus meer kantelen. Loopt ook lekker rauw de eerste 15 minuten.

De pompnagels waren door de voering heen getrokken. Voering zat dus met speling op de plaat! :shock: Echt op was de voering nog niet....

ja de DB is even op een zijspoor gezet omdat er andere dingen meer prioriteit hadden/hebben, velgen, schockbrekers, rubbers, stuur/fuseekogels, ect. Komt wel weer als ik meer tijd heb en de centjes er weer voor heb gespaard :wink: .

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 18 mar, 2012 13:17

Toch maar weer eens een beetje investeren in de remmerij. Nu heb ik het eerste setje DS2500 bijna kaal op de nieuwe schijven en de schijven zijn lekker krom en al zo weggesleten dat afdraaien eigenlijk geen optie meer is :( .

Nieuw blokjes heb ik al liggen nu alleen nog een echt goed setje schijven uitzoeken. Nu zit ik te twijfelen tussen Tarox en DBA schijven. Als er mensen zijn met praktijk ervaring met deze schijven dan hoor ik het graag! Wil er wel echt iets goeds onder hebben wat niet krom trekt! Ja natuurlijk een Bigbrake kit is het beste maar dit ga ik nu financieel niet redden helaas,...maar komt er nog wel een keertje op! :twisted:
De wielkastranden en bijbehorend spuitwerk hebben nu even een hogere prioriteit.

http://www.fineline-imports.nl/tarox-f2 ... 13712.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fineline-imports.nl/street-s ... 94339.html" onclick="window.open(this.href);return false;

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 26 mar, 2012 18:58

DBA schijven net besteld! :twisted: . Kijken of die wel een beetje mishandeling aan kunnen :P .

EDIT: Helaas niet leverbaar binnen normale tijd, dus bestelling toch maar om laten zetten voor een setje Tarox..... :)

pieter TS
Donateur
Donateur

Bericht door pieter TS » do 29 mar, 2012 9:06

Hoe gaat het nu met de versnellingsbak? Kun je dat een beetje heel houden of heb je iets aangepast?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 01 apr, 2012 23:35

Nee bak is nog gewoon standaard maar het vermogen in aardig terug geschroefd om de levenduur ervan wat te verlengen.

Wie weet of de inlasstukken bij Skandix voor de 2d ook passen op een 3d? Wil deze gaan bestellen maar kom er niet echt uit op hun site. Wil dus linksachter binnen en buiten hebben en linksvoor binnen en buiten voor de 3deurs.
Als iemand mij in de goede richting kan wijzen zou ik dat erg op prijs stellen!! :D

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 04 apr, 2012 18:56

Ben inmiddels voorzien van plaatwerk voor de wielkasten dankzij JW en Eric van Saab Service Ommen!!! :applause:

Nu nog even erin bakken, goede motorkap scoren, uitdeuken, stukje lassen onder de eindpijp, strippen en spuiten maar! :D

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 04 apr, 2012 19:57

Complete spuitbeurt ja?

Zelfde kleur of toch iets anders? :P

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 11 apr, 2012 0:31

De kleur blijft hetzelfde anders moet je echt de hele auto uitelkaar halen wil je het goed doen!

De laswerkzaamheden blijven even een tijdje (maandje) liggen omdat ik eerst een bak op voorraad wil hebben voor het geval dat.... :lol:

Ben gisteren begonnen met het stralen van de behuizing en alle synchroonmessen uitwisselen enzo. Vanavond wou ik alles weer gemonteerd hebben op diff en primarehuis na maar dit liep even anders! ;-|+
Blijk het huis dat ik gestraald heb van een oud type te zijn waar het nieuwe spul dus niet zonder aanpassingen in past,....jammer van het schoonmaakwerk :( . Nu heb ik nog een anders huis liggen waar het wel 1 op 1 in past allemaal dus deze ga in schoonmaken en misschien stralen (ligt er beetje aan hoe goed hij eruit komt na het schoomaken).

Nieuwe schijven en blokken zitten er ook onder en moeten nog even ingereden worden voor ze echt goed aanvoelen. De blokken paste niet meteen en heb moeten slijpen en vijlen voor ze er goed in zaten: DS2500 FCP256H. Deze zijn wel groter dan de blokken die wel 1 op 1 passen en naar mijn mening de moeite waard om ze aan te passen! Zal het goed nummer ook nog even vermelden voor degene die niet kan/wil aanpassen :wink: .

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 11 apr, 2012 16:43

bennie schreef:Nieuwe schijven en blokken zitten er ook onder en moeten nog even ingereden worden voor ze echt goed aanvoelen. De blokken paste niet meteen en heb moeten slijpen en vijlen voor ze er goed in zaten: DS2500 FCP256H. Deze zijn wel groter dan de blokken die wel 1 op 1 passen en naar mijn mening de moeite waard om ze aan te passen! Zal het goed nummer ook nog even vermelden voor degene die niet kan/wil aanpassen :wink: .
Hey Bennie,

Jij ookal problemen qua pasvorm met Ferodo DS2500 blokken?

Ik heb zowel bij mijn 9-5 als bij de cabrio van mijn moeder, aan de stalen backingplate lichtelijk moeten slijpen om het goed gangbaar te maken in de klauw bracket!

De 'oren' van de bracket moest ik heel lichtjes aanpassen. Jij hier ook last van?

Verder erg content met Ferodo remt als een gek, maar vind het echt raar dat het net niet mooi past. Zeker voor dat geld verwacht je 100% pasvorm en niet 98% om het maar zo te zeggen.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 11 apr, 2012 18:02

Die van mij paste inderdaad ook maar met moeite..

Maar remmen doen ze als de beste, lijkt wel hoe warmer ze worden hoe sneller ze bijten! :mrgreen:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 11 apr, 2012 18:35

Let Op!!
Dit gaat over de blokken voor de 9000 klauwen van ATE:
Nieuwe schijven en blokken zitten er ook onder en moeten nog even ingereden worden voor ze echt goed aanvoelen. De blokken paste niet meteen en heb moeten slijpen en vijlen voor ze er goed in zaten: DS2500 FCP256H. Deze zijn wel groter dan de blokken die wel 1 op 1 passen en naar mijn mening de moeite waard om ze aan te passen! Zal het goed nummer ook nog even vermelden voor degene die niet kan/wil aanpassen .
Moest best veel aangepast worden voor ze soepel erin gingen en zonder aanpassen ging het helemaal niet! Zowel de oortjes als de buitenrand van de backplate moeten aanpassen. De blokken lopen ook tot de rand van de schijf. De Ferodo blokken die erin zaten (nummer zal ik nog even vermelden) gingen er zonder moeite in.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 11 apr, 2012 18:37

Op de cabrio van mijn moeder heb ik laatst ook 9000 klauwen en 9000 ferodo blokken opgezet! :wink:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 11 apr, 2012 19:14

Ik heb volgens mij ook ATE klauwen, moet alleen even opzoeken welke nummer blokken ik heb..

De buitenzijde ging vrij makkelijk, maar aan de kant van de cilinder was het behoorlijk vloeken om ze der in te krijgen. ;-|+

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 17 apr, 2012 0:19

bennie schreef:De Ferodo blokken die erin zaten (nummer zal ik nog even vermelden) gingen er zonder moeite in.
FCP584H :wink:

Plaats reactie