King Cobra upgrade welke?
-
AlexJ
- Donateur

Re: King Cobra upgrade welke?
1050 Mg/c?
Is dat mreq?
Equivalent aan een stage 1 ofzo?
Is dat mreq?
Equivalent aan een stage 1 ofzo?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ja
Ja
Nee, is stage LPG
, beetje meer pk, berg meer koppel.
Ja
Nee, is stage LPG
-
ReinO
- Donateur (2x)

Ik wil hem wel ook wel hoor, maar die alu ic, injectoren enz. Dragen significanter bij dan die cobra.
oh ja: @niels uit het zonnige midden Frankrijk. Geen gpl, geen e85 wel een goede bourgogne
oh ja: @niels uit het zonnige midden Frankrijk. Geen gpl, geen e85 wel een goede bourgogne
-
Niels83
- Donateur (3x)

ReinO schreef:@niels uit het zonnige midden Frankrijk. Geen gpl, geen e85 wel een goede bourgogne
-
ReinO
- Donateur (2x)

Messieur est Un connaisseur !
Die vin de pay d oc is gewoon stukken beter. En die bourgogne is ook nog eens peperduur.
We leren bij.
Die vin de pay d oc is gewoon stukken beter. En die bourgogne is ook nog eens peperduur.
We leren bij.
-
evo
- Donateur (2x)

Ah... messieurs
Net open terug geblazen vanuit France... het is wel leuk tanken daar! E85 voor 0.79 ct/l. Daar wordt ik blij van 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Je kan natuurlijk ook van silicone slang een dikke 3" aanzuig gedeelte maken

-
rs13
- Geregistreerd lid
Aarrgghhh.... Ik wilde dat ook... 3k km peage en nergens gezien... Mooi horloge trouwens
evo schreef:Ah... messieursNet open terug geblazen vanuit France... het is wel leuk tanken daar! E85 voor 0.79 ct/l. Daar wordt ik blij van
-
evo
- Donateur (2x)

Gewoon bij de Auchan, net over de grens. Geen peage of wat... ik heb van allerlei tankstations in mijn navi staan. In FR is het meestal de meest rechtse pomp... Kleine 600 km daarvoor voor 0.84 ct per liter getank... echt belachelijk die prijzen hier...
Horloge is een Citizen Eco-Drive Skyhawk. Als in hieronder. Erg blij mee.

Horloge is een Citizen Eco-Drive Skyhawk. Als in hieronder. Erg blij mee.

-
evo
- Donateur (2x)

wat bedoel je hiermee?AlexJ schreef:Been there..
Ik heb uiteindelijk besloten zelf een cobra te maken van een dikke alu bocht en een siliconenbocht. Werkt perfect. Zeer zeker beter dan elke 'standaard' cobra.

Dit is de bovenste helft, hieronder volgt nog een in dikte verlopende silicone bocht.
-
AlexJ
- Donateur

Ziet er goed uit! Mijn reactie was vanaf de mobiele telefoon en wat kort door de bocht. Bij mij heeft siliconen niet goed gewerkt:
Bij mijn setup was een dikke inlaatbuis vrijwel onmogelijk. Deze zat ernstig dicht op het uitlaatspruitstuk. Gezien de vorm van turbo (en wastegate) was hier niks aan te doen, en het resultaat was een te hoge IAT. Door plaatsing king cobra is de afstand tussen inlaattraject en spruitstuk vergroot, waardoor de IAT iets lager is.
foto-tjes.
origineel
Before: small intake by alexanderjansen, on Flickr
dikke samco intake
IMG_1797 by alexanderjansen, on Flickr
dikke samco intake, ingepakt met hittewerende meuk
Untitled by alexanderjansen, on Flickr
king cobra
IMG_0094 by alexanderjansen, on Flickr
Bij mijn setup was een dikke inlaatbuis vrijwel onmogelijk. Deze zat ernstig dicht op het uitlaatspruitstuk. Gezien de vorm van turbo (en wastegate) was hier niks aan te doen, en het resultaat was een te hoge IAT. Door plaatsing king cobra is de afstand tussen inlaattraject en spruitstuk vergroot, waardoor de IAT iets lager is.
foto-tjes.
origineel
Before: small intake by alexanderjansen, on Flickrdikke samco intake
IMG_1797 by alexanderjansen, on Flickrdikke samco intake, ingepakt met hittewerende meuk
Untitled by alexanderjansen, on Flickrking cobra
IMG_0094 by alexanderjansen, on Flickr-
evo
- Donateur (2x)

Waarom heb je het zaakje niet naar voren, richting radiator, gekanteld? Zo zou je afstand tussen je uitlaatspruitstuk gecreëerd hebben. En lucht isoleert best goed....
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik vermoed dat de actuator in de weg zit daarvoor, zeker met die dikke steun op de td04 daarvoor.
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Is altijd wat voor te makenThieuke schreef:Ik vermoed dat de actuator in de weg zit daarvoor, zeker met die dikke steun op de td04 daarvoor.