Pssst... ik heb twee Saabs en een stuk of wat petjestaaffert schreef:Verder weet ik van een ander petjes forum.....
Krijg ik nu een ban?

Ik begrijp je punt, maar veel getunede auto's en de bestuurders daarvan rijden wel degelijk nogal eens harder dan wanneer je de pk's niet hebt. Voor de veiligheid vind ik het zeker noodzakelijk om dan ook gelijkwaardige remmen aan het toegenome motorvermogen te hebben.davidjoost schreef:Tsjah, mijn stelling is dat je - als het goed is - met meer vermogen in absolute zin niet harder hoeft te gaan rijden. Je zult alleen de gewenste (max.) snelheid sneller bereiken. Stel dat de verkeerssituatie op de snelweg 160 toelaat, naar jouw eigen inschatting. Dan ga je met 40pk extra niet opeens 180 rijden want je kijk op wat veilig/verantwoord is blijft (als het goed is) hetzelfde. Het verschil is alleen dat je wat sneller op die 160 zit.Geupgrade remmen en wegligging is naar mijn mening dus alleen nodig als je ook echt harder gaat rijden, daarmee bedoel ik dus niet hard optrekken maar ook echt hogere snelheden in gelijke situaties voorheen.
Persoonlijk gebruik ik het vermogen (of wat daar nog van over is) van mijn auto vooral voor snel optrekken en hard rijden in een rechte lijn. Desondanks ben ik wel blij met mijn verlagingsveren, die de wegligging wat strakker hebben gemaakt.
Komt het wel eens voor dat jij niet het laatste woord wil hebbendavidjoost schreef:Omdat die toevallig al op de auto zaten die je gekocht hebt? Ik denk dat je toch even moet slikken als jouw remmerij aan vervanging toe is...!En of je nu 185pk of 250pk hebt maakt ook niet zo heel veel meer uit. Met beide kun je smerig hard rijden!
Is dus zojuist gebeurt!!wackywim schreef:Komt het wel eens voor dat jij niet het laatste woord wil hebbendavidjoost schreef:Omdat die toevallig al op de auto zaten die je gekocht hebt? Ik denk dat je toch even moet slikken als jouw remmerij aan vervanging toe is...!En of je nu 185pk of 250pk hebt maakt ook niet zo heel veel meer uit. Met beide kun je smerig hard rijden!
?

Juist, en met betere remmen kan je die sneller toegevoegde snelheid er sneller weer afhalendavidjoost schreef:Tsjah, mijn stelling is dat je - als het goed is - met meer vermogen in absolute zin niet harder hoeft te gaan rijden. Je zult alleen de gewenste (max.) snelheid sneller bereiken.