Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gesloten
vdLindenMM
Geregistreerd lid

Re: Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankc

Bericht door vdLindenMM » zo 24 mar, 2013 14:49

Maarten schreef:
millerman schreef:Je bedoelt Toyo R888 ofzo? Die liggen er al op, maar zijn bijna versleten.
Helemaal versleten......

Afbeelding
Mmmm, snelheden zullen niet al te hoog zijn (zo schat ik in), maar niet verstandig en slecht voor de tijden. Als jullie een aantal droog weer rallybanden kunnen scoren (met dat "hagelslag" profiel), dan kan je voor vochtige omstandigheden extra groeven naar de buitenkanten snijden voor de afvoer.
Voorbeeldje kwa soort banden: in de jaren '80 was de Bridgestone RE71 voor budget rijders zoals ik een uitstekend alternatief voor natte situaties op gravel. Op Valkenswaard in de stromende regen was het verschil tussen deze band en de Dunlop voor, let wel, vochtige omstandigheden dus intermediate, op 4 1/2 rondje meer dan 1 minuut. Sneller dus met de Dunlop. Op de Bridgestone met de achterwiel aandrijver was het alleen maar door de zijruit kijken in de bochten. Laat staan als er echte regenbanden onder hadden gezeten.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 25 mar, 2013 11:44

Afbeelding

Even wat rechtzetten, want aan tussenstanden hebben we natuurlijk niets :)

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 03 apr, 2013 12:29

Met dank aan de connecties van Saab-Tuners een amper gebruikt setje Federal Z201 op de kop kunnen tikken!
Afbeelding

vdLindenMM
Geregistreerd lid

Bericht door vdLindenMM » wo 03 apr, 2013 14:25

Ziet er lekker/vet uit. Zo te zien intermediates. Plakt lekker en zo weggebrand. :D Nog even de troep eraf rijden en experimenteren met de bandenspanning. Ik heb met de auto geen ervaring maar mijn ervaring met een voorwiel aandrijver was achter een hogere spanning van 0,15 bar. Als de bocht werd in geremd met de linker voet dan had 'ie de neiging om van achter iets te zetten.
Gewoon proberen.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 03 apr, 2013 16:56

Yep, zijn we de vorige keer wat meer naar gaan kijken. Blijft lastig met meer dan 4 verschillende bestuurders, iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Bovendien zijn we bijna allemaal nog niet ervaren genoeg om de verschillen goed waar te nemen.

Je weet in ieder geval dat de banden goed plakken als achteraf asfalt op de banden zit i.p.v. rubber op het asfalt :D

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 03 apr, 2013 17:10

Die op de laatste foto hebben i.i.g. met een geheel verkeerde spanning gereden. Dat hoort echt niet zo er uit te zien. Ik heb met dat merk geen ervaring. Als ik een vergelijking trek met de Michelin Pilot Sport Cup semi slicks waar ik mee toer dan begin je op 1.1bar koud. Na een rondje Assen/Zandvoort bij +/- 20 graden buiten temp. heb je ze dan precies goed op +/- 2.2bar En dan zit er niet veel verschil in wie er achter het stuur zit. :wink:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 03 apr, 2013 19:21

Asfalt temperatuur was de laatste keer echt maximaal 5C. Rondje doen we iets meer dan een minuut over. Vervolgens sta je zomaar weer 5 minuten te wachten :(

Banden op temp krijgen en houden is dan erg lastig....

Volgens mij duidt de slijtage van onze toyo's overigens meer op een foute uitlijning. Temperatuurmetingen wezen dit ook uit.

Komt van de maand hopelijk ;)

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

vdLindenMM
Geregistreerd lid

Bericht door vdLindenMM » wo 03 apr, 2013 19:56

Bij het uitlijnen ging een erg zwaar persoon aan het onderstel hangen zodat min of meer het remmen werd nagebootst. Bij de achterwiel auto toespoor op 0 mm en bij de voorwiel op + 0,5 mm. Dat vond ik prettiger op vooral onverhard.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 03 apr, 2013 20:09

Tijd voor een banden-opwarmmachine, corvers voor over de banden en een bandentemperatuurmeter :wink:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 03 apr, 2013 21:43

Hebben die banden op Midland gereden? Da's inderdaad lastig als je ze niet op mag warmen. Heb ik ook wel eens slalom wedstrijdjes gereden met de NPC. Dikke fun. Wij mochten wel de banden een ronde opwarmen. Niet ideaal inderdaad. Bandenwarmers is een optie maar dan ben je het stadium van 'fun' allang voorbij :lol:

ba(r)tje
Donateur
Donateur

Bericht door ba(r)tje » wo 03 apr, 2013 21:51

Banden zijn idd gebruikt op het Midland circuit! Banden warm rijden is geen optie aangezien dit van je rondjes afgaat :wow:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » do 04 apr, 2013 17:27

FF naar de buurman op 'ring' :mrgreen:

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » za 06 apr, 2013 14:21

Gaan hullie van de circuitauto ook nog naar de Saabforum 10th Anniversary meeting en pronken met het monster in de line-up? Het is toch eigenlijk wel een soort SaabForum-samenwerkings-dingetje...

Dussss... nieuwe WC rol in het brik en aanmelden! Ik ben namelijk wel benieuwd hoe jullie het gevoelige punt van de bijrijderstoel hebben opgelost: verstelbaar of niet. Of is het een compromis geworden: linkerrail wél en rechterrail niet verstelbaar??

Herr.ik.
Geregistreerd lid

Bericht door Herr.ik. » za 06 apr, 2013 17:18

Leuk topic ! En een geweldige Saab! :clap: :clap:

Komen jullie wel eens bij de races van DNRT? Daar ben ik regelmatig te vinden met mn schoonvader die in een Peugeot rijdt. Dan kom ik zeker even handje schudden! :D

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 06 apr, 2013 18:28

Vandaag weer op de baan geweest in Lelystad! Wat is DNRT?

Gesloten