Snelste / krachtigste auto van het forum

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
SimonA50

Bericht door SimonA50 » wo 09 apr, 2008 21:29

taaffert schreef:Verder weet ik van een ander petjes forum.....
Pssst... ik heb twee Saabs en een stuk of wat petjes :P
Krijg ik nu een ban?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 09 apr, 2008 21:42

Dat moet nog eens sterk overwogen worden dan, als jij je petje hetzelfde draagt als Calibra rijder Thomas... (De Flok) :lol:

tuftuf
Geregistreerd lid

Bericht door tuftuf » wo 09 apr, 2008 23:13

Zit me altijd af te vragen bij dit soort onderwerpen (je ziet ze op alle auto forums) hoeveel van jullie nu eigenlijk hun vermogen flink hebben opgekrikt maar hebben vergeten de rest van de auto (onderstel, remmen, etc) aan te passen?

Zijn er vast een heel deel! Jammer voor die persoon in die Kia, jullie zaten nu eenmaal in een saab.............................

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 09 apr, 2008 23:16

Ik vind dat ook ongehoord. Echte tuners beginnen bij het onderstel en de remmerij... :twisted:

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » do 10 apr, 2008 7:33

brinky schreef:Ik vind dat ook ongehoord. Echte tuners beginnen bij het onderstel en de remmerij... :twisted:
Nadat ze via serieuze cursussen hun rijkwaliteiten hebben "getuned" en het onderste uit de standaard kan weten te halen ;-)

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » do 10 apr, 2008 8:55

Eens. Al kan ik me best voorstellen dat meer vermogen interessanter is dan een ander onderstel. De combinatie van beide is uiteindelijk, zeker als je boven de 230 pk komt, een must.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 10 apr, 2008 11:15

Tsjah, mijn stelling is dat je - als het goed is - met meer vermogen in absolute zin niet harder hoeft te gaan rijden. Je zult alleen de gewenste (max.) snelheid sneller bereiken. Stel dat de verkeerssituatie op de snelweg 160 toelaat, naar jouw eigen inschatting. Dan ga je met 40pk extra niet opeens 180 rijden want je kijk op wat veilig/verantwoord is blijft (als het goed is) hetzelfde. Het verschil is alleen dat je wat sneller op die 160 zit. 8) Geupgrade remmen en wegligging is naar mijn mening dus alleen nodig als je ook echt harder gaat rijden, daarmee bedoel ik dus niet hard optrekken maar ook echt hogere snelheden in gelijke situaties voorheen.
Persoonlijk gebruik ik het vermogen (of wat daar nog van over is :lol: ) van mijn auto vooral voor snel optrekken en hard rijden in een rechte lijn. Desondanks ben ik wel blij met mijn verlagingsveren, die de wegligging wat strakker hebben gemaakt. :D

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 10 apr, 2008 13:35

davidjoost schreef:Tsjah, mijn stelling is dat je - als het goed is - met meer vermogen in absolute zin niet harder hoeft te gaan rijden. Je zult alleen de gewenste (max.) snelheid sneller bereiken. Stel dat de verkeerssituatie op de snelweg 160 toelaat, naar jouw eigen inschatting. Dan ga je met 40pk extra niet opeens 180 rijden want je kijk op wat veilig/verantwoord is blijft (als het goed is) hetzelfde. Het verschil is alleen dat je wat sneller op die 160 zit. 8) Geupgrade remmen en wegligging is naar mijn mening dus alleen nodig als je ook echt harder gaat rijden, daarmee bedoel ik dus niet hard optrekken maar ook echt hogere snelheden in gelijke situaties voorheen.
Persoonlijk gebruik ik het vermogen (of wat daar nog van over is :lol: ) van mijn auto vooral voor snel optrekken en hard rijden in een rechte lijn. Desondanks ben ik wel blij met mijn verlagingsveren, die de wegligging wat strakker hebben gemaakt. :D
Ik begrijp je punt, maar veel getunede auto's en de bestuurders daarvan rijden wel degelijk nogal eens harder dan wanneer je de pk's niet hebt. Voor de veiligheid vind ik het zeker noodzakelijk om dan ook gelijkwaardige remmen aan het toegenome motorvermogen te hebben.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 10 apr, 2008 14:55

Omdat die toevallig al op de auto zaten die je gekocht hebt? Ik denk dat je toch even moet slikken als jouw remmerij aan vervanging toe is...! :wink: En of je nu 185pk of 250pk hebt maakt ook niet zo heel veel meer uit. Met beide kun je smerig hard rijden! :lol:

wackywim
Geregistreerd lid

Bericht door wackywim » do 10 apr, 2008 16:12

davidjoost schreef:Omdat die toevallig al op de auto zaten die je gekocht hebt? Ik denk dat je toch even moet slikken als jouw remmerij aan vervanging toe is...! :wink: En of je nu 185pk of 250pk hebt maakt ook niet zo heel veel meer uit. Met beide kun je smerig hard rijden! :lol:
Komt het wel eens voor dat jij niet het laatste woord wil hebben :besserwisser: ?

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » do 10 apr, 2008 16:30

wackywim schreef:
davidjoost schreef:Omdat die toevallig al op de auto zaten die je gekocht hebt? Ik denk dat je toch even moet slikken als jouw remmerij aan vervanging toe is...! :wink: En of je nu 185pk of 250pk hebt maakt ook niet zo heel veel meer uit. Met beide kun je smerig hard rijden! :lol:
Komt het wel eens voor dat jij niet het laatste woord wil hebben :besserwisser: ?
Is dus zojuist gebeurt!! :D

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 10 apr, 2008 17:40

Lekker hier, sencuur :?:

IK vertrouw de boel hier niet meer :x

is mijn constatering dat Rutger geen commentaar wenst samen met de voorafgaande reactie van Rutger dat men niet hoeft te reageren uit dit topic VERWIJDERD :?: :roll:

wackywim
Geregistreerd lid

Bericht door wackywim » do 10 apr, 2008 17:45

Back on topic: wie heeft de sterkste & snelste?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 10 apr, 2008 18:37

davidjoost schreef:Tsjah, mijn stelling is dat je - als het goed is - met meer vermogen in absolute zin niet harder hoeft te gaan rijden. Je zult alleen de gewenste (max.) snelheid sneller bereiken.
Juist, en met betere remmen kan je die sneller toegevoegde snelheid er sneller weer afhalen :roll:

En met dat betere onderstel kan je sneller door de bochten, waardoor je minder hard hoeft te remmen met je kostbare geupgrade remmen :P , en waardoor je auto bij 180 niet als een springveer over de weg stuitert.

That's why, DJ.

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » do 10 apr, 2008 19:17

Op een gegeven moment bereik je een punt dat je op bepaalde snelheden sneller optrekt over een x-aantal meter dan dat je kan afremmen over ditzelfde x-aantal meters. Dan wordt een rem upgrade wel heel erg relevant. Voorwaardse kracht is dan sterker dan de remkracht. Dit kan erg gevaalijk zijn.

Plaats reactie