Amul / AADD
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Amul / AADD
- bdp sensor
- zijn alle aansluitingen op de gastank nog goed: ook niet teveel verroest/gecorrodeerd?
- zijn alle aansluitingen op de gastank nog goed: ook niet teveel verroest/gecorrodeerd?
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
het vermoeden bestaat nu dat er één of meerdere uitlaakleppen niet goed meer zijn
-
Ted raket
- Geregistreerd lid
Dat rijmt niet met de compressietest.ashwin1 schreef:het vermoeden bestaat nu dat er één of meerdere uitlaakleppen niet goed meer zijn
-
tanisha
- Geregistreerd lid
de compressie test heb ik een aantal maanden geleden gedaan en viel met 11,5 bar al aan de lage kant uit na het wisselen van de lpi tank was er erg slecht weer op komst en is ashwin huiswaarts gegaan dus de tweede compressie test moet nog
ik heb al een vermoeden wat de uitkomst daarvan zal zijn aangezien ik er vrij zeker van ben dat het lpi systeem nu wel weer goed op orde is!
ik heb al een vermoeden wat de uitkomst daarvan zal zijn aangezien ik er vrij zeker van ben dat het lpi systeem nu wel weer goed op orde is!
-
evo
- Donateur (2x)

Op benzine loopt ie perfect wordt hierboven gezegt. Aangezien er ook geen gekke adapties lijken te zijn, waarom denk je dan dat het niets met de lpg install te maken heeft?
Doet ie op lpg altijd vervelend of alleen bij wot?
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Doet ie op lpg altijd vervelend of alleen bij wot?
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
brinky
- Donateur

Als de kleppen erg zijn ingeslagen zou meteen na de koude start de motor ook niet volledig op 4 pitten lopen... maar onregelmatig. Naarmate de motor warmer wordt, zal deze dan ronder (beter op 4 pitten) gaan lopen.
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
op benzine rijdt hij perfect (alleen stationair beetje trillen, maar dat hoort zo volgens mij)
op lpg gebeurd nu het volgende:
WOT bij lage toeren (1100-2500rpm) gaat hij stotteren en bokken als een idioot (ook bij gedeeltelijk gas)
WOT bij 3000-4000 rpm gaat enigzins soepel (hij doet nu max 0.3 bar)
WOT bij 4000-5000 rpm gaat een beetje stotteren (ook bij 0.3 bar)
als ik een constante snelheid aanhoud is er niks aan de hand)
cilinder 1 500 misfires na een rit van 20km
de rest max 15
op lpg gebeurd nu het volgende:
WOT bij lage toeren (1100-2500rpm) gaat hij stotteren en bokken als een idioot (ook bij gedeeltelijk gas)
WOT bij 3000-4000 rpm gaat enigzins soepel (hij doet nu max 0.3 bar)
WOT bij 4000-5000 rpm gaat een beetje stotteren (ook bij 0.3 bar)
als ik een constante snelheid aanhoud is er niks aan de hand)
cilinder 1 500 misfires na een rit van 20km
de rest max 15
-
brinky
- Donateur

Amul / AADD
Lpi injector pijpje van cil 1 zou heel goed de boosdoener kinnen zijn...
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
tja goeie, maar wij hebben alle 4 al vervangen door andere en gekeken met remmenreiniger of ze goed spuitenbrinky schreef:Lpi injector pijpje van cil 1 zou heel goed de boosdoener kinnen zijn...
EDIT: ik kom dit tegen, klinkt dit niet bekend "Maar 200 km voor Berlijn toen sloeg het noodlot toe , begon op 3 cilinders te lopen, alleen hoog in de toeren deden af en toe alle 4 mee.
"
In het volgende topic:
viewtopic.php?f=8&t=120340" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
Het word nog maffer , bougie van cil1 is koffie bruin, cil2 is een beetje bruin ende andere 2 zijn grijs
-
tanisha
- Geregistreerd lid
de compressietest gaat het vertellen in welke richting we het verder moeten zoeken maar met iets meer als 3 ton op de klok gaat mijn verdenking erg sterk richting de kop
door de kilometerstand ging de verdenking eerst richting de gas installatie wat deels ook terecht was
het spruitstuk zaten de injector houders van los, de inspuitmondjes waren 3 van stuk, de injectoren gaven al een langere start tijd en ook de tank was nog de originele en de pomp zeer goed hoorbaar
de lpi installatie heeft een goed spruitstuk, inspuitmondjes, injectoren, omschakel-relais en goede tank gehad
de ecu is tijdelijk vervangen geweest door een andere en de 2 relais + zekeringen na gekeken
op de lpi boom na hebben we eigenlijk alle lpi componenten uitgesloten de delen die ik terug gemonteerd heb zijn goed werkend met jonge km stand
door de kilometerstand ging de verdenking eerst richting de gas installatie wat deels ook terecht was
het spruitstuk zaten de injector houders van los, de inspuitmondjes waren 3 van stuk, de injectoren gaven al een langere start tijd en ook de tank was nog de originele en de pomp zeer goed hoorbaar
de lpi installatie heeft een goed spruitstuk, inspuitmondjes, injectoren, omschakel-relais en goede tank gehad
de ecu is tijdelijk vervangen geweest door een andere en de 2 relais + zekeringen na gekeken
op de lpi boom na hebben we eigenlijk alle lpi componenten uitgesloten de delen die ik terug gemonteerd heb zijn goed werkend met jonge km stand
-
Danny T
- Geregistreerd lid
Hoi Ashwin,
Wat is nu de stand van zaken? wat is/was het probleem?
Wij zijn erg nieuwsgierig....
Wat is nu de stand van zaken? wat is/was het probleem?
Wij zijn erg nieuwsgierig....
-
lars
- Donateur (2x)

Lek in je rembekrachtiger (en als het een automaat is) of vacuumpomp circuit? Er zit daar een terugslagklep in die misschien niet meer correct werkt