900s aero diverse update,s en upgrades.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.
Zal het ongeveer zoals deze gaan? http://www.youtube.com/watch?v=YNckBLg6Bys" onclick="window.open(this.href);return false; kan wel dus en loopt toch aardig 250km uit,max rpm,s ook ergens op 7000
-
MISTY
- Geregistreerd lid
deze 9000 is wel heel extreem snel{500pk}joachiem schreef:Zal het ongeveer zoals deze gaan? http://www.youtube.com/watch?v=YNckBLg6Bys" onclick="window.open(this.href);return false; kan wel dus en loopt toch aardig 250km uit,max rpm,s ook ergens op 7000
De 900 van benjamin zal hem aardig bij kunnen houden tot de 220...
-
bennie
- Geregistreerd lid
Dit topic maar even weer omhoog kikken...
Trionic loop/rijd (eindelijk) goed!
0 keer pingel!
ARF,s onder controle. autotune functie is hier erg goed in!
Van 11.8 naar 12.2 in de laatste kolom.
Koude start goed.
Ontstekingmap geoptimaliseerd. ook weer autotune.. 14.5 graden nog bij 6500 toeren
Turbodruk bijna helemaal onder controle, PID moet nog een klein beetje bijgemapt worden. Dit kan straks mooi op de bank. peik van 2 bar maar request is 1.9 bar
Alles is gemapt op piek vermogen, zoals een arm opspoel mengsel. En een niet te rijk mengsel onder vollast. Kan nog armer maar persoonlijk ga ik liever niet te arm, bvb ARF: 12.5 tot 12.7 zoals T5 en T7 standaard een beetje gemapt is.
Piek koppel ga ik ook niet voor anders was ik wel voor ARF; 11.5 gegaan en dit omdat de bak dit niet leuk vind en de koppeling dit ook niet aankan
.
Vrijdag gaat hij op de bank om het vermogen te meten. Ben erg benieuwd naar wat hij gaat doen. enigte gok die ik kan maken is dat het over de 300 pk gaat en 450Nm. Of ik moet het heel erg mis hebben....
Trionic loop/rijd (eindelijk) goed!
0 keer pingel!
ARF,s onder controle. autotune functie is hier erg goed in!
Koude start goed.
Ontstekingmap geoptimaliseerd. ook weer autotune.. 14.5 graden nog bij 6500 toeren
Turbodruk bijna helemaal onder controle, PID moet nog een klein beetje bijgemapt worden. Dit kan straks mooi op de bank. peik van 2 bar maar request is 1.9 bar
Alles is gemapt op piek vermogen, zoals een arm opspoel mengsel. En een niet te rijk mengsel onder vollast. Kan nog armer maar persoonlijk ga ik liever niet te arm, bvb ARF: 12.5 tot 12.7 zoals T5 en T7 standaard een beetje gemapt is.
Piek koppel ga ik ook niet voor anders was ik wel voor ARF; 11.5 gegaan en dit omdat de bak dit niet leuk vind en de koppeling dit ook niet aankan
Vrijdag gaat hij op de bank om het vermogen te meten. Ben erg benieuwd naar wat hij gaat doen. enigte gok die ik kan maken is dat het over de 300 pk gaat en 450Nm. Of ik moet het heel erg mis hebben....
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik kan niet anders zeggen dan dat het er echt super uit zag onder de motorkap! Motor draaide ook erg soepel en pikte het gas goed op. Zat duidelijk erg veel zorg en aandacht in, super!
-
jarno93
- Geregistreerd lid
http://www.youtube.com/watch?v=2NwDlmVD ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;. zo iets?
blijf toch altijd met de billen bij elkaar naar dit soort videos kijken. je verwacht na het stijgen van de toeren een enorme klap...
blijf toch altijd met de billen bij elkaar naar dit soort videos kijken. je verwacht na het stijgen van de toeren een enorme klap...
-
inactief
- Geregistreerd lid
Wat een prachtige auto, met zorg en liefde onderhouden...
Ik ben echt jalours!
Ik ben echt jalours!
-
bennie
- Geregistreerd lid
Als het goed is gaat dit in de 4de versnelling zo te horen hoe hij door de toeren heen loopt. Als dat zo is vind het het nog wel meevallen maar kan zijn dat er veel met de overbrenging is gedaan en dan gaat het wel weer best rap!jarno93 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=2NwDlmVD ... re=related. zo iets?
Max toeren 6500 en piek pk,s bij 5000 toeren en max koppel rond de 4000 als ik het goed zie... Hoop zelf dit wel iets hoger in de toeren te leggen en een beetje meer....
Zal echt niet zomaar klappen hoor! Zowel bak als blok kunnen dit wel aan. Het gaat vaak mis tijdens het overschakelen en dan weer vol op het gas gaan........BAM!!!
Ja onder de kap ziet het er mooier uit dan aan de buitenkant. Hij heeft ook wel zijn plekjes maar dat mag ook wel voor een wagen van 1993 en een paar ton gereden met de carrosserie, exact weet ik het niet want hij komt uit Italy...
Als ik hem er in nieuwstaat bij zou hebben staan doe ik geen oog meer dicht s,nacht en sta ik niet voor mezelf in als één of andere vandaal er wat mee doet! Moet ik hem natuurlijk nog wel te pakken krijgen dan he.....
Moet onder de kap ook nog wel wat dingetjes doen, zoals injector gallery, FPR, inlaatbuis, T7 klepje een definitive plek geven.....ect. Maar dat houdt je van de straat he!
Ja motortje loop erg soepel, een wereld van verschil met Lucas injectie! Ben alleen nog met de transient mappen aan het testen zodat het nog soepeler op en van het gas gaan, beetje T7 achtig proberen te halen
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ben trouwens opzoek naar een andere turbodruk meter met een schaalverdeling die tot 2/2.5 bar loopt. Die van VDO gaat tot 3 bar en dit is net iets teveel van het goede. Zou wel mooi zijn als het een beetje in deze stijl blijft en er niet teveel bling bling aan zit.
Dus mocht iemand een goede optie weten hoor ik het graag!
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Ik gok op 327pk&525Nm.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Ik doe geen uitspraken, Bennie deelt geen bier uit.
Nee, ik denk 320/500+
Nee, ik denk 320/500+
-
bennie
- Geregistreerd lid
Om even wat meer info over Trionic te geven en hoe de onsteking werk. Vond dit zelf erg intressant om de onsteking goed te krijgen. Trionic heeft een start voorontsteking van 10 graden BTDC. Als de motor loop gaat hij op de Ign_idle_angle! map lopen, deze kan op 10, 7 of zelf 5 graden staan in een standaard bin file (ligt aan het bouwjaar en motor type). Dan is er nog de map Ign_map_1!, dit is een correctie map om het toerental stabiel te houden en ziet er als volgt uit:

De Y-as staat voor het verschil in toerental stationare. Als het toerental 20 toeren zakt wordt er 4 graden over de 8 graden BTDC op gegooit om het toerental te corrigeren. De rest spreek dan voor zichzelf. Ernaast staat de Ign_idle_angle! map.
Om dus het triggerwiel of sensor goed af te stellen moet je alle cellen in de correctiemap op 0 graden zetten om een strakke 8 Graden BTDC te krijgen. Vervolgens hang je een timinglight aan de gele draad van de DI cassete/stekker en kun je het werkelijke ontsteking punt aflezen op het vliegwiel en zo nodig afstellen.
Als je meer toeren gaat maken dan stationare gaat hij in de Ign_map_0! lopen en doen de mappen hierboven genoemt niks meer. Hieronder zie je deze map, de Ign_map_2! en de Knock_average_tab!. De Ign_map_2! geeft de graden aan als er een pingel geregistreerd wordt. De Knock_average_tab! bepaald tot hoeveel graden dit maximaal door blijft gaan voor de turbodruk wordt terug geregelt en dit gebeurd in stappen van 0.1 bar per gegistratie van een pingel.
Je kan ook zien dat ik de X en Y assen heb aangepast aan de toeren en turbodruk die mogelijk zijn.

Dit zijn een beetje de basis dingen over ontsteking en zo zijn er nog iets van 20 mappen die met de ontsteking temaken hebben.....
.
Post je aanvulling/correcties, vragen gerust!

De Y-as staat voor het verschil in toerental stationare. Als het toerental 20 toeren zakt wordt er 4 graden over de 8 graden BTDC op gegooit om het toerental te corrigeren. De rest spreek dan voor zichzelf. Ernaast staat de Ign_idle_angle! map.
Om dus het triggerwiel of sensor goed af te stellen moet je alle cellen in de correctiemap op 0 graden zetten om een strakke 8 Graden BTDC te krijgen. Vervolgens hang je een timinglight aan de gele draad van de DI cassete/stekker en kun je het werkelijke ontsteking punt aflezen op het vliegwiel en zo nodig afstellen.
Als je meer toeren gaat maken dan stationare gaat hij in de Ign_map_0! lopen en doen de mappen hierboven genoemt niks meer. Hieronder zie je deze map, de Ign_map_2! en de Knock_average_tab!. De Ign_map_2! geeft de graden aan als er een pingel geregistreerd wordt. De Knock_average_tab! bepaald tot hoeveel graden dit maximaal door blijft gaan voor de turbodruk wordt terug geregelt en dit gebeurd in stappen van 0.1 bar per gegistratie van een pingel.
Je kan ook zien dat ik de X en Y assen heb aangepast aan de toeren en turbodruk die mogelijk zijn.

Dit zijn een beetje de basis dingen over ontsteking en zo zijn er nog iets van 20 mappen die met de ontsteking temaken hebben.....
Post je aanvulling/correcties, vragen gerust!
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Ik weet er wel een loopt tot 2.2bar staat alleen wat op wat je mischien niet kunt waarderen al is het wel Zweeds en betaalbaar. Wel een eenvoudig ding verder, helaas wel blauwe verlichting ipv. groenbennie schreef:Ben trouwens opzoek naar een andere turbodruk meter met een schaalverdeling die tot 2/2.5 bar loopt. Die van VDO gaat tot 3 bar en dit is net iets teveel van het goede. Zou wel mooi zijn als het een beetje in deze stijl blijft en er niet teveel bling bling aan zit.
Vermogens gokje... 375PK@6500rpm en 500NM@4500rpm aan de kruk.
-
bennie
- Geregistreerd lid
93-SS-ARC schreef:Ik weet er wel een loopt tot 2.2bar staat alleen wat op wat je mischien niet kunt waarderen al is het wel Zweeds en betaalbaar. Wel een eenvoudig ding verder, helaas wel blauwe verlichting ipv. groenbennie schreef:Ben trouwens opzoek naar een andere turbodruk meter met een schaalverdeling die tot 2/2.5 bar loopt. Die van VDO gaat tot 3 bar en dit is net iets teveel van het goede. Zou wel mooi zijn als het een beetje in deze stijl blijft en er niet teveel bling bling aan zit.
Vermogens gokje... 375PK@6500rpm en 500NM@4500rpm aan de kruk.
Bedankt voor je aanbod! Is het mogelijk om er toch groene verlichting in te maken een beetje makkelijk? Heb je er een voorbeeldje van? Wat staat erop dan?
Ik heb een tip gekregen om die van Speedparts eens te bekijken en vind die er wel aardig uitzien en de prijs is ook wel goed met 45 euro.
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Heb geen zin om reclame te gaan maken maar het is de meter van dat het Zweedse tuning merk met 3 letters en dan de versie tot 2.2bar
Als je gele hoesjes over de witte lampjes doet is er een kans dat het groen word maar zo mooi groen als die van waar je turbo vandaan komt word het niet snel...
Heb je de bak vehouding ook al kloppend gemaakt in je bin dat deed bij mij heel veel goeds voor een mooie druk opbouw.
Heb je de bak vehouding ook al kloppend gemaakt in je bin dat deed bij mij heel veel goeds voor een mooie druk opbouw.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Aha deze bedoel je: http://www.rendcarparts.nl/4/nl/rd/bsr- ... kmeter.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Had de Speedparts al besteld bij Sander voor dat jij reageerde. Zal de volgende keer weer aan jullie denken want ben erg tevreden over de producten die ik op mijn wagen heb gemonteerd en bij julie weg komen!
Ja Gear_st! staat goed alleen Gear_ratio_delta! staat nog standaard.
Er is een manier om dit uit te rekenen maar kom er zelf nog niet uit:
Kan natuurlijk met de Gear_ratio_delta! temaken hebben die nog niet goed staat.
http://forum.ecuproject.com/showthread. ... atio_delta" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Zie net dat ik de Radius_off_rol! een keer veranderd heb en dit zou het probleempje wel eens kunnen zijn dus eerst weer even een paar logs maken....
Had de Speedparts al besteld bij Sander voor dat jij reageerde. Zal de volgende keer weer aan jullie denken want ben erg tevreden over de producten die ik op mijn wagen heb gemonteerd en bij julie weg komen!
Ja Gear_st! staat goed alleen Gear_ratio_delta! staat nog standaard.
Er is een manier om dit uit te rekenen maar kom er zelf nog niet uit:
Voor de rest werk alles goed, snelheid, versnelling, alhoewel ik wel laatst tijdens het rijden iets vreemds opmerkte. eerste, tweede en vjifde versnelling wordt goed gelogd in de User defined tab maar in de drie en vier blijft hij schakelen tussen neutraal 85 en de versnelling bij een constant toeren maar tijdens acceleratie weer niet?....Trionic calculates in which gear it is currently driving by using the engine speed, wheel pulses and the number of pulses per wheel revolution. Combined with the gear ratio settings (maps) in can make a calculation on which gear is currently engaged. This is important for boost limiting in 1st and 2nd gear.
Tables Gear_st and Gear_ratio hold information about the different values for this calulcation. Gear_st is the overall ratio per gear. In the example above the ratio for first gear is 13.7 according to the service manual for this car and model. The bottom value show in Gear_st is this exact value. 5th gear shows 2.67 in the service manual and so does the upper value in the table (2.70).
So, what does this figure mean? It is actually the ratio between engine revolutions and wheel revolutions. If the engine is running in 5th gear and with 3000 rpm with a gear ratio of 2.7 you will have 3000 / 2.7 wheel revolutions PER MINUTE. Given a wheel radius of e.g. 300 mm you will travel at a speed:
Wheel revolutions per minute = 3000/2.7 = 1111 rev/m
Wheel revolutions per second = 1111/60 = 18.5 wheel revs per second.
The distance traveled for a complete wheel rev is: 2 * pi * 300 = 1884 mm = 1.884 meter
The distance traveled per second will then be: 1.884 * 18.5 = 34.8 meter
The speed will be: 125 km/h
Kan natuurlijk met de Gear_ratio_delta! temaken hebben die nog niet goed staat.
http://forum.ecuproject.com/showthread. ... atio_delta" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Zie net dat ik de Radius_off_rol! een keer veranderd heb en dit zou het probleempje wel eens kunnen zijn dus eerst weer even een paar logs maken....